Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Jeg synes det ville være merkelig om Mercedes og Toyota solgte sine andeler til GM. De har jo ingen egne elbilløsninger så langt jeg vet.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øyvind.h

#781
http://www.dagsavisen.no/tema/bil-og-motor/favoritt-til-arets-bil/

Tesla Model S videre til finalen for "Årets bil".

Kanskje ikke så rart med rekkevidde i en helt annen liga enn andre elbiler, "gratis" hurtigladernettverk som endrer hvordan man tenker på drivstoff/mobilitet, fantastisk enpedals kjøring ned til så og si stillestående (avhengig om man har creep av eller på), lekkert og minimalistisk interiør med fantastiske og store skjermer, griselekkert design, osv osv osv.

Spennende å se hvem som går av med seieren her :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 02. januar 2014, klokken 16:52
Jeg synes det ville være merkelig om Mercedes og Toyota solgte sine andeler til GM. De har jo ingen egne elbilløsninger så langt jeg vet.

Dette ryktet oppsto da en eller annen "kjendisinvestor" kom med dette som en spådom for 2014. Hvilke skulte motiver han hadde for dette vet jeg ikke - kanskje bare snakke opp kursen?

Har som flere andre her ingen tro på at Tesla vil selges overhode. Musk har jo hele tiden sikret seg å ha en kontrollerende aksjepost, så han kan selv blokkere evnt. fiendlige oppkjøp etter som jeg har forstått. Uansett vil dette bli uforholdsvismessig dyrt med dagens kurs. Skulle aksjekursen stupe ned under ca. USD50 pr aksje så er det kanskje mer aktuelt?

Dersom ett salg skulle skje, så er nok Daimler en mye større kandidat, som alt er inne, og som alt bruker teknologien fra Tesla i egne produkter.  Har ikke noen tro på at Toyota skulle være interessert, men om de skulle være det så ser jeg heller for meg at Daimler og Toyota "spleiser" på Tesla, og over tid reduserer Tesla til en underleverandør av batteri/drivverk til (først og fremst) deres egne modeller, evnt. kun med noen få "halo" modeller som f.eks. Roadster 3++
Model S 85D


Havebigfun

Sitat fra: Oreo på torsdag 02. januar 2014, klokken 14:36
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 01. januar 2014, klokken 23:50
Fikk ikke kjøpt AMS på OsloS i kveld- hadde ikke kommet
Tenker det er en ren blåkopi av den svenske utgaven som var ute for et par mnd. siden.
Kjøpte det forrige (fremdeles i salg kanskje?) med opptil flere artikler om TMS og litt om tekniske ting om elbil generelt. Også i3 var jammen i samme bladet.
I dag hadde Narvesen på OsloS- bladet.
For de som er i tvil er testen fin lesning- for de som vil få enda dypere kjærlighet til bilen sin og!!
Overskriften: "Sjokket"
Borstett fra interiørrubrikken gruser TMS sine konkurrenter.
Utklassing i baggasje. P+ har meget bra kjøreegenskaper - samtidig like komfortabel som Lexus ved hastigheter under 50....
En slik artikkel og man føler seg som en lotto-vinner 8)

Lacaixxa

Anbefaler utgaven sterkt. Stor test av Tesla, historien om Tesla og noen sider om elbil opplæring med Tesla som eksempel. I tillegg test av i3 og mange gode artikler om fossile biler, fordi som ennå leser sånt;)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Djur1

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Aldri-for-har-Norge-opplevd-flere-elbiler-pa-veiene_-likevel-blir-det-brak-7423043.html#.Ush1P3lUtE8

Traff en slik kar som hadde parkert foran garasjeporten. Han nektet å flytte seg, ren demonstrasjon mot Elbil regner jeg med. Jeg ba han pent om å flytte pickupen sin men da bare kjørte han litt mer foran. Noen bare hater Tesla og vi som kjører bilen.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

VigdisA

Sitat fra: Djur1 på lørdag 04. januar 2014, klokken 22:15
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Aldri-for-har-Norge-opplevd-flere-elbiler-pa-veiene_-likevel-blir-det-brak-7423043.html#.Ush1P3lUtE8

Traff en slik kar som hadde parkert foran garasjeporten. Han nektet å flytte seg, ren demonstrasjon mot Elbil regner jeg med. Jeg ba han pent om å flytte pickupen sin men da bare kjørte han litt mer foran. Noen bare hater Tesla og vi som kjører bilen.
Blir jo ikke bedre av at avisene skriver så mye om hvor fæle elbilene er.. Hva med en epistel om hvor ille det stinker på E18 på grunn av bensin og dieselbilene? Er jo ikke sunt for syklistene det?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

19quiz76


Sitat fra: Djur1 på lørdag 04. januar 2014, klokken 22:15

Traff en slik kar som hadde parkert foran garasjeporten. Han nektet å flytte seg, ren demonstrasjon mot Elbil regner jeg med. Jeg ba han pent om å flytte pickupen sin men da bare kjørte han litt mer foran.

