Elbilforum.no
Bilmerker => Hyundai => Hyundai Ioniq => Emne startet av: Mikkey på fredag 03. mai 2019, klokken 12:43
Ser ut til at det ikke blir Bluelink App til eldre biler skal vi tro denne artikkelen:
https://www.drive-bilogmotor.no/hyundai-ioniq-oppgraderes/?fbclid=IwAR2LozzMlBYHfPx3YqomNjyniFO-76l4UBMCxGwkZNzDE3JlitC36v6U1cs
Føler dette er en av de mange grunnene til at folk heller mot Tesla når de skal kjøp elbil. OTA oppdateringer er gullverdt i dagens samfunn og selskaper må ta lærdom. Personlig så holder Ioniqen til mine behov for øyeblikket, men kan ser ut til at fremgangen er bedre for Tesla biler enn alle andre merker.
Hva er deres tanker?
Ingen overraskelse, de eksisterende bilene har ikke slik hardware - så da kan det umulig legges til app-støtte.
Syns det er rart, de har det jo i USA.
Sitat fra: Emilsl94 på fredag 03. mai 2019, klokken 14:58
Syns det er rart, de har det jo i USA.
Det er mange forskjeller mellom USA og Europa innen mobil kommunikasjon - Hyundai/Kia har ikke hatt sentraler og tjenester for slikt i Europa, så da har man ikke installert en slik europeisk modul i bilene.
Nå er det et krav om deler av funksjonaliteten for nye modeller (e-call), så da har de lagt inn resten også.
Hyundai Ioniq ble lansert i Australia nå nylig og der selger det som plug inn modul til odb2 porten, så det er elendig at de ikke tilbyr det samme her. Det har nok ikke noe med begrensninger å gjøre, det har med vilje.