Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading er et ran!

Startet av Bondeknøl, mandag 17. juli 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

atrus

Hadde We Charge-avtale som ble inngått for et år siden og som gikk ut i går. Kr 129,- pr måned. 1,60 hos Ionity, og 3,60 hos de andre operatørene. Den avtalen har tjent meg godt gjennom fjorårets strømkrise. Avtalen som We Charge/Eli forsøker å selge nå, er mildt sagt elendig. Fra nå av blir det Tesla og UNO-X som gjelder. De andre operatørene kan ta seg en bolle.  ;)

Rollep

Sitat fra: Egil S på mandag 06. november 2023, klokken 21:04Blir det veldig dyr strøm her i NO2 i vinter kan det nok lønne seg for meg å lade ute, kan derfor være jeg kan spare inn mer, kan jo fort bli over 1kr/kWh pluss nettleie å hjemmelagde i vinter, da er 2,25kr hos Ionity attraktivt.
Mulig det kan bli attraktivt hvis man ikke bryr seg om økt batteri degradering ;)

Gazer75

Då var prisane gått opp att ja. Lokale Tesla SuC har auka frå 3,75 til 5,75 for drop-in på dagtid.
Recharge litt mindre men opp omlag 50 øre til 5,87 (reg Fortum app).
Mer kostar 5,99 (50kW) som vanleg og har vel ikkje endra seg.

Rimelegaste her er Eviny som enn så lenge skal ha 4,99.
Men der er det jo 1kr/minutt over 80% noko som er surt for oss med lite batteri og kort rekkevidd på vinteren.

Ikkje sjekka den lokale Uno-X stasjonen. Oppdaterer posten seinare når eg har fått sjekka.
Dei har vore 4,50 tidlegare.

Edit:
Uno-X var fortsatt 4,50 så den klart beste her i området.
2020 e-Golf (2023-)

jkirkebo

Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 12. desember 2023, klokken 09:34Då var prisane gått opp att ja. Lokale Tesla SuC har auka frå 3,75 til 5,75 for drop-in på dagtid.
Recharge litt mindre men opp omlag 50 øre til 5,87 (reg Fortum app).
Mer kostar 5,99 (50kW) som vanleg og har vel ikkje endra seg.

Rimelegaste her er Eviny som enn så lenge skal ha 4,99.
Men der er det jo 1kr/minutt over 80% noko som er surt for oss med lite batteri og kort rekkevidd på vinteren.

Ikkje sjekka den lokale Uno-X stasjonen. Oppdaterer posten seinare når eg har fått sjekka.
Dei har vore 4,50 tidlegare.

3,85 fortsatt på Grålum SuC. Og 2,25 for Tesla-eiere samt medlemmer.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Gazer75

Ser på oversikten til TOCN at stasjonen her var ein av dei som fekk ein auke på over 25% frå oktober til november, og dette har fortsett å auke inn i desember. Stasjonen her var 4,15 i oktober sist eg brukte den.
Sikkert fint med abonnement om ein ladar ofte.

Ser at veldig mange SuCs i vest auka med rundt 25% sist oppdatering TOCN gjorde. Litt er nok straumpris, men skal ikkje forundre meg om dei skal tyne litt frå folk som skal til skianlegga.
2020 e-Golf (2023-)

goggo

Oppdaga ved en tilfeldighet 2 «anonyme» Uno-x ladere med kWh pris på 2,50 på bensinstasjonen ved Linnerud i Oslo. På pris stolpen sto det kun bensin og diesel priser. Løp og kjøp, folkens.
Det varer sikkert ikke lenge før det er lange køer her.
På tirsdag denne uka ved 17 tida var det kun en bil som ladet her så det var 3 ledige plasser.

Samtidig så det ut til å være ganske så fullt og muligens køer på Eviny laderne 50 meter bortenfor.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: goggo på torsdag 14. desember 2023, klokken 12:30Oppdaga ved en tilfeldighet 2 «anonyme» Uno-x ladere med kWh pris på 2,50 på bensinstasjonen ved Linnerud i Oslo. På pris stolpen sto det kun bensin og diesel priser. Løp og kjøp, folkens.
Det varer sikkert ikke lenge før det er lange køer her.
På tirsdag denne uka ved 17 tida var det kun en bil som ladet her så det var 3 ledige plasser.

Samtidig så det ut til å være ganske så fullt og muligens køer på Eviny laderne 50 meter bortenfor.

Mvh
Hugo
Om du ser innlegg #159 lengre opp, så står den på Linderud oppført, og er en av stasjonene med 2,50 kr/kWh. Dette er fra begynnelsen av November, så nytt er det ikke. Men billig, og nå nesten likt med hjemmelading med dagens strømpris om man og tar med den flytende andelen av nettleia.

