Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Sitat fra: Klykken på onsdag 10. juli 2024, klokken 14:35VG poengterte heller ikke at det var en Tesla Model 3. Wtf...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kwE5ej/bil-krasjet-i-city-nord-store-skader-paa-bygnin

OI! Er dette begynnelsen på noe nytt? At Tesla blir sett på som den folkebilen det er og ikke et hatobjekt?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Klykken

Kanskje det er såpass mange solgte at tilogmed journalistene har "nedverdiget" seg til å kjøpe en..? :O
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på onsdag 10. juli 2024, klokken 08:36
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 09. juli 2024, klokken 18:48De har jo en armé av skrivebordskrigere som går til aksjon, på deres vegne, om noen sier noe negativt 🤷🏻
Tenker du ansatt eller det som anses som fanbois?

Tenkte på utgaven av fanboys som jeg kaller «teslamister».
De tror jeg ødelegger mye mer enn de hjelper.

Klykken

Jeg tror minst 99% av de som er interessert i Tesla, elbiler og temaet ikke bryr seg om disse tastaturkrigerne eller i det hele tatt ser at de har en "krig" gående. :P
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på torsdag 11. juli 2024, klokken 09:25Jeg tror minst 99% av de som er interessert i Tesla, elbiler og temaet ikke bryr seg om disse tastaturkrigerne eller i det hele tatt ser at de har en "krig" gående. :P
Da er jeg i så fall en del av den 1%'en, men er sikker på at du tar feil og den er langt større.

Jeg kjører Tesla (vi har to stykker) men disse Teslamistene gjør meg tildels flau over holdningene og uttalelsene de kommer med. De minner faktisk om diesel/bensin fantastene på den andre siden som poster bilder av store Cat bulldosere med feilinfo om batterier og råvarer.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Klykken på torsdag 11. juli 2024, klokken 09:25Jeg tror minst 99% av de som er interessert i Tesla, elbiler og temaet ikke bryr seg om disse tastaturkrigerne eller i det hele tatt ser at de har en "krig" gående. :P
Make love not war :+1:

daktari

Det blir ikke lett hvis dette ryktes stemmer. Musk betaler masse til Trumps presidentkampanje. Mandag kommer fasiten.

DN:
"Elon Musk donerer penger til Donald Trump-kampanje
Bloomberg rapporterer lørdag morgen at Elon Musk har donert penger til valgkamporganisasjonen America PAC, som jobber for å få Donald Trump til å stikke av med seieren i høstens presidentvalg.

Taktikken er å bruke store penger på å kontakte amerikanske velgere direkte, enten fysisk, over internett eller over telefon.

Nyhetsbyrået viser til ikke-navngitte kilder med kjennskap til saken, som ikke vil opplyse eksakt sum utover at den var «betydelig». Valgkamporganisasjoner er pålagt å offentliggjøre donorlister, og neste oppdatering fra America PAC kommer mandag kommende uke.

Musk har tidligere sagt han er partipolitisk uavhengig, men stemte på Hillary Clinton i 2016 og Joe Biden i 2020. Den seneste tiden har han imidlertid i stadig større grad harselert med demokratene og støttet perspektiver tradisjonelt funnet på amerikansk høyreside. Han foreløpig ikke sagt hvem han kommer til å stemme på i år.

Musk-pengene føyer seg inn i rekken av amerikanske bedriftsledere og Wall Street-tilknyttede med dype lommer som de siste ukene har donert penger til Trumps kampanje. Trumps valgkampkasse har nå tatt igjen og gått forbi Joe Bidens, som selv har sett donasjonene dels tørke inn etter debattfadesen for to uker siden.

- Arrogante milliardærer som bare tenker på dem selv er hverken det USA ønsker eller trenger. Elon vet at Trump er en «sucker» som vil selge ut USA, kutte hans egne skatter og øke skattene overfor middelklassen med 2500 dollar, sier en talsperson for Biden-kampanjen til Bloomberg."
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Musk er vel ennå forbanna på Delaware Demokratene hvor dommeren fant Musks lønnspakke for stor.

I tillegg kan det jo være en bestikkelser til Trump for å få han vekk fra forrige periodes tanker om å "trekke ut pluggen" på elbiler og klimatiltak. Trist ikke republikanerne, eller demokratene, klarer å nyse frem et par skikkelige kandidater.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 13. juli 2024, klokken 23:57Musk er vel ennå forbanna på Delaware Demokratene hvor dommeren fant Musks lønnspakke for stor.

I tillegg kan det jo være en bestikkelser til Trump for å få han vekk fra forrige periodes tanker om å "trekke ut pluggen" på elbiler og klimatiltak. Trist ikke republikanerne, eller demokratene, klarer å nyse frem et par skikkelige kandidater.
ToWalk...En god analyse av situasjonen :+1:

Electric cars in Norway

Sitat fra: IvarAndreas på tirsdag 27. august 2024, klokken 00:12Tankevekkende om Musk..
https://www.aftenposten.no/verden/i/Avb71z/ekspert-det-har-rablet-for-elon-musk
Hmmm ja dette er ikke bare bra... Radikalisering? Det skrives det nederst på bildet.

Syklist

Desverre er det nok mye av den analysen som stemmer. Med den forvandlingen gjør han Tesla mindre spiselig blant mange av kundegruppene sine, spesielt i USA. 

Og beslutningsprosessene hans rundt Tesla har desverre gjort mye skade de siste årene. (Fjerne radar, droppe parkeringssensorer fordi komponentene ble dyrere under pandemien, overføre programmerere fra Tesla til TWitter/X, sparke dyktige medarbeidere som motsier ham, utsette "Model 2", si opp teamet som bygger opp Supercharger nettverket o.s.v.)
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 13. juli 2024, klokken 23:57Trist ikke republikanerne, eller demokratene, klarer å nyse frem et par skikkelige kandidater.
Nå har demokratene funnet en langt bedre kandidat og hun har valgt en helt grei visepresidentkandidat.

Tror ikke det vil påvirke Musk i noen grad og dermed ikke Tesla heller.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 27. august 2024, klokken 10:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 13. juli 2024, klokken 23:57Trist ikke republikanerne, eller demokratene, klarer å nyse frem et par skikkelige kandidater.
Nå har demokratene funnet en langt bedre kandidat og hun har valgt en helt grei visepresidentkandidat.

Tror ikke det vil påvirke Musk i noen grad og dermed ikke Tesla heller.

Ja, de virker som bra folk. Er jo en fordel at hun i tillegg har 4 år som visepresident i beltet. Det snodigste er at ikke flere har hoppet over på demokratene, men kanskje folk velger vel så mye etter politikken som etter personen. Harris er jo og avhengig av ganske mange flere stemmer enn Trump siden en stemme i byene teller mindre enn en stemme på bøgda.

Dersom Trump vinner igjen så orker jeg ikke å høre talene hans.... bare orker ikke...

Musk må vel pøse på med støtte til Trump for at Trump ikke skal sparke bena unna Musk med å kutte all EV-støtte...mens han vet at demokratene vil støtte EV uansett...sånn utenom alle Musk-traumene mot demokrater.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA