Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utforming av Teslas ladeparker. Bygger de problemer eller løsninger?

Startet av jlan, mandag 18. september 2023, klokken 09:57

« forrige - neste »

jlan

Det irriterer meg at gressplener og kantstein blir prioritert, fremfor å forlenge plassene, slik at en kan kjøre front inn og lade på motsatt side, når ikke-Teslaer har feilparkert.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Kan være mange faktorer her, byggegodkjenning/reguleringsplan, avstand til offentlig vei osv.

kodax

Sitat fra: jlan på mandag 18. september 2023, klokken 09:57Det irriterer meg at gressplener og kantstein blir prioritert, fremfor å forlenge plassene, slik at en kan kjøre front inn og lade på motsatt side, når ikke-Teslaer har feilparkert.
Du skulle ikke solgt X-en ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jlan

Sitat fra: kodax på mandag 18. september 2023, klokken 23:42Du skulle ikke solgt X-en ;)
Ja, jeg savner "terrengenskapene" av og til. :)  Kanskje vi kan hinte noen e-troner om å stlle seg på gresset? Her i Aurland er det jo asfalt på baksiden, så her er det greit.
https://youtu.be/4_WjeH3I8p8?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Counterpointer

Det blir spennende å se om en kan få høyere effekt på V4 enn V3 etterhvert. Nå høres det ut som det blir ganske likt. Da er det kun gode nyheter for de som har feilplassert ladeport.

jkirkebo

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 20. september 2023, klokken 20:22Det blir spennende å se om en kan få høyere effekt på V4 enn V3 etterhvert. Nå høres det ut som det blir ganske likt. Da er det kun gode nyheter for de som har feilplassert ladeport.

Og for oss med campingvogn, for på bildet der ser det ut som det skal gå greit å kjøre inn med fronten først og vogna hengende på bak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på fredag 22. september 2023, klokken 16:16
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 20. september 2023, klokken 20:22Det blir spennende å se om en kan få høyere effekt på V4 enn V3 etterhvert. Nå høres det ut som det blir ganske likt. Da er det kun gode nyheter for de som har feilplassert ladeport.

Og for oss med campingvogn, for på bildet der ser det ut som det skal gå greit å kjøre inn med fronten først og vogna hengende på bak.
Dere trenger jo hyppig lading så det er jo bra!

jlan

Finnes det en oversikt over parkeringsplanen for disse V4 laderene? Det vil jo kreves en viss disiplin hvis alle stolpene skal utnyttes.


2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Jeg antar at det blir lettere å forstå når oppmerkingen er på plass. ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ellemelle

Sitat fra: Handyman på torsdag 05. oktober 2023, klokken 11:12Artig layout. Her må det rygges/kjøres inn annenhvert.
Ja det er vel ganske vanlig på superladerne?
Fordelen her er at de får to ladepunkter på en "kabelgate", siden kablingen kommer fra taket.

Handyman

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 05. oktober 2023, klokken 17:45
Sitat fra: Handyman på torsdag 05. oktober 2023, klokken 11:12Artig layout. Her må det rygges/kjøres inn annenhvert.
Ja det er vel ganske vanlig på superladerne?
Fordelen her er at de får to ladepunkter på en "kabelgate", siden kablingen kommer fra taket.
Jeg har kun set denne layouten på steder med doble gjennomkjøringsplasser, men har jeg ikke besøkt veldig mange SuC.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:20Jeg har kun set denne layouten på steder med doble gjennomkjøringsplasser, men har jeg ikke besøkt veldig mange SuC.
Ja, da er det jo den nest vanligste layouten :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:23
Sitat fra: Handyman på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:20Jeg har kun set denne layouten på steder med doble gjennomkjøringsplasser, men har jeg ikke besøkt veldig mange SuC.
Ja, da er det jo den nest vanligste layouten :)
Seriøst? Med kun en rekke, og uten gjennomkjøring? 
Kom gjerne med eksempler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Sitat fra: Handyman på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:50
Sitat fra: turfsurf på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:23
Sitat fra: Handyman på torsdag 05. oktober 2023, klokken 19:20Jeg har kun set denne layouten på steder med doble gjennomkjøringsplasser, men har jeg ikke besøkt veldig mange SuC.
Ja, da er det jo den nest vanligste layouten :)
Seriøst? Med kun en rekke, og uten gjennomkjøring? 
Kom gjerne med eksempler.
@Handyman, les EN gang til. Dere er egentlig enige, men du leser det motsatte av hva han skrev her... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA