Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

erha

http://www.itavisen.no/nyheter/nå-får-tesla-bilene-innebygd-musikk-172174


Spotify sa nei til Tesla. Prøvde å finne et sted å gi tilbakemelding til spotify, men klarte det ikke. Noen som vet om Rdio er noe bra?

ArneS

Sitat fra: erha på lørdag 08. februar 2014, klokken 09:07
http://www.itavisen.no/nyheter/nå-får-tesla-bilene-innebygd-musikk-172174


Spotify sa nei til Tesla. Prøvde å finne et sted å gi tilbakemelding til spotify, men klarte det ikke. Noen som vet om Rdio er noe bra?

For oss som har Spotify abonnement er det bare å si opp dette og når de ringer og spør hvorfor du har sagt opp så har du svaret klart..  ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

bosse

Rdio har helt greit utvalg. Den har et mer gjennomgående sosialt konsept, noe jeg ikke liker helt, men det er jo bare å lage en anonym konto dersom jeg er flau over drittmusikken min.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

jkirkebo

#1190
Sitat fra: ArneS på lørdag 08. februar 2014, klokken 10:01
Sitat fra: erha på lørdag 08. februar 2014, klokken 09:07
http://www.itavisen.no/nyheter/nå-får-tesla-bilene-innebygd-musikk-172174


Spotify sa nei til Tesla. Prøvde å finne et sted å gi tilbakemelding til spotify, men klarte det ikke. Noen som vet om Rdio er noe bra?

For oss som har Spotify abonnement er det bare å si opp dette og når de ringer og spør hvorfor du har sagt opp så har du svaret klart..  ;)

Spørs om ikke Tesla ville ha Spotify tilgjengelig i alle biler uten abonnement og tilbød Spotify småpenger for dette. I så fall har jeg forståelse for svaret. Jeg synes det hadde vært en helt ok løsning at man måtte være abonnent selv og legge inn eget brukernavn/passord.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

Onkyo hjemmekinorecievere har Spotify innebygd.
Samsung SMART tv'er også.
Man må logge inn med konto dog.
Så fatter ikke at Spotify skulle være negativ til Tesla.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

JumboTour

Gått over til et prøveabb på rdio, funker like bra!
:)

Anew

Tesla er jo enn så lenge et ekstremt nisjeprodukt med en høyst usikker fremtid. Jeg skjønner godt at Spotify i første omgang velger å benytte sine begrensede utviklingsressurser på noe annet enn å nå 5-10000 folk som like godt kan strømme fra mobiltelefonene sine.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Tai

Kabskje jeg ikke henger helt med i svingene men hvorfor skulle det være negativt for Spotify å samarbeide med Tesla? De når ut til flere og de ville nok fått etpar tusen kunder bare på Tesla eierene. I tillegg blir de omtalt i samme setning som Tesla og det er jo fantastisk reklame.

Jeg tro Spotify gjør en kjempetabbe og som svoren Spotify bruker er det trist men jeg sier opp mitt abonement når det er et fullgodt alternativ i Tesla.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Anew

#1195
Spotify er markedsleder med millioner av kunder. For å levere musikktjenesten til Tesla må de utvikle en klient for bilen. Det koster penger og ressurser.

Sett at du har ressurser til å levere til to bilplattformer. Hvilke velger du da av Audi, BMW, Toyota og Tesla? Eller velger du kanskje å forbedre iPhone-klienten?

Det er enklere for en liten nisjeaktør å prioritere å levere til en annen nisjeaktør, for de har rett og slett ikke tilbud om å levere til de store aktørene.

Spotify er så store at om Tesla viser seg å bli en massemarkedsaktør i fremtiden, så slipper de nok til når den dagen kommer at de ønsker å levere.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

jkirkebo

Sitat fra: Anew på lørdag 08. februar 2014, klokken 17:22
Spotify er markedsleder med millioner av kunder. For å levere musikktjenesten til Tesla må de utvikle en klient for bilen. Det koster penger og ressurser.

Men hvorfor skulle Spotify ta på seg den jobben, Tesla har da egne programmerere som best fikser dette vil jeg tro?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: Anew på lørdag 08. februar 2014, klokken 17:22
Spotify er markedsleder med millioner av kunder. For å levere musikktjenesten til Tesla må de utvikle en klient for bilen. Det koster penger og ressurser.

Nå er jeg igrunnen veldig usikker her - men siden Tesla ikke har åpnet plattformen sin for tredjepart - er det da tredjepart som skal levere app, eller bare gi API aksess til deres nettverk slik at Tesla lager appen?

Aner ikke hva som er rett her, men har hele veien forutsatt for meg selv at så lenge API ikke var publisert så ble alt utviklet internt hos Tesla. Trodde heller problemet her er at Tesla ikke ville betale så mye for tilgangen som de ønsket. Streaminggrensesnittet hos Spotify er jo helt klart på plass, og behøver neppe å endres for en ny klientapp.
Model S 85D

sigurdi

Tesla har prioritert å laget API for tredjepart ennå, men dette er noe som kommer men ikke prioritert føreløpig. Ble diskutert endel i Amsterdam.
Men de trenger tilgang til spotify sin API, fra software modulen som da Tesla lager i bilen. 
Det er her de må ha tillatelse til, noe de ikke har fått.
Dette kan vi bare synse om hvorfor, pris, type, eller rett og slett at Spotify har sakt nei.
Kan være at spotify har lagt inn krav til inloggings mulighet, slik at bare pro kunder ville fått tilgang.
Kan være at Tesla, ønsker mulighet for offline, slik at du kan laste ned lister mens du er på wifi osv.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

ofn

Hehe, staten har ifølge Trygve Hegnar tapt 1 million på at jeg byttet ut hiakken med Teslaen. Kjøpet mitt har altså fjernet to årsverk fra helsesektoren. Må tydeligvis være forsiktig med å parkere på gjesteparkeringen neste gang jeg skal på sykebesøk. (Staten har selvfølgelig ikke tapt en krone da jeg ville beholdt min kjære hiakk i mange år om det ikke var for TMS. :))

http://www.hegnar.no/okonomi/article755774.ece

Føles litt snodig å plutselig bli nedsettende kalt "den rike eliten" av milliardæren Spetalen når man er en helt vanlig slask og vant til å skrangle rundt i gamle kassebiler.  :)

http://www.na24.no/article3753163.ece

Burde kanskje bli beæret over å plutselig tilhøre "den rike eliten"...? Hva blir neste overskrift fra na24.no? "Tyver straffes hardere enn Tesla"?
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA