Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den Model S som vi får dvs. første konsept bil

Startet av Milzit, fredag 16. august 2013, klokken 23:52

« forrige - neste »

Milzit

Fint at ventetiden snart er over, 2 uker igjen.. :)

Mye har skjedd med bilen siden 3 år siden når vi bestilte, morsomt å se tilbake hvordan bilen så ut da:



Jeg regnet vel med å de blå lysene ikke kom til å overleve, men denne modellen hadde også luftekanalene bak hjulbuen.
Andre biler har også disse, er dette for å slippe ut varmen fra motoren? Hva var meningen på dette på en el-bil?
Dette forsvant jo allerede på Alpha-modellen

Men uansett synes jeg at den ferdige bilen nå ser bedre ut! Ofte blir bilene veldig mer kjedelige når den ferdige produksjonsmodellen kommer.

Anbefaler filmen "Revenge of the Electric Car". Her er det endel om Tesla og hvor nærme de var konkurs, og om bygging av denne bilen. Dette er oppfølgeren til "Who Killed The Electric Car". Begge filmene finner du på Apple TV. Anbefales!

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Hyperstress

Kanskje luftekanalene bak forhjula var for å suge ut overtrykk fra hjulbuen, for å redusere luftmotstand. Tror de jobbet en del med designet for å få minst mulig luftmotstand i hjulbuene, og da ble kanskje denne luftekanalen overflødig.
Luftmotstanden på prototypen var vel forholdsvis høy etter hva jeg har forstått.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ebbrey

Sitat fra: Milzit på fredag 16. august 2013, klokken 23:52
Fint at ventetiden snart er over, 2 uker igjen.. :)

Mye har skjedd med bilen siden 3 år siden når vi bestilte, morsomt å se tilbake hvordan bilen så ut da:



Jeg regnet vel med å de blå lysene ikke kom til å overleve, men denne modellen hadde også luftekanalene bak hjulbuen.
Andre biler har også disse, er dette for å slippe ut varmen fra motoren? Hva var meningen på dette på en el-bil?
Dette forsvant jo allerede på Alpha-modellen

Men uansett synes jeg at den ferdige bilen nå ser bedre ut! Ofte blir bilene veldig mer kjedelige når den ferdige produksjonsmodellen kommer.

Anbefaler filmen "Revenge of the Electric Car". Her er det endel om Tesla og hvor nærme de var konkurs, og om bygging av denne bilen. Dette er oppfølgeren til "Who Killed The Electric Car". Begge filmene finner du på Apple TV. Anbefales!

Akkurat sett ferdig begge filmene. At jeg ikke visste om "Revenge of the Electric Car" er jo uhørt.

Jeg er kanskje riktig person å lage dokumentaren for men.. for en BRA dokumentar! Når den var over var det nesten trist. Jeg vil ha mer!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Teslafrank

Men at de gikk vekk i fra interiøret (stolene og dashbord/midtkonsollen) fra Alfa-modellen er nesten en skam!  Det var rett og slett nydelig, for å gå tilbake på gammel design og sofa-seter??

Milzit

Sitat fra: ebbrey på lørdag 17. august 2013, klokken 21:31
Akkurat sett ferdig begge filmene. At jeg ikke visste om "Revenge of the Electric Car" er jo uhørt.

Jeg er kanskje riktig person å lage dokumentaren for men.. for en BRA dokumentar! Når den var over var det nesten trist. Jeg vil ha mer!
Utrolig historie med EV1 og GM og hvordan myndighetene motarbeidet elektriske biler. Men jeg føler at verden har gått mer fremover nå..

Milzit

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 17. august 2013, klokken 22:24
Men at de gikk vekk i fra interiøret (stolene og dashbord/midtkonsollen) fra Alfa-modellen er nesten en skam!  Det var rett og slett nydelig, for å gå tilbake på gammel design og sofa-seter??
Du tenker på denne?

Så ut som det var litt mer polstring i setene der..hvor behagelig det hadde vært mer lengre turer vet jeg ikke.

Oreo

Glad de ikke har det 4-eikers rattet nå ihvertfall, mye finere det de har nå.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Milzit

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 17. august 2013, klokken 07:26
Kanskje luftekanalene bak forhjula var for å suge ut overtrykk fra hjulbuen, for å redusere luftmotstand. Tror de jobbet en del med designet for å få minst mulig luftmotstand i hjulbuene, og da ble kanskje denne luftekanalen overflødig.
Luftmotstanden på prototypen var vel forholdsvis høy etter hva jeg har forstått.
Ah, det kan være en forklaring...har alltid lurt på det. men det så faktisk litt tøff ut..

TesLars

Foretrekker dagens interiørdesign. Synes det virker mer tidløst og romsligere.
Oslo
Black Model S

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Milzit


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA