Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

geear

Nå som det blir SuC på Ålgård så er neste store hull på E39/E18 langs kysten mellom Lyngdal og Brokelandsheia på sørlandet. Det er 183km mellom de to SuCene, burde absolutt vært en mellom der, både fordi det er stort trafikkgrunnlag, men også fordi det er mange som kjører med henger/campingvogn. Med 400wH/km-ish så krever det 73kWh, og da blir det vanskelig både med X60 og X75, til og med X90 må fylle godt på..

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

kraez

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:58
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. oktober 2017, klokken 11:28
Så om de går til Os eller Samnanger, er det nok mye lettere.

Eier av kafé på motsatt side av vei ved Camillas kro på Dale (blir ikke det Samnanger? ) er i dialog med Tesla om superlader der.

Om denne blir en realitet, så er det kanskje den SuC med kortest avstand fra kraftverk til lading  ;)
https://no.wikipedia.org/wiki/Dale_kraftverk
Model X100D - November 2017

geear

Sitat fra: jlan på mandag 16. oktober 2017, klokken 09:26
https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/supercharger/arendalnosupercharger?redirect=no
Åhoi, se her ja, den hadde jeg gått glipp av. Ikke midt i mellom, men det der hjelper voldsomt! De fleste med Tesla fra Stavanger/Sandnes vil nå helt frem til den.

geear

Sitat fra: kraez på mandag 16. oktober 2017, klokken 09:51
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:58
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 11. oktober 2017, klokken 11:28
Så om de går til Os eller Samnanger, er det nok mye lettere.

Eier av kafé på motsatt side av vei ved Camillas kro på Dale (blir ikke det Samnanger? ) er i dialog med Tesla om superlader der.

Om denne blir en realitet, så er det kanskje den SuC med kortest avstand fra kraftverk til lading  ;)
https://no.wikipedia.org/wiki/Dale_kraftverk
Vet ikke om vi er på meternivå her, men det kryr av kraftverk i dalen rundt Bygland SuC også. Der kan en stå og studere vannmengdene som fyller tanken (Byglandsfjord/Otra, og mange mindre anlegg som kommer ned fra fjellene rundt). ;)

GOS

#3200
Ser det at Odda Energi har søkt om å grave grøft over veien ved Shell stasjonen i Røldal for å legge ned rør for "fremtidige kabler"......Kan det være Tesla SC? Det er jo i dette området det er indikert på Tesla sitt kart.
Noen som vet/hørt noe mer?

(Dette var fra postlistene den 09 og 10.10...søker videre for å se om det er annet mulig Tesla relatert)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

MyMuffin

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Muffinman


HKS

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. oktober 2017, klokken 14:31
Er vel ikke Solli dette?
Nei, det blir vel den nye på Rygge, er vel en halvannen mil mellom Solli og Rygge.

Ambisiøst at de ønsker å være ferdig innen utgangen av 2017!
Tesla Model 3 Long Range

nie

Sitat fra: GOS på lørdag 21. oktober 2017, klokken 22:18
Ser det at Odda Energi har søkt om å grave grøft over veien ved Shell stasjonen i Røldal for å legge ned rør for "fremtidige kabler"......Kan det være Tesla SC? Det er jo i dette området det er indikert på Tesla sitt kart.
Noen som vet/hørt noe mer?

(Dette var fra postlistene den 09 og 10.10...søker videre for å se om det er annet mulig Tesla relatert)
Sikker?
Det ligger et dokument fra 9.10 men det er graving over veien ved Shellstasjonen i Odda, ikke Røldal.

MyMuffin

Sitat fra: HKS på lørdag 28. oktober 2017, klokken 15:53
Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. oktober 2017, klokken 14:31
Er vel ikke Solli dette?
Nei, det blir vel den nye på Rygge, er vel en halvannen mil mellom Solli og Rygge.

Ambisiøst at de ønsker å være ferdig innen utgangen av 2017!

Det er såpass nærme Solli at jeg tenkte det måtte være "utvidelsen" av Solli.
Solli har jo vært en godt brukt supercharger, hvor mange har rapport køer.

Uansett, utrolig bra hvordan Tesla fortsetter å utvide superladerne sine, ett kvantesprang foran alle andre aktører.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

GOS

Sitat fra: nie på lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:08
Sikker?
Det ligger et dokument fra 9.10 men det er graving over veien ved Shellstasjonen i Odda, ikke Røldal.
[/quote]

Nei, definitivt ikke nå lenger
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

nie

Tiden renner nok ut for SC i Røldal i 2017 slik den ligger i kartet. Vinteren kommer når som helst så nå blir nok ikke dette før til våren/sommeren.

krokus

Se hvordan det har blitt bygget vest for Oslo. Det ser ganske naturlig ut og praktisk med supercharger ved Kløfta. Der starter veien mot Kongsvinger og Charlottenberg, og det vil gi alle som skal kjøre østover mot Sverige lademuligheter til harryturer tur/retur, eller alternativ vei til Karlstad og Stockholm. Det er ikke alle ved Oslo og nord for Oslo som ønsker eller kan kjøre til Töcksfors eller Nordby.

Hva tenker dere om dette?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: krokus på onsdag 01. november 2017, klokken 08:09
Se hvordan det har blitt bygget vest for Oslo. Det ser ganske naturlig ut og praktisk med supercharger ved Kløfta. Der starter veien mot Kongsvinger og Charlottenberg, og det vil gi alle som skal kjøre østover mot Sverige lademuligheter til harryturer tur/retur, eller alternativ vei til Karlstad og Stockholm. Det er ikke alle ved Oslo og nord for Oslo som ønsker eller kan kjøre til Töcksfors eller Nordby.

Hva tenker dere om dette?

At det vil bli fullt av folk som lader til og fra Gardermoen ;) Personlig ville jeg lagt den litt utenfor E-6 i så fall, med tanke på lokalt overforbruk.
Men igjen: dette er vel mer en kommentar som passer i https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6814.0.html ...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA