Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

krister461

Min brukte 1,5 uker fra den kom til Drammen til den var kommet til Bergen.  Deretter gikk det 6 dager til utlevering...

Nasatech

Husk å legge inn VIN her, så får du Mail når bilen får skilter: http://www.itanywhere.no/vin.php

kakemann

Noen som vet ca hvor lang tid båt bruker fra Zeebrugge?
Reiser den direkte eller via Bremerhaven?

sjossang

3-4 dager ser det ut som. Og så er det vel 2-3 uker til den er klar til utlevering.

Ser uansett ut som om Tesla setter inn høygiret for å få utlevert/registrert bilene før 30. september :)
Y LR hvit/hvit

oleredv

Umulig å spå når bilane kjem til landet for tida. Fjord Line (til Stavanger og Bergen) samt Color Line (til Larvik og Kristiansand) blir brukt i tillegg til UECC. Så det er nok forventa eit stort trykk framover :) Er vel også oppskalert når det gjelder klargjering med fleire nye plassar.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

ssoernes

Hei! Min X75D har stått med "planlagt for produksjon" i 2 uker nå - hvor lang tid er det normalt å vente før den blir satt i produksjon og når får jeg VIN-nr?

Ser et par sider tilbake i denne tråden så gikk bilene i produksjon dagen etter bekreftet bestilling - det er langt i fra mitt tilfelle.

Elbilfamilien

Tok ca 6 uker før min gikk i produksjon. Samme gjlder mange andre og.

erbra123

Er det vanlig at leverings loggen ikke blir oppdatert .Er det noen som får beskjed om at bilen forlater havna i Usa,eller får man bare beskjed om når bilen er fremme klar for levering?


Trond Strømberg

Sitat fra: erbra123 på søndag 26. november 2017, klokken 18:41
Er det vanlig at leverings loggen ikke blir oppdatert .Er det noen som får beskjed om at bilen forlater havna i Usa,eller får man bare beskjed om når bilen er fremme klar for levering?

Neste status jeg fikk etter at den var på vei til en havn i USA var:
Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

erbra123

 :)takk for svar :+1:
det kan ta en stund da  .Litt for utålmodig kjenner jeg

lightningii

TMX bekreftet 17.12 det sto levering mars 2018 på Tesla website (konfigurator) på min side står det at bilen er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikk.
Hvor realistiskt er det at bilen faktisk blir levert i mars?

Li-Ion

Sitat fra: lightningii på tirsdag 02. januar 2018, klokken 13:07
TMX bekreftet 17.12 det sto levering mars 2018 på Tesla website (konfigurator) på min side står det at bilen er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikk.
Hvor realistiskt er det at bilen faktisk blir levert i mars?
Min TMS ble bekreftet 22.12 - tidligere denne uken ringte Tesla Delivery og fortalte at bilen var ferdig bygget. I dag fikk den status "på vei til Baltimore havn". Jeg fikk estimat fra Tesla Delivery med levering helt i slutten av mars, men jeg frykter at det blir litt ut i april...

Jeg vil tro at dersom bilen din fortsatt enda ikke er bygget ferdig - så skal det nok holde hardt med levering i mars... Men en kan alltid håpe...

Så har vi også Påsken som kommer i slutten av mars...og da stopper vel det meste opp her i Norge.

Lykke til videre i adventstiden - håper du får bilen så snart som mulig. Ventetiden er tøff :)
Teslaeier siden 2013 :)

Nasatech

Mars pleier faktisk å være en ganske bra måned selv om det er påske: http://teslastats.no

Kjell Arne

Noen som vet om Tesla frakter biler direkte til Norge nå eller om de frakter dem til Europa først også ny båt (UECC?) til Norge?
Jeg har fått beskjed om at bilen er underveis, men har ingen "frakt status" overhodet på MyTesla.

Nasatech

For dere som venter på inventory-biler så har jeg kjørt en liten statistikk.

Jeg har tatt utgangspunkt i data jeg har fra https://teslainventory.teslastats.no/ og slått den sammen med data jeg har fra https://teslastats.no

Det jeg kan se her er biler som "forsvinner" fra listen (altså blir solgt) og når de blir registrert hos Vegvesenet.

Tar jeg utgangspunkt i de 1268 bilene som dette gjelder (har da fjernet bilene som blir registrert først - altså: demobiler) så får jeg 32.4 dager i gjennomsnitt.

Så dere som bestiller inventory kan regne med at det tar ca. 1 måned å få bilen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA