Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Øyvind.h

Circle K i Øyer er rett ved motorveien. Litt merkelig da det bare er 10 minutters kjøring til SuC Lillehammer. Men Lillehammer trenger avlastning.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ellemelle

Eller kanskje bare flytte hele Lillehammer SuC? Mye trøbbel og gammelt utstyr der. Nå er Marche borte også.

THE

#3557
Sto jo også i nyhetssaken om Circle K sin satsing på elbillading at det var flere Circle K stasjoner som skulle få nye Tesla SuC. De kunne ikke gi nærmere dataljer, men det tyder jo på at det kommer til å dukke opp en del nye punkter på superladekartet til Tesla i tiden framover. https://e24.no/bil/circle-k/circle-k-ruster-seg-for-en-elektrisk-fremtid-naa-vil-de-hjem-i-garasjen-din/24470024


EDIT: Dette ble vel kanskje i feil tråd å komme med ønsker og forslag til nye ladesteder? Legger ønskene mine over i tråden "Tesla superchargers - ønsker og forslag" 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

arnkl

Sitat fra: arnkl på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:15
Det ser ut som det kjem SuC ved Circle K i Øyer kommune. Nokon som veit kvar den ligg?

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--974725460--228554--2018&jid=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FJournalpost--974725460--2018--228554--1--2018

Då har eg fått innsyn i dokumentet, som er ein dispensasjonssøknad til SVV om fråvik frå byggegrenser.

Men på vedlagt planklart går det fram at det er snakk om 20 stalls, der 12 er "back-in" og 8 er "pull-through".
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

markusbb

Er muligens en teknisk feil men får ikke hentet ned vedlegget.
Markus
Peugeot Ion 2014
Oppegård

Muffinman

Lista over tekniske feil på dette forumet er så lang at man ikke ser enden...

fonberg

Det vil være gull for flere parter om Cirkle K og Tesla får i gang et skikkelig samarbeid. Tipper CK selger flere tusen ekstra kaffeavtaler dersom SC på CK blir en gjennomført trend. Dessuten har mange av de CK-stasjonene mer adekvate kjappmåltider enn både Jafs og Marché.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 21:18
Det vil være gull for flere parter om Cirkle K og Tesla får i gang et skikkelig samarbeid. Tipper CK selger flere tusen ekstra kaffeavtaler dersom SC på CK blir en gjennomført trend. Dessuten har mange av de CK-stasjonene mer adekvate kjappmåltider enn både Jafs og Marché.

Marché er borte og alt på Jafs er uspiselig så det skal ikke så mye til. Men av de store bensinstasjonskjedene synes jeg både Shell og spesielt Esso (med sitt Deli de Luca konsept) er langt bedre enn CK.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: Tore S på lørdag 20. oktober 2018, klokken 12:22
Så på Supercharge.info at Permit har kommet for Torsby i Sverige. Får håpe byggingen starter før vinteren  :)
Stjålet fra Facebook.
Veldig bra! Har kjørt uten lading til Borlänge, men 40 mil + er greit å ha 5 min på supercharger underveis for trygghet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

...

#3564
...

geear

Sitat fra: Flip på mandag 19. november 2018, klokken 22:01
Ligger noen skisser på laagendalsposten.no som angående et kommende "ladeparadis" på Diseplass i Kongsberg. Her er også Tesla Superchargers med, ser det ut til.
Jeg er temmelig sikker på at dette bildet/skissen er Circle K Kjerlingland (utenfor Lillesand).

Eneste som mangler er vaskehallen øverst i bildet, alt det andre er identisk med i dag.

Amoss

Ser ut til at vi må fortsette å holde øynene åpne for flere superchargere det neste året også, kanskje spesielt i områder med liten dekning i dag (Finnmark?).

https://twitter.com/elonmusk/status/1064656745635569664
Sitat
Elon Musk @elonmusk

Tesla Supercharger capacity will double by end of next year. Expect to be within range of 95% to 100% of population in all active markets.

15:08 - 19. nov. 2018


        Elon Musk @elonmusk
        for 1 time siden

        Supercharger V3, which starts rolling out early next year, will also charge much faster
Model S 85D

Simen1

Håper de gamle laderne (v1 og V2) ikke skrotes, men flyttes til steder med lavere brukertetthet, som for eksempel Finnmark. De trenger sårt superladere flere steder på grunn av avstand, men ikke mange per plass på grunn av få brukere. E6 burde bli komplett dekket helt til Kirkenes, akkurat som de store motorveiene fra østkysten til vestkysten av USA ble prioritert i sin tid. Nord-Sverige og Nord-Finland trenger også noen superladere. Nordkalotten er i dag et stort sort hull i ladekartet.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

nie

Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. november 2018, klokken 01:29
Ser ut til at vi må fortsette å holde øynene åpne for flere superchargere det neste året også, kanskje spesielt i områder med liten dekning i dag (Finnmark?).

https://twitter.com/elonmusk/status/1064656745635569664
Sitat
Elon Musk @elonmusk

Tesla Supercharger capacity will double by end of next year. Expect to be within range of 95% to 100% of population in all active markets.

15:08 - 19. nov. 2018


        Elon Musk @elonmusk
        for 1 time siden

        Supercharger V3, which starts rolling out early next year, will also charge much faster
Det skrives jo mye om SuC V3 men for alle oss som har Tesla nå så ligger vel begrensningen på bilsiden. Bilene våre klarer jo bare å ta imot full effekt fra dagens ladere i en kort periode pr ladesyklus før ladeeffekten nedtrappes.

THE

Sitat fra: nie på tirsdag 20. november 2018, klokken 12:15

Det skrives jo mye om SuC V3 men for alle oss som har Tesla nå så ligger vel begrensningen på bilsiden. Bilene våre klarer jo bare å ta imot full effekt fra dagens ladere i en kort periode pr ladesyklus før ladeeffekten nedtrappes.

100-batteriene lader med 115-119 kW opp til ca 55%, tipper under 100 kW ved 62-63%. Bør ikke være noen grunn til at disse batteripakkene ikke skulle kunne ta i mot høyere max-effekt gitt at ladestrømmen øker, eller? Uansett så er det jo ikke bare batteriet som begrenser hva bilen kan ta i mot av effekt/strøm, så tror ikke jeg skal ha store forhåpninger om raskere lading på min X100D med SuC V3.

Det som hadde vært knall for eksisterende biler er om det varslede CCS-adapteret støtter opp til 120 kW. Etterhvert vil det nok bli bedre flatedekning med 150/350kW CCS ladere enn med Tesla SuC, og da hadde vært fint å kunne lade med høyere effekt enn 50 kW på CCS også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA