Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

janmb

#1125
Ja at det går an å spy ut av seg gjentatte ganger en rekke hårreisende feilaktige faktapåstander uten kilde. Patetisk

Synd at ikke Hauge fikk utfordret ham på det faktum at folk ikke hadde kjøpt TMS i det hele tatt dersom den var avgiftsbelagt og at regnestykket derfor er på jordet. Vet han har poengtert det i avisen, men fikk ikke det frem på tv.

Også synd at Spetalen dominerte såpass mye i debatten, slikt som at bilen aldri er en bil nummer en skulle vært tilbakevist mye hardere - Hauge prøvde, men klarte nok ikke å nå frem til den jevne tv-titter med dette.

Det aller verste med folk som Spetalen og Hegnar (og alle andre duster for den del) er at de får spalteplass i media og derfor får spredt sine feil i form av vranglære til en stor del av befolkningen. Det er nettopp vranglæren som er by far det største problemet her.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

LA-Thing

Har alltid oppfattet Spetalen som en skarp analytiker som baserte sine beslutninger på dokumenterte fakta. Det gjør jeg ikke lenger.
Drammen, Tesla Model S #2510

janmb

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:43
Spetalen tapte debatten.....

Helt uenig. Til tross for hvor patetisk han er fikk han frem sine synspunkter mye tydeligere enn Hauge slapp til med å tilbakevise dem.

Dessverre biter den jevne tv-titter ukritisk på faktapåstander som det spetalen kommer med uansett hvor hårreisende gale og kildeløse de er.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

christian1986

Merker jeg blir sint >:(!!

Er selv 27 år og har bilen som eneste bil. Staten har "tapt" rundt 150k på mitt bilkjøp. Den dekker absolutt alle mine behov for forflytning.

Hvordan kan de prestere å fokusere på at sønnen hans jobber i tesla, men ikke nevne et ord om at Spetalens forretningsinteresser er stort sett innen oljebransjen?!?



Quattro

Jeg har alltid hatt respekt for Spetalen, men den ble borte nå gitt, maken til pisspreik! Han kalte Elon for Eton også gitt...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

christian1986

Beste var kommentaren om at det ikke var plass til en familie i den.

10m2 grunnflate burde si sitt..

pej

Makan til tullprat av Spetalen på Aktuelt på NRK 2. Nå må man ha argumentene klare når økonomene på jobben kaster stein i morgen:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

kjølholdt

Pej jeg har tenkt å vise bilde av hva vi pakket 2 juledag i teslaen og deretter si at resten av spetalens argumentasjon er like dårlig fundert.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

NilsG

Bra bilde Kjølhodt! Til og med fruen lo når Spetalen påsto at Teslaen var en sportsbil uten plass til familien og med nesten ikke noe bagasjeplass. Er ikke sikker på at han har fått med seg at det er Model S som selger som hakka møkk nå, og at sportsbilen Roadster kun var et skritt på veien.....
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Hyperstress

Kommer ny debatt på NRK i "debatten" kl 2130 i morgen, torsdag.

Noen som vet hvem som skal debattere?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tesla-man

Håper vi får en bedre talsmann enn Hauge denne gangen.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

OddB

Håper noen kan få tak i kvalitetssikrede tall fra Tesla om Co2-fotavtrykket i produksjonen.
Norsk strøm med opprinnelsesgarantier, ikke minst få forklart mekanismene med insentiver og hensikten med de.
Få fram at målet er å få transport over på fornybar energi,  klimamål / Kyoto, Gamechanger
...men det ender vel opp med nærsynt kjekling med Spetalen tenker jeg...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

DaX

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 05. februar 2014, klokken 20:02
Håper vi får en bedre talsmann enn Hauge denne gangen.

https://www.facebook.com/photo.php?v=743919958952378&stream_ref=10
Nope

" Investor Øystein Stray Spetalen møter leder i Bellona Frederic Hauge - Elbilene topper salgsstatistikken, fyller opp kollektivfeltene, parkerer gratis og slipper unna hundretusener i avgifter - men er de egentlig så miljøvennlige?"
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

bb

Sitat fra: NilsG på tirsdag 04. februar 2014, klokken 22:34
Bra bilde Kjølhodt! Til og med fruen lo når Spetalen påsto at Teslaen var en sportsbil uten plass til familien og med nesten ikke noe bagasjeplass. Er ikke sikker på at han har fått med seg at det er Model S som selger som hakka møkk nå, og at sportsbilen Roadster kun var et skritt på veien.....
Haha, nå lo jeg godt! Kan noen sende Spetalen en link til mine videoer der jeg laster bilen full av stasj og kjører land og strand?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA