Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Den nye Golfen vs Focus

Startet av Kvikken, lørdag 21. september 2013, klokken 15:17

« forrige - neste »

Kvikken

Det blir mye mulig en Leaf på meg men jeg har mer lyst på en type Focus eller Golf. Focus fikk sterk kritikk i noen tester da den ikke er bygget fra lesten som en elektrisk bil men heller konvertert.

Hvordan er dette med Golfen. Er dette en bil som helt klart er verdt å vente på? Når kan man kjøpe og når får man den?

TB

Henta frå: http://www.elbil.no/kjope-elbil/merker-og-modeller/111-elbiler-som-kommer

Sitat
VW eGolf (Golf e-BlueMotion)

Dette er elektrifisering av superselgeren Golf. Ikke første gang i historien det skjer, CitySTROMER som den ble kalt på 90-tallet. Nå har VW en testflåte av elektriske Golfer. Etter at nok erfaringer er samla, får vi Golf 7 elektrisk. Da blir spesifikasjonene endelige, men VW opererer så lenge med følgende for testflåten:

VW eGolfSitteplasser: 5
Batterier: Litiumion 26,5 kWh
Vekt: 1.455 kg
Offisiell rekkevidde: 175 km
Norsk rekkevidde: Tipper da 90-180 km
Hurtiglading: DC Combo (ny standard), 0-80% på 20-30 minutter
Maksfart: 140 km/t
Størrelse L/B/H: 420/179/148 cm
Levering i Norge: Skal komme i Tyskland i 2013, norsk importør lover mai 2014.
Pris: Kan vel ikke koste mer enn rundt 230.000 kr?
Følg med: Kanskje VW etterhvert kan fortelle mer?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

rifusk

Sitter og tenker på akkurat det samme... Jeg pengler ca 90km hver dag og kjører gjennom en bomring.

Har prøvd Focus og Leaf. Focusen var en mye mye mye bedre bil å kjøre, samt den virket mer premium enn Leafen. Det som gjør meg usikker er mangelen for hurtiglader og forvarming. E-golf har dette, samtidig en bedre rekkevidde... Hadde vært meget skøy å vite hva den kommer til å koste....

Noen som vet når den skulle komme? Andre kvartal?
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Elmo

Sitat fra: rifusk på søndag 29. september 2013, klokken 16:25
E-golf har dette, samtidig en bedre rekkevidde... Hadde vært meget skøy å vite hva den kommer til å koste....
Noen som vet når den skulle komme? Andre kvartal?

Under event'et med prøvekjøring av eUp sa Møller at golfen kommer "til påske"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

rifusk

Siden Focusen ikke leveres med forvarmer så ser det ut som jeg venter på golfen... Blir spennende å se hvor den havner i pris...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Kvikken

#5
"kommer til påske". Hvor lang tid det tar fra du har prøvekjørt bilen til du får den levert er da "nærmere sommeren"?

rifusk

Hvis det er lansering til påske, så tar det nok ikke så lang tid etter det at du får bilen din. Forhandlerne bestiller nok opp alt som Norge får i den første "batchen" i god tid før lanseringen...

E-Up er vell enda ikke lansert her, men de første norske bilene kommer vell i uke 47 etter siste "regulering"...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA