Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: Balrog på tirsdag 25. juni 2013, klokken 16:26
Tråden kan vel derfor endres til Signature forsinket.

Tja... Jeg spurte direkte om det var forsinkelse på min bil som har avtale om levering august/september i kontrakten. Svaret var da: "Bilen din vil bli levert som planlagt i september/oktober".

Jeg konfronterte ikke med endringen fra august/september til september/oktober, men tolker det som at det ikke bare signatur-bilene er forsinket. (P#303)

Cato76

Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. juni 2013, klokken 17:05
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 13:30
Sett en mann på jobben så går det nok raskt! Blir vel kun første registreringen så tar litt tid, resten er vel kun å taste inn chassinummer og så er det vel copy/paste på resten :D

Og vips så er det samme eier på alle Model S i Norge ;D

Ooops... Ok, visst første bil registreres på meg da! ;)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ebbrey

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:51
Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. juni 2013, klokken 17:05
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 13:30
Sett en mann på jobben så går det nok raskt! Blir vel kun første registreringen så tar litt tid, resten er vel kun å taste inn chassinummer og så er det vel copy/paste på resten :D

Og vips så er det samme eier på alle Model S i Norge ;D

Ooops... Ok, visst første bil registreres på meg da! ;)

Tar du alle forsikringene også?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

eclipse

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 25. juni 2013, klokken 12:33
Copiloten min på søndag mente at den største utfordringen ifht levering man fikk i Norge var "hvor mange biler Tollvesenet klarte å fortolle og registrere hver dag". Mulig han blander Toll og Vegvesen her  - jeg bare gjengir det han sa. Jeg spurte ikke noe mer om det.

Nytt for meg at tollvesenet må ta èn og èn bil - men jeg har ikke så mye greie på det.

Trodde ikke tollvesenet brydde seg om elbil, det er jo ikke toll på disse
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Oreo

Sitat fra: Balrog på tirsdag 25. juni 2013, klokken 16:26
Hun sa oktober, jeg spurte "ikke september/oktober altså?" Joda, sa hun, men sannsynligvis i oktober. På direkte spørsmål om det var noe forsinkelse på min bil svarte hun nei, det er kun signaturmodellen. Det virket som om de hadde god kontroll på dette.

Tråden kan vel derfor endres til Signature forsinket.
og vips så var det ENDA mindre attraktivt å ha en Signaturmodell.
Vurderte å sett meg på venteliste for å få den til ferien min i juli/august,  det er jeg glad for at jeg ikke gjorde. Greier å vente til september/oktober (selv om det blir hardt)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

fredag

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 25. juni 2013, klokken 12:33
Copiloten min på søndag mente at den største utfordringen ifht levering man fikk i Norge var "hvor mange biler Tollvesenet klarte å fortolle og registrere hver dag". Mulig han blander Toll og Vegvesen her  - jeg bare gjengir det han sa. Jeg spurte ikke noe mer om det.

Nytt for meg at tollvesenet må ta èn og èn bil - men jeg har ikke så mye greie på det.

For 3-4 år siden - da jeg skulle kjøpe min første elbil - var det slik at for fossilbiler fikk forhandleren batcher på 100 skilter av gangen som de kunne sette på selv etter selv å ha registrert bilen i veivesenets datasystem, mens elbiler måtte fremvises manuelt en og en på trafikkstasjonen, og skiltene måtte hentes ut enkeltvis.

Man skulle tro at slike ting ville bli effektivisert på 3-4 år, men på den annen side, det er jo staten...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Jimpec

Jeg tror ikke det har endret seg. Men det er jo lov å håpe i det minste.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Da var Saaben solgt! Ny eier dro avgårde i stad.
Da blir det juli, August og September uten bil i hvert fall. Håper ikke det drøyer lenger. Jeg er nå forkjemper av tidlig levering!
Familiebilen med to barn er enn så lenge en Toyota iQ. Spennende framtid i møte. Godt det skal 3 uker ferie inni her.

Kom igjen nå Tesla!

19quiz76


Sitat fra: laumb på onsdag 26. juni 2013, klokken 23:39
Da var Saaben solgt! Ny eier dro avgårde i stad.
Da blir det juli, August og September uten bil i hvert fall. Håper ikke det drøyer lenger. Jeg er nå forkjemper av tidlig levering!
Familiebilen med to barn er enn så lenge en Toyota iQ. Spennende framtid i møte. Godt det skal 3 uker ferie inni her.

Kom igjen nå Tesla!

Grattis, Laumb! Fornøyd med prisen?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jimpec

Grattis Laumb!

Solgte min A6 for en mnd siden. Nå er det Polo 1,2 tdi på meg frem til høsten.
Jeg er forøvrig også tilhenger og forkjemper for tidlig levering.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Absolutt ikke fornøyd.
Sitter igjen med å måtte betale ut 20k av gjenstående heftelse. Men, det fjerner bekymringen av å måtte sitte med en ekstra bil. Blir mye sykling framover da!

Øyvind.h

Sitat fra: Mc_Herreington på mandag 24. juni 2013, klokken 23:03
Fikk høre i dag fra ganske trygg kilde at bilene til Europa var forsinket 1-1,5 mnd, noen andre som har fått beskjed om dette? Min som er veldig tidlig P skulle leveres i medio september og at signature skulle leveres i slutten på august
Dette stemmer bra med mine forventninger i hvert fall. Har tosifret P-nummer, og har fått august/september som levering. All erfaring med Tesla (i tillegg til flere indikasjoner den senere tid) tyder på at jeg vil få min bil medio september, i verste fall helt i slutten av september.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jsu224

Det er tydeligvis, i god gammel tro, ikke spesielt bred enighet i Tesla. Jeg fikk vite levering november/desember når jeg reserverte bilen i mai. Når jeg nå trykka på ferdigknappen og snakket med Tesla i går så spurte jeg om det var endringer i levering, men fikk da høre at hvis jeg bestilte i mai ble levering i november :-)


Trur det ikke før jeg står der med nøkkelen i hånd i sørpehælvete i november.

Cato76

Sitat fra: laumb på onsdag 26. juni 2013, klokken 23:46
Absolutt ikke fornøyd.
Sitter igjen med å måtte betale ut 20k av gjenstående heftelse. Men, det fjerner bekymringen av å måtte sitte med en ekstra bil. Blir mye sykling framover da!

Solgte også 1 av 3 biler jeg har hjemme i går. Er absolutt ikke selgers marked for tiden  :( Jeg solgte en Mini Cooper 2003 mod. Denne gikk for nesten gi-bort-pris (80 000,-). Jeg gikk 180 kroner i pluss etter heftelse er betalt...  ???
Men kunne ikke sitte lengre på denne, da den allerede er byttet ut med en Citroën DC3. VW Tiguanen legges på finn så snart jeg har gjort unna 4 uker med ferie.  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Muffinman

Jammen glad for at heftelsen min er unnagjort grunnet ekstra intensiv nedbetaling det siste halve året.

Men jeg er nok forberedt på å ta et monstertap på bilen i likhet med Laumb (har noenlunde samme bilen). Trøsten får være at den har vært svært rimelig i drift (service, drivstoff, reparasjoner) etter at reklamasjonene var tatt unna og regner med at den fortsetter slik lenge enda. Den heldige kjøperen får en bil som i høst vil nærme seg 100K for det meste langjørte km og som har fått oljeskift mye hyppigere enn boka tilsier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA