Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Mitsubushi i-miev 2012  (Lest 16030 ganger)

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1072
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #75 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 08:53 »
I det startheftet som Mitsubishi deler ut med bilen, så står det i kapitlet "Installering av ladeutstyr til vanlig lading": "Montér kroken som følger med slik at CCID (charging circuit interrupting device) får avlasting og unngår å bli skadet."
Hva slags krok er det det refereres til her?
Tilsvarende ordlyd in "Instruksjonsbok Tilsetning" (ja dette er oversatt fra japansk->fransk->norsk!   ::)  så heter det "Bruk snoren som følger med til å henge opp kontrollboksen slik at den ikke hviler på kontakten." Ingen referanse til noen medfølgende krok. Hjemme i garasjen skrudde jeg en krok i veggen ved siden av kontakten, her på jobben laget jeg en bøyle av ståltråd fra en renseri-kleshenger.  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Stjerneglis

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 403
    • Vis profil
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #76 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 10:26 »
Jeg ser stadig flere som bruker denne snora til å henge kladden på selve Schuko-pluggen. Det mener jeg blir helt feil da det er denne som skal avlastes? Jeg har også forsøkt å henge kladden på selve stikkontakten på veggen med snora, men dette er ikke alltid mulig...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1072
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #77 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 11:05 »
Jeg ser stadig flere som bruker denne snora til å henge kladden på selve Schuko-pluggen. Det mener jeg blir helt feil da det er denne som skal avlastes? Jeg har også forsøkt å henge kladden på selve stikkontakten på veggen med snora, men dette er ikke alltid mulig...
Det du beskriver blir helt feil. Å henge opp snora over Schuko-pluggen blir ikke noe bedre enn å la være å bruke den. Nå har jeg faktisk ennå ikke forsøkt å lade gliset på et at Oslos mange ladepunkter, men når den tid kommer har jeg med nok en kleshenger og nebbtang for å lage en passende krok.  ;D Legger ut noen bilder av kreasjonen etterhvert. (At disse klæddene skal være så tunge...  ::))

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

jkirkebo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14370
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #78 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 11:52 »
Det du beskriver blir helt feil. Å henge opp snora over Schuko-pluggen blir ikke noe bedre enn å la være å bruke den. Nå har jeg faktisk ennå ikke forsøkt å lade gliset på et at Oslos mange ladepunkter, men når den tid kommer har jeg med nok en kleshenger og nebbtang for å lage en passende krok.  ;D Legger ut noen bilder av kreasjonen etterhvert. (At disse klæddene skal være så tunge...  ::))

På Proxll-stolpene anbefaler jeg heller en slik liten 1m lang strammereim. Da fester du enkelt boksen fast i stolpen på 5 sekunder. Er dog usikker på om metoden fungerer på Garo-bokser på stolpe.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1072
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #79 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 12:08 »
På Proxll-stolpene anbefaler jeg heller en slik liten 1m lang strammereim. Da fester du enkelt boksen fast i stolpen på 5 sekunder. Er dog usikker på om metoden fungerer på Garo-bokser på stolpe.
En slik ryggsekkreim, med andre ord. Det skal jeg prøve.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

sven erik

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2073
    • Vis profil
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #80 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 12:26 »
ja det skal prøves men det er ikke alle steder det er  lade stolper  sån som der jeg lader mest er det murvegg  med vanlig  kontakt   å med min bil følte det ikke med verken  krok eller  noe å henge kladden i  det hvar kunn  2 hull på kladden 

Walker

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 89
    • Vis profil
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #81 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 13:25 »
Har du sjekket i bunnen av bærevesken til ladekabelen? - Ellers går det an å bruke en solid støvlelisse (om du for eksempel har noen gummistøvler stående).

På en plan vegg kunne en jo bruke en sammenleggbar stang, et avdanket fotostativ eller lignende.


bkv

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #82 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 13:31 »
Jeg har heller ikke sett noen krok, men en snor i kladden, var det. Jeg har slått en spiker i garasjeveggen hjemme. På offentlige plasser er det verre. Var på en ladeplass forleden der boksen henger rett på betongveggen. Jeg la kladden opp boksen i det tilfellet, men vil foretrekke noe bedre. Jeg skal også prøve med en krok av en renserihenger, eller en snor å henge den i når jeg er på offentlige plasserr.
-Bjørn
« Siste redigering: Onsdag 04. April 2012, klokken 13:33 av bkv »
Mitsubishi i-Miev 2012.

Phuc

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 260
    • Vis profil
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #83 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 15:05 »
Fikk min nye i-Miev i dag  ;D
:
Skvettlappene var mindre enn jeg hadde forestilt meg, men de gjør vel jobben.
:
Hvis noen vil ha bilder av noe spes fra 2012-modellen, så får dere legge inn ønsker.

Grattis, 99% lik min iOn. Disse skvettlappene, kan du legge ved noen nærbilder av hvordan de er innfestet?

;-D Hans
Takk skal du ha, og her er er et par bilder som viser hvordan skvettlappene er festet:


Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1072
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #84 på: Onsdag 04. April 2012, klokken 19:49 »
Ang. skvettlapper - Takk for bildene. Solide bolter, men det set ut som vanlig sinkbehandlet stål? De kommer ikke til å se ut etter en norsk vinter.  ::) Rart de ikke har brukt plastplugger, noe ala disse: http://www.thefind.com/cars/info-cowl-retainer

Jeg hadde også tenkt å montere skvettlapper, men siden ytterkanalene ikke er stål, men ABS-plast, lurer jeg på om jeg skal la være.

;-D Hans
« Siste redigering: Onsdag 04. April 2012, klokken 20:07 av hkaspenberg »
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

sven erik

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2073
    • Vis profil
Sv: Mitsubushi i-miev 2012
« Svar #85 på: Torsdag 05. April 2012, klokken 01:27 »
det hvar ikke noe der  men bruker snorer men det hender det er kontakter  innebygd i veggen  å det er ikke jemme for får ikke ladet der  å kann ikke   spiktre i muren heller da  for  da kann man treffe kabler

je bor i en komune  som ikke vil ha  lade steder å vil heller ikke  flytte parkering så jeg kann lade jemme  så  må foreløpig  ha  vanlig bil for å komme til elbilen  så  det forurenser litt  men   håper ting ordner seg