Var forøvrig på Uno-X ved Maritim i går, og de holder ennå 3,50 kr/kWh. Litt dyrere, men trengte ikke så mye og orket ikke omkjøringen fordi jeg hadde en avtale.

Fylte forresten på SuC Grålum/Sarpsborg i går og fylte til 3,85 kr/kWh. Men det mest spesielle med den ladingen, var at jeg på min bil fikk 78 kW på ladingen, et tall jeg bare har sett en gang før, og da etter 140+km/t på danske motorveier på en ganske varm sommerdag. Jeg vet ikke om andre som har rapportert så "høyt" tall, mange innbiller seg jo at den har en max på 77 kW.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vix

Sitat fra: RJK på torsdag 14. desember 2023, klokken 12:52Var forøvrig på Uno-X ved Maritim i går, og de holder ennå 3,50 kr/kWh. Litt dyrere, men trengte ikke så mye og orket ikke omkjøringen fordi jeg hadde en avtale.

Var dessverre satt opp til 4,50 da jeg kjørte forbi i dag :(

RJK

Sitat fra: Vix på torsdag 14. desember 2023, klokken 15:40
Sitat fra: RJK på torsdag 14. desember 2023, klokken 12:52Var forøvrig på Uno-X ved Maritim i går, og de holder ennå 3,50 kr/kWh. Litt dyrere, men trengte ikke så mye og orket ikke omkjøringen fordi jeg hadde en avtale.

Var dessverre satt opp til 4,50 da jeg kjørte forbi i dag :(
Da hadde jeg flaks i går ...

Er forresten ikke overrasket, slik spotprisen holder seg for tiden.
Bosted Oslo

banZi

Så glad jeg fikk overført denne når jeg kjøpte meg ny bil nå.
2024 Tesla Model Y Performance

vinterdekk

Ser i Ladeklubben at prisene mangler på det meste av ladestedene i regionen. Betyr det at ny prisjustering er på gang?

Edit: Ser også at Recharge har økt prisene i nord norge en god del, de ligger nå mellom registrert bruker i Circle K og drop-in pris hos Ionity.

Edit2: Recharge er nå like dyr som Circle K på dropin. Prisoversikt fra 15 januar: https://elbil.no/dette-koster-hurtiglading/

Edit3: Koster meg 6,54 kr/kWh på Recharge med ladeklubben og 6,49 kr/kWh hos Circle K med deres app eller Elton. Recharge har priset seg ut når jeg sparer penger på å lade hos Circle K. Spotprisen i nord-norge er ikke så høy at det forklarer store prisøkninger hos en aktør.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

RJK

Droppet akkurat en epost fra Ionity i innboksen min, der de reduserer månedsavgiften på passport med 50 % fra €11,99 til €5,99 fra 23.01.24, altså i dag. I tillegg nevner de nylig prisreduksjon i pris per kWh i Østerrike og Skandinavia.

Oversatt blir det, se bilde 2, 65,- per måned for Passport, og 3,82 kr/kWh, som de sier er 2,19 kr. i rabatt. Dvs. at dropinpris er nå 5,99 NOK/kWh.

3,82 kr/kWh og bare 65,- per måned, synes jeg er en temmelig god deal. Det er konkurransedyktig også mot Tesla SuC, ihvertfall for non-Tesla-elbilister.
Bosted Oslo

vinterdekk

Det kan være gode nyheter at Ionity har endret prisen. Det gir litt håp om at de flate Ionity og DC prisene i Elli og abonnementene til VAG merkene kommer med en etterlengtet justering etterhvert. 5,99 kr/kWh for Elli Drive Free er mer riktig pris enn 6,99 som gjelder nå (tilsv. gammel Ionity Direct pris så langt jeg vet).
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

RJK

Ser ChargeMyHyundai (CMH) fremdeles holder på 89,- per måned, og 1,50 i rabatt, men i appen min der jeg ikke lengre har Ionitypakke, står det enda 6,99 så tipper prisen da er 5,49 der.

Her må de definitivt endre priser, men CMH er både dyre og trege, så blir nok ikke å bruke de fremover lengre. Har allerede kuttet de ut i praksis, og lader direkte hos operatør med eget medlemskap direkte, selv om jeg ikke har sagt opp kortet, da det ikke koster meg noe før jeg bruker det.
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Ser at Tesla nå har skrudd opp prisen på Supercharger, sånn at det nå koster 4,17 per kWh mellom klokken 16-20, og 3,75 ellers i gjennomsnitt. De prisene gjelder for Tesla-eiere og for abonnementsholdere.

Alle priser og mer info ser en her:
https://www.tocn.no/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-21a-Pris-Tesla-Supercharger.pdf
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA