Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 25. april 2024, klokken 06:21Ja massevis av de over 10 år. Se på FB gr "vi med veteran Tesla"
Ikke nødvendigvis veldig gammel bil selv om det omtales som veteran Tesla. F.eks er 2021 Model Y veteran pga utdatert maskinvare.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Klykken på fredag 26. april 2024, klokken 09:41
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 25. april 2024, klokken 06:21Ja massevis av de over 10 år. Se på FB gr "vi med veteran Tesla"
Ikke nødvendigvis veldig gammel bil selv om det omtales som veteran Tesla. F.eks er 2021 Model Y veteran pga utdatert maskinvare.

Shit, er det pga veteranstatusen at min 2021 Model Y kan selges med mye mindre tap enn alle andre 2021-biler i Norge? Kan det være at veteranbil-klubber ønsker å overby? Dette var en god nyhet!

Noen mener at 2021-modellen i Model Y har så flotte radar-aktige ryggesensorer, noe en ikke har i dagens biler. Men fjæringen er jo ikke så bra for de som kjører på dårlige veier.

Sånn "by the way" så ville jeg ikke turt å eie en 2014 Model S som er 10 år gammel. Ville 100 ganger mer hatt en Model Y som var 10 år gammel (basert på at jeg har eid en 2014 Model S som var 14 ganger inne på verksted for å repareres, mens min Model Y bare går og går og går og går og går og går.
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Min S er "100 ganger" mere komfortabel å kjøre enn Y, har 10 ganger så mye innvendig plass, er musestille, og dessuten er den er mye raskere enn trege Y. Ikke minst er den 600 ganger så pen å se på sammenliknet med Y. Dette forsvarer tilleggskostnadene x antall ganger. Minst!  ;D  ;D

Hilser fra Myrsnipa!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på fredag 26. april 2024, klokken 23:51Min S er "100 ganger" mere komfortabel å kjøre enn Y, har 10 ganger så mye innvendig plass, er musestille, og dessuten er den er mye raskere enn trege Y. Ikke minst er den 600 ganger så pen å se på sammenliknet med Y. Dette forsvarer tilleggskostnadene x antall ganger. Minst!  ;D  ;D

Hilser fra Myrsnipa!

Ja Myrsnipa, særlig når en kan selge sine små en ikke tør å beholde, og kjøpe noe annet :-)

Da min gamle Model S ropte om å bli satt på transfer lista så hadde prisen steget med 400.000 for ny fugl, så da måtte det bli fisk.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 26. april 2024, klokken 12:59Sånn "by the way" så ville jeg ikke turt å eie en 2014 Model S som er 10 år gammel. Ville 100 ganger mer hatt en Model Y som var 10 år gammel (basert på at jeg har eid en 2014 Model S som var 14 ganger inne på verksted for å repareres, mens min Model Y bare går og går og går og går og går og går.
Utvikling vettø :+1: snart er er det zero feil på Tesla og de Teslaene som får noen feil vil stige i bruktpris pga at de blir sjeldne samleobjekter :D



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA