Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy-parkering på steder der MC'er har lov til å stå parkert

Startet av Blarg, mandag 21. april 2008, klokken 19:28

« forrige - neste »

Blarg

Hei folkens!
Jeg er en ung mann som høyst sannsynlig vil kjøpe min første Buddy i løpet av kort tid. I den forbindelse har jeg et spørsmål:
Utenfor et treningssenter i Oslo er det en plass der sykler vanligvis parkerer. Men jeg har også sett at en og annen MC parkerer her. Jeg har forhørt meg med de ansatte ved treningssentret, og de mener at MC-førere aldri har fått bot for å stå her. Vil det da være riktig å anta at også en Buddy vil kunne stå parkert her?

Laban

Hei og velkommen til forumet!
Hvis det ikke er skiltet at parkering er lovlig ville jeg ikke parkert der.

Her i Trondheim parkeres det motorsykler/mopeder på fortau etc - også der det ikke er skiltet parkering for MC - uten at de er i veien for noen og de får stort sett stå i fred. Jeg tror parkeringsetaten ville gitt meg bot hvis jeg parkerte Buddyen på samme måte (selv om den heller ikke står i veien for noen)

Fordelen med en Buddy er at den er så liten at det sjeldent er noe problem å finne en lovlig parkeringsplass, og vi skal holde oss borte fra MC parkeringsplassene i sommerhalvåret for å slippe bråk med de som kjører MC. Se forøvrig http://elbil.no/forum/index.php?topic=833.0
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ilmarw

Hei,

Selv om det er lov å parkere sykler, er det ikke gitt at det er lov til å parkere motorsykler (og dermed Buddy'er). Med mindre det eksplisitt står skiltet at det er motorsykkelparkering ville jeg ikke tatt sjansen. Terskelen for å gi en elbil bot er nok lavere enn om det står en moped der, også.

Edit: Laban nevnte allerede avtalen med NMCU. Hele innlegget ble i grunn ganske likt :-)

ilmar

Polestar i bestilling

cra

En annen sak er nå det at dersom du vil parkere der for å gå på treningssenteret så burde du vel orke å parkere et lite stykke unna og gå det siste stykket? ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA