Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU-spec biler i Norge

Startet av mrjalle, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

mrjalle

Da hadde jeg prøvekjøring på Alna i dag. Når vi kom tilbake til butikken etter prøvekjøringen ble det akkurat levert noen biler. "medsjåføren" min bekreftet at dette var EU-biler. Det var merket med EU på ladeporten. Så en rød (ikke signatur-rød) og to sorte (mulig en var blå)..... De forsvant fort inn i lokalene...og manglet "nose-cone".

Så får dere som bor fast i Oslo fiske litt mer de neste dagene...

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Nuvolari

Sitat fra: mrjalle på fredag 05. juli 2013, klokken 14:32
Da hadde jeg prøvekjøring på Alna i dag. Når vi kom tilbake til butikken etter prøvekjøringen ble det akkurat levert noen biler. "medsjåføren" min bekreftet at dette var EU-biler. Det var merket med EU på ladeporten. Så en rød (ikke signatur-rød) og to sorte (mulig en var blå)..... De forsvant fort inn i lokalene...og manglet "nose-cone".

Så får dere som bor fast i Oslo fiske litt mer de neste dagene...

Hvorfor kastet du deg ikke ut av bilen og tvang deg forbi alle teslamekanikerne og rev opp ladeluken, fisket opp mobilen og fikk tatt et bilde av ladelontakten slik at vi en gang for alle fikk bekreftet hvordan den ser ut :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

RSandven

Fin tanke Nuvolari ;P
Hvorfor var nose-conen borte?
Kanskje EU-versjon tilpasset skiltene?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

jsu224

Så de nettopp..med nød og neppe jeg fikk gå nærmere enn 10 meter.. :-) Demobiler sa de. Var noen uten spoiler..var det jeg ville se. Glemte å se på ladeluka :-(

mrjalle

Sitat fra: jsu224 på fredag 05. juli 2013, klokken 16:08
Demobiler sa de.

Ovenfor meg gikk selgeren langt i å antyde at det var de første signatur-bilene som skulle leveres. Så unnlot han å svare når jeg kommenterte at rødfargen ikke ble levert på signatur....

Jimpec

Dette er en spenningstråd. Sommerkrim for far.
Gleder meg til fortsettelsen og setter min lit til at Østlendingene fikser detektivarbeidet.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

sindrej

Laumb ligger vel allerede i posisjon med urban camodrakt og 400mm teleobjektiv tipper jeg.  Derfor han ikke er på forumet  ;)

bb

#9
I'm on it!



Jeg tar en liten sykkeltur til Alna i morra og tar med kameraene mine :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Havebigfun

Je har og hørt at det er demobiler- ikke Sig til levering ;)

drFloyd

10 demobiler i europeisk utgave (de aller første av denne utgaven) skulle sendes fra USA og til Europa i uke 22. Det ble sagt at halvparten av disse skulle til Norge. Det er sannsynligvis disse som er ankommet nå.

laumb


Sitat fra: sindrej på fredag 05. juli 2013, klokken 17:17
Laumb ligger vel allerede i posisjon med urban camodrakt og 400mm teleobjektiv tipper jeg.  Derfor han ikke er på forumet  ;)

Hihi!

bb

Jeg var en tur på Alnabru i dag og tok masse bilder. Jeg snakket også med en skallet fyr med ZZ top skjegg. Det virket som det var sjefen der nede. Mye av informasjonen jeg nevner her kommer fra han. Jeg ba om å filme, men fikk ikke lov siden bilene ikke var klare ennå. Jeg fikk heller ikke sett på chargeporten. Dette var fordi bilene holder på med å bli ferdigkonfigurert over 3G-nettet og måtte ikke røres. Han kunne bekrefte at det blir Mennekes (type 2).

Han sa også at bilene skal sendes til de andre byene etter hvert og at prøvekjøring av EU-modellene sannsynligvis kan starte i uke 29 i Oslo.


Her er de første EU-modellene i Norge/Europa! Fire av dem står her og en til står i en annen krok. I alt fem biler. De røde bilene er Multicoat Red og ikke Signature. De ser litt mørkerøde ut med eksponeringen på kameraet og lyset inne på verkstedet.



De leveres uten nose cone og må settes på ved verkstedet. Når man skal taue dem må nose cone tas av. Men disse har ikke blitt tauet.



En annen fra elbilforumet var også der og hjalp meg med å holde oppe fargeprøven. Prøven ser litt mørkere ut enn Multicoat Red i virkeligheten.



I trekassen til høyre skal det visstnok være et eller flere batterier.



Denne eksponeringen av kameraet viser mer slik den burde se ut ute i dagslys.



Dette er det jeg har ventet på å se. Luftedyser foran!



Dysen på førersiden.



Det er i alt to slike foran.



Metallic grå EU-modell.



Vanlig sort farge. Alle disse nye EU-modellene er for øvrig Performance med 21" felger og full pakke. Noen av disse skulle visstnok også være Performance Plus.



EU-modellene har fått ny nose cone med integrert skiltholder. Denne stikker ikke ut som US-modellene.



Denne må gjøres klar ASAP! :D



Hvite 21" felger.



Grå 21" felger.



Det er en slik Multicoat Red jeg har bestilt, men med lyst skinn inni og 19" felger.



Her er et annet bilde med den nye nose conen med integrert skiltholder.



På US-modellen er skiltholderen bare skrudd rett på og stikker derfor litt ut på alle kanter.



Så litt fra de "gamle sliterne" aka US-modellene. Den mørkeblå var i dag utstillingsbil inne.



Den sorte som før hadde prøveskilt har nå fått permanente skilt.



Den "legendariske" EL18690 stod parkert utenfor. Den mørkegrå (som jeg glemte å ta bilde av) var prøvekjøringsbil i dag og hadde prøveskilt.



Her er et til bilde av felgene på den mørkeblå.



Dette er ikke et pent syn!
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA