Ishavsveien og Transnova
Vi missliker de stadige utsettelsene Ishavsveien kommer med, fordi vi vet at det er behov for laderne. Dette vet både Ishavsveien og Transnova. Ishavsveien kommer med mange forklaringer på utsettelser som Transnova har godtatt.
Jeg tror ikke Transnova vil godta ytterligere utsettelser, en den utsettelsen de har fått på bygging til ut november(??), opprinnelig 30. august av hensyn til likebehandling med andre operatører.
Hva gjør vi?
Fortsette å være utålmodig, forlanger at frister som blir gitt overholdes, stimulere at flere bidrar til at ladere kommer, med mer.
Først vil jeg få si takk til el-snorre for utfyllende svar.
Om jeg ikke har vært sjokkert tidligere, så blir jeg det i alle fall nå når du sier at Transnova har gitt Ishavsveien utsettelse enda en gang - og nå til November.
Dette betyr jo at Transnova aktivt boykotter utbygging av hurtigladere på viktige hovedveier i Norge, for så lenge Ishavsveien får utsettelse så er det jo ingen andre som bygger ut.
Det er kjempebehov for ladestasjoner på Cinderella, Hønefoss, Gran på Hadeland, og sikkert mange andre steder. Men disse stedene ville jeg tro hadde vært bygget ut nå av andre aktører hvis ikke Transnova hadde bestemt seg for å gi Ishavsveien nye sjanser hele tiden. Kan ikke noen ( = Elbilforeningen

) få Transnova til å innse hva som er resultatet av disse stadige utsettelsene de gir da? Eller er det slik at kundene (vi elbil brukere ) ikke er viktig i dette bildet i det hele tatt, slik at det ikke er nødvendig å ta hensyn til oss før det tas slike avgjørelser?
Dessuten er jeg fullstendig uenig i at vi skal godta at Fortum skylder på underleverandører. De kan da vel umulig ha planlagt å drifte disse hurtigladerne uten å ha kontraktfestet tilgang til reservedeler?
For meg virker det som om Fortum ikke engang har realtime overvåkning av laderne sine. Iallefall så har ikke Fortum support damene tilgang til denne overvåkningen for vi har sett eksempler på at vi brukere må lese status på skjermene på laderne fordi support-damene ikke vet hva som skjer. De kan ikke engang se om noen har trykket på nødstoppen, selv om dette står svart på hvit på skjermen på laderen. Men kommunikasjonen er jo oppe, for de får til å restarte laderne eller fjern-åpne for lading likevel.
OK, jeg lover dette er siste gang jeg skal bruke dette ordet i denne sammenheng
Og ordet er:
Amatørmessig!! HUgo