Wow - kjenner jeg hadde blitt greit provosert, lurer på hva som utløser dette ektefølte raseriet blant enkelte? Er det ikke så enkelt som å si til seg selv;
"Er ikke interessert i elbil selv, men folk får nå holde på."
Eller:
"Kunne tenke meg elbil hvis den var rimeligere og samtidig dekket mine behov. Flott at de som har / tar seg råd pløyer vei slik at produsentene satser på folkemodeller etter hvert."

Det siste aspektet opplever jeg at drukner i dagens elbildebatt. Søkelyset rettes mot misunnelsen blant ikke-elbilister og miljø-/klimabiten mistenkeliggjøres. Men det er vel sånt folk klikker på.. Sukk!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Havebigfun

Misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften!
Jeg har en nabo som stikker regelmessig innom for å starete samme epistel- "det er svært omdiskutert om elbiler er miljøvennlige- det er en morsom diskusjon å følge.... batteriene er svære miljøuvenlige..."
Disse " diskusjonene" startet etter at jeg tok han med på en prøverunde.
Ettersom jeg på linje med mange andre vasker bilen oftere enn før får han anledning til disse interessante diskusjonene og :o
Jeg regulerer det med bruk av høytrykkspyler- på bilen selvfølgelig.

chal

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 05. januar 2014, klokken 00:41

Sitat fra: Djur1 på lørdag 04. januar 2014, klokken 22:15

Traff en slik kar som hadde parkert foran garasjeporten. Han nektet å flytte seg, ren demonstrasjon mot Elbil regner jeg med. Jeg ba han pent om å flytte pickupen sin men da bare kjørte han litt mer foran.

Wow - kjenner jeg hadde blitt greit provosert, lurer på hva som utløser dette ektefølte raseriet blant enkelte? Er det ikke så enkelt som å si til seg selv;
"Er ikke interessert i elbil selv, men folk får nå holde på."
Eller:
"Kunne tenke meg elbil hvis den var rimeligere og samtidig dekket mine behov. Flott at de som har / tar seg råd pløyer vei slik at produsentene satser på folkemodeller etter hvert."

Det siste aspektet opplever jeg at drukner i dagens elbildebatt. Søkelyset rettes mot misunnelsen blant ikke-elbilister og miljø-/klimabiten mistenkeliggjøres. Men det er vel sånt folk klikker på.. Sukk!

Jeg oppfatter dette først og fremst som uttrykk for medienes behov for å skape konflikter og "nyheter". Etter internett kjemper de med ryggen mot veggen for å gi inntrykk av at de sitter på informasjon andre ikke har. Derfor lager de stoff og konflikter som dette. For å si det litt brutalt: det de skriver avspeiler ikke virkeligheten, men en virkelighet som er i tråd med deres kommersielle interesser. Derfor jakter man opp et intervjuobjekt som kan ytre litt misunnelse til artikkelen.

Stig O

#791
Egentlig gammle rykter, men det blir kanskje en realitet. Var vel snakk om at hullet i frunken var tilpasset dette.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-snart-skal-den-kjoere-enda-lenger-4176379.html
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Havebigfun

Sitat fra: Stig O på mandag 06. januar 2014, klokken 22:30
Egentlig gammle rykter, men det blir kanskje en realitet. Var vel snakk om at hullet i frunken var tilpasset dette.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-snart-skal-den-kjoere-enda-lenger-4176379.html
Vi diskuterte dette for et knapt år siden- finner ikke tråden ???

D.O

Så ett dansk blad (motor ett eller annet) på Narvesen hvor lønnsomheten av en tesla s85p+ var testet med bmw 520, ganske likt reslultat kr/km ved lån på begge biler etter 3 år, men Tesla var journalistens klare valg...
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Stig O

Sitat fra: Havebigfun på mandag 06. januar 2014, klokken 22:58
Sitat fra: Stig O på mandag 06. januar 2014, klokken 22:30
Egentlig gammle rykter, men det blir kanskje en realitet. Var vel snakk om at hullet i frunken var tilpasset dette.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-snart-skal-den-kjoere-enda-lenger-4176379.html
Vi diskuterte dette for et knapt år siden- finner ikke tråden ???

Det var vel spekulert i at dette var en av de 5 store nyhetene som Elon skulle komme med.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA