Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Helt realistisk rekkevidde ved helt normal bruk...

Startet av Bowers, torsdag 22. august 2013, klokken 13:11

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: brynjar på onsdag 02. april 2014, klokken 18:50
Er det noen av dere som har kjørt over 400 km uten å lade etter at dere fikk bilen?

Jeg har kjørt fra Dombås m 98% og helt til Namsos uten mellomlading det ble akkurat 40 mil (m en liten omvei i trondheim) Det er jo som BB sier 650m høydeforskjell på + siden.. kom hjem m 8km igjen.. :) 50psi goodyear org dekk, og save mode (elr hva det nå heter) :)

Bjørn

Sitat fra: brynjar på onsdag 02. april 2014, klokken 19:31
Sitat
Sitat fra: bb på I dag kl. 19:10

På video #2 kjørte jeg 375 km og hadde 41 km igjen:
https://www.youtube.com/watch?v=yIUwLv5yTsU

Jeg startet på 650 høydemeter (Dombås) og havnet på ca. 100 høydemeter (Byåsen, Trondheim). Dette var i 70-80 km/t i regnvær. På tørr asfalt skal det fint gå an, ja. Og jeg kjørte i T-skjorta :P

På video #3 kjørte jeg 382 km og hadde 12 km igjen:
https://www.youtube.com/watch?v=yMefKeWnEew

Der lå jeg i 70-80 km/t og måtte gjennom -12°C.




Men det er jo ikke 37,5 mil fra dombås til tr.heim..!? ca 20 mil det.. :)

(Se filmen. Han kjørte via Molde!) ;)

Oookai ja..  ::) må vist komme meg i filmsjåinga..!  :D

Car-El

KA? HAR DU IKKE SETT VIDEOENE TE BJØRN?

Har du vært på Mars det siste halve året?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Alfonss

Jeg var i gbg forrige helg! Kjørte ned på fredag og opp på søndag. Startet i oslo sentrum fredag. Hjem på søndag var til Haslum. Parkerte på Chalmers i sentrum av gbg. Bilen var 100% ladet ved avreise begge veier.

Turen ned: 208Wh/km i snitt. Brukte 3t15min. Distanse ganske nøyaktig 300km. (Hadde 52km igjen da jeg stoppet på Chalmers)

Turen hjem: 201Wh/km i snitt. Brukte 3t10min. Distanse ca 320 km. (Hadde 83km typical igjen da jeg stoppet i garasjen på haslum på søndag.)

Og kjørte på nokian hakka 8.
-bytta til sommerdekk nå :-)

bb

Sitat fra: Bjørn på onsdag 02. april 2014, klokken 19:34
Oookai ja..  ::) må vist komme meg i filmsjåinga..!  :D
Husk cola/øl og popcorn ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Longice

Noen som har kjørt Oslo Dombås uten å lade på Lillehammer?

Muffinman

Sitat fra: Car-El på onsdag 02. april 2014, klokken 19:34
Har du vært på Mars det siste halve året?
Anser faktisk risikoen for å møte på bb der som ikke ubetydelig :)

Car-El

Sitat fra: Muffinman på onsdag 02. april 2014, klokken 21:38
Sitat fra: Car-El på onsdag 02. april 2014, klokken 19:34
Har du vært på Mars det siste halve året?
Anser faktisk risikoen for å møte på bb der som ikke ubetydelig :)

Du har helt rett. Æ e redd for at han klarer det helt fint!  ;) og han kommer med en helaftens film om turen!  ::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

bb

Sitat fra: Longice på onsdag 02. april 2014, klokken 20:51
Noen som har kjørt Oslo Dombås uten å lade på Lillehammer?
Jeg har aldri kjørt den ruten uten å lade på Lillehammer. Men hvis man kjører via Gjøvik så blir det bare 310 km. Det burde derfor gå helt fint :) Er det noen grunn til å ikke lade på Lillehammer forresten?

Sitat fra: Quattro på onsdag 02. april 2014, klokken 22:09
Må det postes så mye tull?
Jau, sorry. Det ble litt for mye off-topic.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Leif1

Har i dag vært på min første langtur: Trondheim-Dombås-Måløy.
Store høydeforskjeller på denne ruten. Startet med nesten fullt batteri hjemmefra. 220wh/km til Dombås.
Ladet der opp til ca 100%. Dombås-Måløy er ca 31 mil, med mye opp og ned før en er fremme. Fra 600 moh på Dombås, ned til ca 300 moh på Vågå, 930 moh på Strynefjell, så til omtrent havnivå i Måløy.
Tydeligvis hjelper det med nedoverbakke. Forbruket ble 169 wh/km på denne delen av ruta.
Tror det sto ca 140 km typical da jeg kom frem. Tilbaketuren på fredag blir mer interessant.
Dere finner den på finn.no på lørdag om jeg går tom for strøm i bakken før Dombås.. ;)
Konvertitt fra S til X

Freddan

Denne her er utrolig realistisk, i tillegg kan du legge inn forbruk for stereo og varme etc i tillegg kan du endre antall passasjerer og bilvekt etc.

http://www.jurassictest.ch/GR/


Høyde med tung bil er den største fienden i tillegg til langvarige hastigheter over 100.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

tessy

Ser det er en liten bug med programmet, den skjønner ikke noe som i Norge heter tunneller... Dvs den bruker elevation over fjellet også.. Slik att om man kjører fx fløyfjellstunellen i Bergen, så har man plutselig tatt 252m fjelltur.. For rekkevidden forsåvidt så er det jo kanskje en fordel da den blir litt mer pessimistisk...

jalias

Hva legger dere inn som accessories power? (varme, stereo etc)

cra

Det samme gjelder undersjøiske tunneller, og fergesamband. Men som du sier tessy så er misvisningen i riktig retning, så overraskelsen burde bli positiv. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA