Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av leifarneb, onsdag 14. august 2013, klokken 16:24

« forrige - neste »

EvenSteven

Har fundert på samme.
Jeg skal ta kontakt med Eker design/ Polar vedr. dette i morgen.
Tesla S P85+ sølv

Havebigfun


Postman pat

Kjempetiltak...

Virker som om vi kan Bli flere enn de 10 som trengs  Og foreslår vi hører om ila Dekk er interessert på gruppe deal på tilsvarende betingelser  som dekksentret, men nå til 15900.

Er med på dealen såsant tpms er løst Eller inkluderes til gunstig pris.


P85 Rn 758755 Og Tror fremdeles på å få Bil I okt.
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Lars-bgo

Ut fra at 44 uforpliktende har meldt sin interesse, i løpet av dag 1, tror jeg trygt vi kan anta at seriøs interesse er vesentlig mer enn 20 sett.

Det må være i vår felles interesse å innhente 2 til 3 tilbud, så takk til dere som har tatt initiativ.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

EvenSteven

Tror dessverre TPMS er noe vi må ordne selv via Tesla.
Men sjekkes selvfølgelig.
Om vi kan prute litt rundt med 20-30 kjøpere i porteføljen, må vi kunne enda opp med en god pris.
Det er dekk og felg for 350-400k.. må da være grei deal for en dekk forhandler det?
Tesla S P85+ sølv

TS

Har mest lyst på Gun metal, men de er vel lakkert og ikke gjennomfarget?
Tenker da på de ripene fruen kommer til å lage...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ebbrey

#36
Sitat fra: EvenSteven på onsdag 14. august 2013, klokken 23:21
Tror dessverre TPMS er noe vi må ordne selv via Tesla.
Men sjekkes selvfølgelig.
Om vi kan prute litt rundt med 20-30 kjøpere i porteføljen, må vi kunne enda opp med en god pris.
Det er dekk og felg for 350-400k.. må da være grei deal for en dekk forhandler det?

Ja det er det! Tilbudet fra tesla på vinterdekkpakke er jo en gavepakke til en sulten dekkforhandler.

Edit: Vurderer nesten å be de rive ut de orginale TPMS og montere disse på. Også legge felgene som følger med på loftet.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

19quiz76

Noen som har tid til å lage et gruppekjøp på denne da? Ser ut som de er skreddersydd for TMS (Nitro Extreme):

http://www.martins.no/felger/felgguide/Tesla-S(12-).aspx?get=wheel&id=1925

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

EvenSteven

Om Leif A holder dialogen varm med dekkhallen, skal jeg kontakte Ila dekk i morgen for å få verifisert dette 100%.
Både med og uten pigg. Fortrinnsvis Hakka 8.

Skal også ta kontakt med Polar vedr. tilpassing av felg iht. hjemmesiden Deres. Altså om nav er iht. Original spec. Etc.

Stay tuned and good night folks!
Tesla S P85+ sølv

RSandven

Kjempebra tiltak! Er litt mer interessert å kjøre et samme opplegg på sommerhjula, håper vi kan få til noe tilsvarende da :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

leifarneb

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 14. august 2013, klokken 22:48
Vil ikke ødelegge eller skape noen demper rundt dette meget bra tiltaket fra trådstarter, men mottok tidligere i dag tilbud fra Ila dekksenter på tilsvarende felger + dekk for 15900,- ferdig montert.
Dette er da uten TPMS.
Må nevnes at jeg ikke fikk spesifikasjoner med i tilbudsmailen tilbake, så skal få dobbelt sjekket dette i morgen.
Om dette er reelt, må det sies å være et meget godt tilbud.

Hvis du har fått en pris på 15900 inkl mva så er det en kjempe pris! Da ligger dekkhallen dårlig ann :-)


leifarneb

Hei,

Da har jeg snakket med Dekkhallen igjen. De gir oss en oppdatert pris og sjekker også om Dim 235/50/19 er tilgjengelig.

Jeg har bedt dem ta utgangspunkt i 40 bestillinger. Så får vi se om Ila eller Dekkhallen har det beste tilbudet.

Ny pris og Spec kommer senere idag, oppdatering følger :-)

EvenSteven

Bra jobbet, Leif Arne.  ;D

Jeg har nå kontaktet Ila dekk igjen samt Polar Wheels direkte vedrørende tekniske spec.
Så venter nå i spenning på tilbakemelding og håper vi sammen får til en god deal på dette.   
Tesla S P85+ sølv

thoberre

Sitat fra: petersv på onsdag 14. august 2013, klokken 20:16
TPMS kan dekkverkstedet bestille rett fra produsenten i Kina, med mindre noen har enerett på import. Jeg kan ikke se for meg at de koster allverden.

Jeg har gått opp løpet med TPMS'en etterhvert. Det er Rodin & Co (http://www.rodin.no) som har agenturet i Norge (via Tech i Europa fra Baolong i Kina). Jeg har fått pris på 2700,- ink mva fra Rodin, med mulighet for rabatt ved større kjøp. Kan være at dekkforhandlere kan få bedre pris enn jeg har fått.

Forøvrig hadde jeg bestemt meg for Rial Lugano med Hakka R2, men er veldig på gli på disse felgene med samme dekk.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Sponzo

Sitat fra: schweitzeren på onsdag 14. august 2013, klokken 22:46
Sitat fra: Ron på onsdag 14. august 2013, klokken 22:14
Hei
Er med på Gun-metal/grå felg og sensor til min Pearl White. Men vil ha disse på sommerdekkene. Nokian piggfrie legges på standard 19" som følger med. Supert tiltak Sponzo :) Keep up the good work

KanllBra Sponco!!!
Er også klar for denne løsning... TPMS kan flyttes til sommerdekk hvis det ikke bliver en del av pakken?
Sikker på vi finner en løsning for at ungå å kjøpe et nytt set TPMS'ere...

På min kone's "gamle" mercedes fikk jeg en varsel ved oppstart og nullet den ut ved et trykk på info knappen.... kom ikke tilbake før bilen hadde stått min 5-6 timer... kunne sikkert ha fikset dette.. men nu var det konen som kjørte den 97% av tiden  ;D

/Jesper

Må bare si at det er Leifarneb som fortjener kredit for denne tråden, ikke jeg.  :o)
Håper det blir gruppekjøpp på Polarfelgene!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA