Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

Olav4x4

Sitat fra: MyMuffin på fredag 17. november 2023, klokken 10:06Da var min nye highland på plass.
Pen bil, har ikke klart å finne noen som helst form for skavanker - hverken lakk eller panelgaps.
Eneste jeg stusset over var mangelen av PPF på hjulbuene/ nederst ved dør bak.
Teslarepresentanten argumenterte med at dette nå var standard grunnet noe annen utforming av dør.
Litt skeptisk til akkurat den biten, så jeg kommer nok til å smelle på PPF der.

Jeg husker godt hvordan det var å gå fra en 2019 til 2021 model 3, bilen føltes som en forbedring - men ikke noe wow.
Men å gå fra en 2021 til highland var virkelig noe annet. Langt mer komfortabel, lydnivået er virkelig tatt ned to hakk - rett og slett mye mer "Premium". 
Kjørte innom 5 rundkjøringer på vei hjem og det gikk jaggu meg helt greit - så overgangen fra stalks føler jeg skal gå helt fint.

En annen ting jeg gruet meg litt til var den EU pålagte hastighetsvarsleren, heldigvis kan denne deaktiveres i det du setter deg inn i bilen, ved å tappe på hastighetsikonet. Så det blir en "Startup" vane.

Tror dette blir meget bra :)

Kan jeg spørre hvor mye strøm du fikk med? Skal overta min i morgen og fikk mail fra Tesla om at grunnet noen bestemmelser ble bilen skipet med maks 50% batteri og jeg dermed fikk 150 km gratis superlading.
TM3 LR 19-21
Opel Corsa E 21-23
Think City 24 -
TM3HLLR 23 -

MyMuffin

Sitat fra: Olav4x4 på søndag 19. november 2023, klokken 16:46
Sitat fra: MyMuffin på fredag 17. november 2023, klokken 10:06Da var min nye highland på plass.
Pen bil, har ikke klart å finne noen som helst form for skavanker - hverken lakk eller panelgaps.
Teslarepresentanten argumenterte med at dette nå var standard grunnet noe annen utforming av dør.

Jeg husker godt hvordan det var å gå fra en 2019 til 2021 model 3, bilen føltes som en forbedring - men ikke noe wow.
Men å gå fra en 2021 til highland var virkelig noe annet. Langt mer komfortabel, lydnivået er virkelig tatt ned to hakk - rett og slett mye mer "Premium". 
Kjørte innom 5 rundkjøringer på vei hjem og det gikk jaggu meg helt greit - så overgangen fra stalks føler jeg skal gå helt fint.

En annen ting jeg gruet meg litt til var den EU pålagte hastighetsvarsleren, heldigvis kan denne deaktiveres i det du setter deg inn i bilen, ved å tappe på hastighetsikonet. Så det blir en "Startup" vane.

Kan jeg spørre hvor mye strøm du fikk med? Skal overta min i morgen og fikk mail fra Tesla om at grunnet noen bestemmelser ble bilen skipet med maks 50% batteri og jeg dermed fikk 150 km gratis superlading.

Jeg fikk samme mail, men bilen ble fortsatt levert med 80%. Plukket den opp hos Tesla Drammen.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Olav4x4

Sitat fra: MyMuffin på mandag 20. november 2023, klokken 08:29
Sitat fra: Olav4x4 på søndag 19. november 2023, klokken 16:46

Jeg fikk samme mail, men bilen ble fortsatt levert med 80%. Plukket den opp hos Tesla Drammen.

Jeg henta den nå, 35%...
TM3 LR 19-21
Opel Corsa E 21-23
Think City 24 -
TM3HLLR 23 -

elbilnooben

Hørt om flere som har fått rentekampanje på nye Model 3 i en annen tråd her inne, har dere som har søkt finansiering gjennom Tesla fått rentekampanje?

marud

Jeg fikk rentekampanje når jeg søkte finansiering 20. september, men har ikke fått bilen så vet ikke om jeg fortsatt har det ved utlevering 😅
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

Kaffe

Skal vi tippe at bilene som er på "Høegh Trigger" blir lastet om til "Nordic Ace" i Zeebrugge?

"Høegh Trigger" ventes til Zeebrugge sent i kveld. "Nordic Ace" ligger i Zeebrugge nå, har forventet ankomst Drammen Havn 27.nov.

Nihon

Sitat fra: Kaffe på torsdag 23. november 2023, klokken 15:05Skal vi tippe at bilene som er på "Høegh Trigger" blir lastet om til "Nordic Ace" i Zeebrugge?

"Høegh Trigger" ventes til Zeebrugge sent i kveld. "Nordic Ace" ligger i Zeebrugge nå, har forventet ankomst Drammen Havn 27.nov.

Tror ikke det skjer.

Trigger og Ace ligger på to forskjellige brygger uten noen god forbindelse mellom dem.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Kaffe

Sikker?
Jepp, jeg er utålmodig nå  :laugh:

Nihon

Sitat fra: Kaffe på fredag 24. november 2023, klokken 11:11Sikker?

Så ikke den smale brua.

Sitat fra: Kaffe på fredag 24. november 2023, klokken 11:11Jepp, jeg er utålmodig nå  :laugh:

Da er vi to. Jeg har fulgt Høegh Trigger hver dag fra den var like ved Vietnam når jeg fikk VIN :laugh:
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

marud

Sitat fra: Kaffe på fredag 24. november 2023, klokken 11:11Sikker?
Jepp, jeg er utålmodig nå  :laugh:
Ikke så utålmodig som jeg som ikke har fått VIN enda 😂 sjekker hver dag, men blir alltid skuffa 😅
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

Kaffe

Den er seig... Hvilket estimert leveringsvindu har du nå?

SK_SVG

Hei!

Har bestilt min første elbil og det ble den nye Model 3 LR. Bestilte tidlig oktober og leveringstid har hoppet endel frem og tilbake. I forrige uke fikk jeg VIN og tidlig denne uken ble jeg bedt om å betale. Hva er erfaringen med når det blir levering etter man har betalt? I appen står det 13-28 desember.

Ser noen vet hvilken båt bilen kommer med - hvordan finner jeg ut dette? Får ikke svar av Tesla Stavanger på mail og de kan ikke svare når jeg får tak i de på telefon. Synes kundeservicen er ganske dårlig og i tråd med det ryktet de har...
Ford Explorer
BMW 330e
BMW X5
BMW X3
BMW 1 serie Coupe
Citroen C4
VW Polo
VW Passat
Opel Vectra

Kaffe

SK_SVG

Når jeg legger inn VIN som starter med LRW får jeg en feilmelding hos Høgh - de ber om et nummer som starter med VIN og så bare tall?
Ford Explorer
BMW 330e
BMW X5
BMW X3
BMW 1 serie Coupe
Citroen C4
VW Polo
VW Passat
Opel Vectra

Kaffe

Jeg får treff med hele VIN-nummeret, altså LRW og resten av røkla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA