Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

SitatDet er bare å plugge inn et sånt gaming ratt (se bilde) i USB porten for å kjøre den, alt er jo likevel steer-by-wire eller hva det nå heter...
Nå tenker vi helt likt. Jeg så live på sendinga og det var det første som slo meg også.

Men jeg tenkte også på at man kan jo bare kople sett på OBD2 - parre opp mobilen sin med den bil appen som sikkert helter AKA Candy Crush  og så bare drar man fingeren opp eller ned eller bortover og styrer bilen derfra. Fart styres med lyd opp ned tastene på siden av mobilen

Case Solved ;D

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 12. oktober 2024, klokken 10:01
SitatDet er bare å plugge inn et sånt gaming ratt (se bilde) i USB porten for å kjøre den, alt er jo likevel steer-by-wire eller hva det nå heter...
Nå tenker vi helt likt. Jeg så live på sendinga og det var det første som slo meg også.

Men jeg tenkte også på at man kan jo bare kople sett på OBD2 - parre opp mobilen sin med den bil appen som sikkert helter AKA Candy Crush  og så bare drar man fingeren opp eller ned eller bortover og styrer bilen derfra. Fart styres med lyd opp ned tastene på siden av mobilen

Case Solved ;D
Veldig glad dere ikke har utviklingsansvar hos Tesla 😂

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 12. oktober 2024, klokken 22:31
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 12. oktober 2024, klokken 10:01

Case Solved ;D
Veldig glad dere ikke har utviklingsansvar hos Tesla 😂
Spot on

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Rart at noen blir overrasket over at mennesker var involvert på ett nivå.

Poenget var vel å vise frem eksempler på hva robotene kan brukes til, og hvor langt man faktisk har kommet med det mekaniske.

Hadde robotene kunne ha det nivået av interaksjon de hadde på eventen hadde de vært i salg allerede.

Dette var jo mere en fremtidig tech demo.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

daktari

Hvorfor er i Musk åpen om det? "vi kan nå fjernstyre robotene manuelt, som et radiostyrt fly. En gang i fremtiden kanskje gjør de dette av seg selv."
Det hadde vært ryddig og ærlig.
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

Man blir etterhvert vant med tullpratet. Når man hører på radarparet Musk/Trump blir man etterhvert  overbevist om at "hele" nasjonen snart har blitt skrullete. Løgn og bedrag er akseptert og forventet. Helt opp i Kongressen. Leste i går at noen var fast overbevist at regjeringen stod bak de siste ukenes orkaner:

VG: Blant de som har hevdet dette, er den ytterliggående kongressrepresentanten Marjorie Taylor Greene. Trump-supporteren har i etterkant blitt latterliggjort, men flere har sagt seg enig med Greene.

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på søndag 13. oktober 2024, klokken 15:10Man blir etterhvert vant med tullpratet. Når man hører på radarparet Musk/Trump blir man etterhvert  overbevist om at "hele" nasjonen snart har blitt skrullete. Løgn og bedrag er akseptert og forventet. Helt opp i Kongressen. Leste i går at noen var fast overbevist at regjeringen stod bak de siste ukenes orkaner:

VG: Blant de som har hevdet dette, er den ytterliggående kongressrepresentanten Marjorie Taylor Greene. Trump-supporteren har i etterkant blitt latterliggjort, men flere har sagt seg enig med Greene.
Det er i tillegg en ikke ubetydelig gjeng her i Norge som bekjenner seg til Trump, det virker som de vokser selv om det er langt fra noen majoritet.

Elon har jo hatt disipler hele tiden, noen av dem vil følge han uansett hvilken retning han går.

Majorie Taylor Greene er jo kjent for helt fjerne uttalelser, hun er jo Qi-anon tilhenger og det sier jo sitt.

Jeg tror ikke tiden vi er inne i nå vil sees på som noen ny opplysningstid 🤦�♂️

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på søndag 13. oktober 2024, klokken 14:05Rart at noen blir overrasket over at mennesker var involvert på ett nivå.

Poenget var vel å vise frem eksempler på hva robotene kan brukes til, og hvor langt man faktisk har kommet med det mekaniske.

Hadde robotene kunne ha det nivået av interaksjon de hadde på eventen hadde de vært i salg allerede.

Dette var jo mere en fremtidig tech demo.
Der har vi nok fasiten :+1: og jeg har nok feil i at robotene ordnet alt dette selv. Men jeg kan jo drømme..

Mens jeg husker det... så for en stund siden en YT med en robot (fra dynamics?..) i en ørken som skyter sinnsykt bra på blink med pistol eller rifle ...  tenkte at dette blir nok fremtidens krigere :o

What-a-watt

Sitat fra: Counterpointer på søndag 13. oktober 2024, klokken 17:56Det er i tillegg en ikke ubetydelig gjeng her i Norge som bekjenner seg til Trump, det virker som de vokser selv om det er langt fra noen majoritet.

Elon har jo hatt disipler hele tiden, noen av dem vil følge han uansett hvilken retning han går.

Slik vil det alltid være. Dessverre. Mange av de som bekjenner seg til Trump & Co aner ingen ting om mannen eller politikken hans. Men elsker bare at han er en opprører, og litt utenfor "the establishment". I USA er det nå mange som forherliger nazismen, og dette til tross for at over 420.000 amerikanske soldater døde under krigen uten at landet var direkte truet. Og de fleste av disse "nynazistene" ser nå på Trump som sin nye fører. USA er faktisk på vei til å bli blitt ufyselig.

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på søndag 13. oktober 2024, klokken 19:10
Sitat fra: Counterpointer på søndag 13. oktober 2024, klokken 17:56Det er i tillegg en ikke ubetydelig gjeng her i Norge som bekjenner seg til Trump, det virker som de vokser selv om det er langt fra noen majoritet.

Slik vil det alltid være. Dessverre. Mange av de som bekjenner seg til Trump & Co aner ingen ting om mannen eller politikken hans. Men elsker bare at han er en opprører, og litt utenfor "the establishment". I USA er det nå mange som forherliger nazismen, og dette til tross for at over 420.000 amerikanske soldater døde under krigen uten at landet var direkte truet. Og de fleste av disse "nynazistene" ser nå på Trump som sin nye fører. USA er faktisk på vei til å bli blitt ufyselig.

Ja det er mange gærninger der borte (etter vår målestokk)

Jeg føler litt at alle gir bare litt f... og synes det er veldig lite samhold slik vi har i Norge.

daktari

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA