Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 3

Startet av eSaab, tirsdag 11. februar 2020, klokken 11:35

« forrige - neste »

eSaab

#106

hELgenen

Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...

daktari

Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:48Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Dette er vel en konsekvens av en lav taklinje. Senk setet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på lørdag 06. juli 2024, klokken 22:16
Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:48Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Dette er vel en konsekvens av en lav taklinje. Senk setet.

P3 skal jo være en SUV,man burde kunne sitte med god oversikt og se NED mot fronten/panser. Isteden bidrar den lave taklinjen til at mange vil oppleve å se rett inn i taket..Senker man setet så vil man kunne oppleve å miste oversikten ned og frem. Jeg trodde denne ulempen var kun relatert til P2 som skal være en lavere bil,men alle modellene gir samme utfordring/følelse. Dermed er dette en del av designspråket som vil gi en litt inneklemt følelse på alle modeller. Med inneklemt mener jeg at synsfeltet øverst vil møte taket uansett modell. Det overrasket meg faktisk. Jeg eier P2 og man venner seg til dette inntil man bytter mellom biler..Da merker man det veldig tydelig og kan nok oppleves som uheldig og inneklemt. Forøvrig oppleves både P3 og P4 som kvalitet tvers igjennom.

daktari

Enig med deg, litt samme som e-tron, men der er frontruta brattere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: hELgenen på søndag 07. juli 2024, klokken 07:57
Sitat fra: daktari på lørdag 06. juli 2024, klokken 22:16
Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:48Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Dette er vel en konsekvens av en lav taklinje. Senk setet.

P3 skal jo være en SUV,man burde kunne sitte med god oversikt og se NED mot fronten/panser. Isteden bidrar den lave taklinjen til at mange vil oppleve å se rett inn i taket..Senker man setet så vil man kunne oppleve å miste oversikten ned og frem. Jeg trodde denne ulempen var kun relatert til P2 som skal være en lavere bil,men alle modellene gir samme utfordring/følelse. Dermed er dette en del av designspråket som vil gi en litt inneklemt følelse på alle modeller. Med inneklemt mener jeg at synsfeltet øverst vil møte taket uansett modell. Det overrasket meg faktisk. Jeg eier P2 og man venner seg til dette inntil man bytter mellom biler..Da merker man det veldig tydelig og kan nok oppleves som uheldig og inneklemt. Forøvrig oppleves både P3 og P4 som kvalitet tvers igjennom.
Polestar skal jo være det sporty valget fremfor Volvo. Da er det vel å forvente at du skal "foretrekke" å sitte litt lavt. Tenker EX90 vil være riktigere valg for deg! Da vil du nok føle deg mer hjemme ved å sitte høyere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

eSaab


hELgenen

Sitat fra: eSaab på onsdag 14. august 2024, klokken 16:50Tillverkningen i usa har startat för bl.a. den europeiska marknaden.

https://alltomelbil.se/tillverkningen-av-polestar-3-har-startat-i-usa

Veldig dumt at Polestar 3 skal produswres i USA da det garantert vil gå ut over kvaliteten.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. august 2024, klokken 17:30Veldig dumt at Polestar 3 skal produswres i USA da det garantert vil gå ut over kvaliteten.
Vel vel. Det er da ikke helt sikkert det blir slik da.

Jeg tenker det er bra for amerikansk elbil utvikling at flere legger sin produksjon dit. Med fabrikkene lokalt plassert kommer også kompetansen lettere inn i markedet. Det gjør oss mindre sårbare ovenfor Kina i tillegg.


daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D



eSaab


Electric cars in Norway

Sitat fra: eSaab på fredag 06. desember 2024, klokken 12:57Nu justeras priset i vissa länder bla i Norge
https://carup.se/polestar-chocksanker-elbil-men-inte-i-sverige/

Single Motor
https://www.nyteknik.se/elbilar/nu-drar-polestar-igang-produktionen-av-budgetbilen-med-706-km-rackvidd/4313725
Se der ja :+1: den så vi jo alle komme. Nytter ikke med fantasi priser i dagens tungsolgte nybil marked.

«Nederland dumpes Polestar 4 med nesten 60 000 SEK»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA