Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler ikke fritatt i Svinesund-bommen?

Startet av el-fanboy, søndag 12. mai 2013, klokken 21:23

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: Rio på søndag 02. oktober 2016, klokken 16:54
Ja, elbiler må betale der, for det er en delvis svensk bro.

Ser den, men "bommen"/registreringspunktet for begge veier står på norsk side.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

J.Lafton

Dette var vel et samarbeid med å bygge broen. Derfor det før var bom på begge sider av grensa. Svenskene har nå for en stund siden tjent inn kostnaden. Å da tar Norge sitt snitt å kunne håve inn mer penger..
Det er det jeg har fått forklart av folk i Østfold.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

moderator 2

Hele Svindesundforbindelsen er ett prosjekt, så det er ikke slik at svensk side er nedbetalt. Bommene skulle etter planen stå frem til 2025, men nå ser det ut til at 2021 blir året betalingen forsvinner.

Det var en arbeidsgruppe med vide fullmakter fra norsk og svensk side, som utarbeidet betalingsplanen. Dermed så man bort fra nasjonale sær-ordninger, og elbiler må derfor betale.

Som alltid, er det lurt med autopassbrikke i elbilen.

Les mer om en aktiv bruker her på forumet som ikke var enig:
http://www.tv2.no/a/7756054/

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

sylwester

Det er jo greit å få prøvd det for retten slik at det har presidents. 3.000kr i saksomkostninger var jo ikke så dyrt.

Betyr det at at alle priser bortsett fra den dyreste passeringsavgiften er avhengig av autopassbrikke når de begynner å rulle ut differensierte bomavgifter på basis av drivstoff?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

65lars

Hmm, vet ikke helt hvorfor jeg leser her, annet enn at det er interessant lesing...  :)  !!

Selv kjører jeg til Svinesund 2-3 ganger i året, og her forleden fikk jeg en regning på kr. 49, etter to passeringer.  Men - som mange andre blir man jo litt "sløv" - og bare betaler, ikke mase med det, - overfakturering.

Fikk en ePost fra "Grønn Kontakt" i dag, om fakturering, som jeg fant hår-reisende, og bør vel dele et annet sted.
;D
Trilling, bestilt KIA

sylwester

@65lars Det er laget en post under Flexilading om prisøkningen: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35699.0.html

Eposten jeg fikk hadde ikke noen rar avsenderadresse i hverken FROM (SMTP-protokoll) eller i headere så de har nok innsett at det var feil. Det er uansett feil adferd å sende ut ny epost da de som irriterer seg over den første vil garantert irritere seg over den andre. (Jeg har jobbet i telecom)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Griffel

#21
Sitat fra: 65lars på fredag 22. september 2017, klokken 15:49
Fikk en ePost fra "Grønn Kontakt" i dag, om fakturering, som jeg fant hår-reisende, og bør vel dele et annet sted.
;D
Ja. Dette er nok en utspekulert svindel. Gebyr på autogiro er vel så uvanlig at alle klager og blir rutet rett til denne svindeladressen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

65lars

Hmm...
Du vet, jeg registrerte meg for en god stund siden hos Grønn Kontakt, med ladebrikken fra El-Bil foreningen.  Sistnevnte sender meg en e-aktura til banken min.  Alt OK.....  ?
:)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA