Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av leifarneb, onsdag 14. august 2013, klokken 16:24

« forrige - neste »

leifarneb

Info om første pakke fra Dekkhallen følger:

Første pakke/alternativ er nå klart. Denne kommer fra Dekkhallen.no i Bærum. Butikken og servicen er veldig bra og det er ryddige folk man har med å gjøre. De arbeider mest med sportsbiler som Porsche etc og er kjent for å ordne opp dersom noe går galt.

EvenSteven får også en endelig avklaring av Iladekk ila kort tid, så her kommer det også et tilbud.

VIKTIG MELDING: Polarwheels har ikke produsert spesielt mange felger, og det er ikke mange igjen. Skal/vil du ha disse dekkene er det viktig å være tidlig ute med å bestille - ser at over 60 stk har meldt seg på i denne tråden. For ordnes skyld har undertegnede ingenting med produsent eller butikkene å gjøre, og alle handler på eget ansvar etc.

Følgende inngår i pakken:

- 4 stk Polarwheels Izar 19´ Felger, enten i sølv eller grå utførelse
- 4 stk Nokian Hakka R2 (piggfritt - 2013/ferske dekk) eller
- 4 stk Nokian Hakka 7 (piggdekk - 2013/ferske dekk)
- 4 stk TPMS sensorer
- Montering - med gratis kaffe og wifi mens du venter
- Dekkhotel 1 år
- Pris: 19500,- inkl. mva.

Felger og dekk følger spesifikasjonene for innpress etc som forespeilet av Tesla.

Kommentar: Sensorene følger med. Kalibrering av sensorene er det fortsatt for tidlig å si om Dekkhallen kan gjøre. Dette vet man mer om noen uker. I værste fall må du innom Telsa butikken.

Frakt: Frakt til de store byene på Østlandet som feks Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand etc: ca 500,- + moms. Mer grisgrente strøk ca 1000,- + moms. Dette avtaler du direkte med Ronny på Dekkhallen.

For å bestille gjør du følgende:

1) Send en mail til ronny@dekkhallen.no
2) Merk emnefeltet med Elbilforum - Tesla S felg og dekk.
3) Henvis i mailen til den fremforhandlede prisen
4) Bestem om du vil ha pigg eller piggfritt.
5) Ronny bekrefter mottak av bestillinger fortløpende.

Vil du snakke med Ronny ringer du dem direkte..

Lars-bgo

#1
Hei.  Er dette inkl. sensorer?

(Ønsker gunmetal med Hakka 8, kan de levere Hakka 8?)

Er med med sensorer og Hakka 8.

Bosatt i Bergen, men vi blir gjerne flere fra Bergen så frakt får vi rimelig.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

cdabel

Kunne tenke å støtte en norsk felg produsent. Ville vært interresert i gunmetal og Hakka 8, men lurer også på sensor, og hva frakt til Bergen blir.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

EivindP85

Har svært lite peiling på dekk, men har lest meg frem til at Nokian R2 vil være et bra valg for mitt behov. Gunmetal så riktig flott ut, og vil nok passe bra for min dolphin grey tror jeg. Hvis trykksensorer og alt blir i skjønneste orden, er det aktuelt å delta i gruppehandelen. Og forutsatt at man får herligheten levert til Bergen på et vis.

leifarneb

Jeg holder på å sjekke dette med sensorer nå.. Felgimportøren skulle holde meg oppdatert. Følg med på denne posten for mer nytt - forhåpentligvis i morgen...

#398


petersv

Med på den :)

Legger ved bildet de har på siden sin med felgene på TMS:

Charge and Drive

Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Veggen


D.O

Med sensor og hakka 8 er jeg med.  :) forsåvidt hakka 7 og....
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Var ikke vanskelig å nå 10 bestillinger nei. :)

Kanskje vi får sensorer inkl. i prisen hvis vi klarer å få sammen 20 bestillinger!

Kan du lage en poll i starten av tråden med 4 alternativer, sølv med/uten pigg, gunmetal med/uten pigg?

Lars-bgo

For at du skal kunne administrere dette foreslår jeg at vi først får klarhet i hva som inngår og at du får pris ved henholdsvs 10 eller 20+ sett.

De som er med må forplikte seg innen en gitt dato ( 25. August?) og får e-mail adresse til leverandør for oppgjør, avtale om henting/levering etc. For å gjøre det enkelt er alle forpliktet ved minimum 10 sett ( gitt at de ikke trekker seg innen satt dato)  men alle får samme pris/fordel om det blir 20+.

(I siste " sving" kan vi gi " pakken" til Tesla mot å dele mva besparelsen...om det er mulig...)

Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

leifarneb

Hei igjen..

Da er Poll lagt på..

Når det gjelder kommentar med tidsfrister etc: i første omgang ville jeg sjekke/lufte interessen. Deretter vil jeg verifisere dette med sensorer. Hvis sensorer koster for mye faller hele "business caset". I tilfellet Porsche koster hver sensor ca 2500,- Jeg ser du kan få tak i OEM sensorer til Tesla til rundt 3000,- for 4 stk. Vel og merke er det såvidt jeg kan se ikke bragt på det rene hvorvidt Tesla faktisk vil utføre kalibreringen. Dermed kan vi være like langt.

I tilfelle Porsche kan TPMS systemet deaktiveres for vinterdekk. Gikk at Cayenne, som dette er tilfellet for, er en bil ment for det Amerikanske markedet, skulle man tro at det samme burde være mulig i en Model S.

Jeg holder denne posten oppdatert så fort jeg får noen svar fra importør. I tillegg er det jo supert om dere alle bidrar med undersøkelser/innspill.

petersv

TPMS kan dekkverkstedet bestille rett fra produsenten i Kina, med mindre noen har enerett på import. Jeg kan ikke se for meg at de koster allverden.

TS

Jeg er med dersom prisen blir 18500 inkl Nokian piggfritt, sensorer og montering.
Kalibrering må avklares med Tesla i Norge først .
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA