Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk og felg I3

Startet av Lars_S, onsdag 14. august 2013, klokken 10:13

« forrige - neste »

Lars_S

Lurer på hva vinterdekkene kommer til å koste, noen som vet det er mulig å få tak på felg 5 J x 19 (boltsirkel ?)  og vinter dekk 155/70 R19  utenom BMW forhandler?
2019 Tesla Model 3 LR

MortenH

Når du sammenligner prisene på de tre felgtypene på prislisten fra BMW Norge med de tyske prisene uten tysk moms, altså "ohne Mehrwert Steuer (MwSt)" på side 23 i den vedlagte pdf, finner du at med dagens euro-kurs, har den norske forhandleren lagt på rundt 300 kr pr. hjulsett.
Når vi da ser på side 30 finner vi tyske vinterhjul: Winter Komplettradsatz (4 Stück)

19" Leichtmetallräder
Sternspeiche 427
5J x 19 mit Bereifung 155/70.
Zuzüglich Einbaukosten. (dvs pluss monteringskostnader)
Pris uten tysk moms: 1.394,96 Euro

Dessverre er det ikke momsfritak på vinterhjul levert med ny elbil
Dette gir en stipulert pris 11000 kroner + påslag 300 kroner + 25 % moms = 14125 kroner
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

Bilder av felger for i3 fra tysk prisliste vedlagt. De samme felgene tilbys i den norske prislisten.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Obba


Coachen

Jeg står på produksjonlista til I3 og har fått beskjed om at Januar/Februar er sannsynlig levering av bilen min.
Siden det da ikke er mange månedene til snøen er vekk så lurer jeg på om det kanskje er økonomisk smart å vente med å kjøpe vinterdekk/hjul til bilen?
Tror dere prisen på dekk vil bedre seg før vinteren neste år?
Innen den tid finnes det vel også uorginale felger som sikkert vil være rimeligere også, hva tror dere?
Noen som vet hvor mye vinterdekk på felg vil koste fra BMW?

En annen ting, har tenkt å bestille bilen med 20" felgene, vil dekk til denne dimisjonen ble mye dyrere enn til 19" da helt sikkert flere biler vil bestilles med 19"?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

elektrolux

Med så heftig motor bør det være en del delebiler hos huggere innen neste vinter. Det betyr gunstig priste felger. ;)

Hva forsikringen kommer på er vel en annen historie ???
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AreGar

Tviler på at det er mye penger å spare på å vente et år med å kjøpe dekk.
Om du må la bilen stå i tre måneder for å spare noen potensielle kroner i dekk bruker du vel så mye i bensin istedenfor ;)

Coachen

Heller veldig mot 20" da disse ser klart best ut!
Men vil det være noen ulemper med disse kontra 19" annet enn 10 laken fra pungen ekstra?
Vil f.eks dekkprisen bli mye høyere da det sikkert vil bli solgt mindre av disse enn 19"? (Alle de 3 andre alternativene er jo 19")
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

MortenH

Her kan du se hvordan bilen ser ut med de forskjellige felgene. Gå nederst på denne siden
http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/i/i3/2013/showroom/design.html

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

JanH

Noen om vet pris på vinterpakke hos BMW? I kontrakten står det under ekstrautstyr, men ingen pris bak. :-\

Vind

Sitat fra: JanH på mandag 06. januar 2014, klokken 09:33
Noen om vet pris på vinterpakke hos BMW? I kontrakten står det under ekstrautstyr, men ingen pris bak. :-\
Vinterpakke er standard i Norge, men listet som ekstrautstyr i kontrakt.

Eller er det pris vinterdekk du mener?
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bromm

#11
Dette er egentlig en utdatert tråd om dekk og felg - så litt rart å spørre om vinterpakke her... Som Vind skrev, så er det ikke mulig å kjøpe i3 uten full vinterpakke i Norge (og det vil man ikke heller) ;)

Når det gjelder priser på Vinterhjul, så er dette 12.000 for 427 og 14.800 for 428. Prisene er uten MVA, for i motsetning til det som er skrevet før i denne tråden, så er MVA fritatt fra vinterhjul så lenge de bestilles med bilen...

PS! Det er verdt å merke seg at begge settene for vinterhjul er i 155-dimensjon for alle fire hjul. For sommerdekkene så har 428 og 429 en større dimensjon på bakhjul (175), mens standarddekkene (427) er som vinterdekkene, dvs. med 155-dimensjon for alle 4.

Tempe Dekkservice

Dette er ikke ment som reklame, men mer som opplysning. Bare så ingen misforstår :)
Originaldekkene er Bridgestone Blizzak NV, altså spesialutviklede dekk som er laget for nordiske forhold og har "multicellgummi", samme som toppdekket Bridgestone Blizzak WS70. Dekket har litt hardere overflate for å gi lengst mulig km pr lading, men vil likevel fungere helt perfekt her i Norge.

155/70R19 vinterdekk UTEN felg kommer til å ligge et sted rundt 9000 - 9600,- for fire stk med montering, balansering og mva. Dette litt avhengig av hvor i Norge man kjøper. Bridgestone er derimot ikke å få overalt, men alle Firststop butikker selger dette merket. Ingen andre merker har kommet med korrekte dekkdimensjoner til BMW i3 ennå.

Fikk inn fire av disse for å se nøyere på dem for en måneds tid siden, og man kan bruke dem som Rockering :D

Tempe Dekkservice

Sitat fra: Coachen på fredag 04. oktober 2013, klokken 19:05
Jeg står på produksjonlista til I3 og har fått beskjed om at Januar/Februar er sannsynlig levering av bilen min.
Siden det da ikke er mange månedene til snøen er vekk så lurer jeg på om det kanskje er økonomisk smart å vente med å kjøpe vinterdekk/hjul til bilen?
Tror dere prisen på dekk vil bedre seg før vinteren neste år?
Innen den tid finnes det vel også uorginale felger som sikkert vil være rimeligere også, hva tror dere?
Noen som vet hvor mye vinterdekk på felg vil koste fra BMW?

En annen ting, har tenkt å bestille bilen med 20" felgene, vil dekk til denne dimisjonen ble mye dyrere enn til 19" da helt sikkert flere biler vil bestilles med 19"?

Vi har letet mye rundt dette så det vil garantert komme uoriginale felger til denne bilen før nesten vinter, men om de blir billigere, det kan jeg ikke garantere. Størrelsen er såpass sær og spesiell at alt må produseres spesielt for denne bilen = dyrere :/

Coachen

Siden enda færre dekk til 20" felgene blir produsert så vil disse bli enda dyrere?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA