Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

19quiz76


Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 12:04
Sitat fra: TorkEL10 på lørdag 19. oktober 2013, klokken 11:37
Ser ut som model S kan bli årets bil:
http://www.dagbladet.no/2013/10/17/tema/bil/aaretsbil/tesla/29824562/

Litt spesielt at man kan vinne drivstoff for 5000kr ved å stemme.

Siden det ikke er spesifisert, så kan jeg kanskje få dekket 5000kr av strømregningen dersom jeg blir den heldige vinneren?

Haha - big fail av DB i så fall, kan jo bli morsom oppfølgingssak :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

bb

Premien er vel ikke personlig og kan overføres til noen andre? Eventuelt er det bare å legge ut for salg i 20-liters jerrykanner på finn.no :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

roaaad

Noen som fikk med seg Finansavisens bil-bilag fra i går?  Ryktes at TMS "gruset" Panamera i testen.

Meringdal

Ligger mye bilder ute på facebooksiden

Lacaixxa

Sitat fra: roaaad på søndag 20. oktober 2013, klokken 14:42
Noen som fikk med seg Finansavisens bil-bilag fra i går?  Ryktes at TMS "gruset" Panamera i testen.

God artikkel i Finansavisen, men Porschen slår - ikke uventet - TMSP+ på førermiljø og kjøreegenskaper. "Hadde testen vært i et nøytralt avgiftsland ville seieren gått til Porschen, men i Norge blåser denne bilen "Mye for pengene" begrepet til vegg i mellom akkurat nå. Har du penger nok, og er veldig glad i bilkjøring, velger du likevel Porschen"

Jeg tenker at du skal være rimelig glad i å sponse den norske stat for å betale 2.5 ganger mer for Porschen i Norge. Slikt sløseri har jeg lite til overs for, og finnes vel knap nok blant nyrike MLM-selgere.

Snittkarakterten ble 6.6 vs 8.0 i favør Tesla. Tesla scorer naturlig nok 10 i kategorien "mye for pengene" og ytelser. Men bare 8 for plass og 7 for "må ha faktor" indikerer vel at FA ikke har tatt helt ut skala-potensiale.

Jeg gir den seff 10 på alt - og gleder meg så inni hampen til bilen er ferdig klargjort.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Havebigfun

Underlig at Hegnar ikke har fått med seg at det finns et CO2- issue-
Hadde man lagt in en karakter for bærekraft hadde avstanden mellom TMSP+ og Panamera GTS blitt enda større.
Å kjøre "nesten" Panamera og det på ren vannkraft kan ikke betegnes som annet enn perfekt for de som tar klimaforskningen til etterettning uten å ønske å melde seg ut av samfunnet 8)

ErikH

Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Amoss

Sitat fra: ErikH på mandag 21. oktober 2013, klokken 23:55
To Tesla-taxier i Stavanger. Så nå bruker vi Miljøtaxi!

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article6934348.ece

Oj?
Sitat
For å hjelpe løyvehaverne med å ha bilene lengst mulig ute på veien, skal Miljøtaxi installere to av Teslas hurtigladere, såkalte «superchargers» på sentralen. Hver av disse koster 50.000 kroner, og du kan lade opp bilen på svært kort tid.

Vel, har lenge ventet på å høre at "flåtebrukere" som f.eks. taxisentraler skal få egne SC'er, men må si jeg ble litt overrasket over prisen... Misstenker at noen har blandet sammen ladetyper, uten at jeg tør gjette på hva de installerer for 50 lapper :p
Model S 85D

Veggen

Kjører El-bilen snart forbi den vanlige bilen?
Interessant om vippepunktet mellom fossil og elbil.
Tror nok denne trendnissen er noe optimistisk, folk er trege.
Men at den tradisjonelle bilbransjen får det vondt fremover er sikkert.

http://www.aftenposten.no/nyheter/Kjorer-El-bilen-snart-forbi-den-vanlige-bilen-7346793.html

Fangio

Sitat fra: Lacaixxa på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:34
Sitat fra: roaaad på søndag 20. oktober 2013, klokken 14:42
Noen som fikk med seg Finansavisens bil-bilag fra i går?  Ryktes at TMS "gruset" Panamera i testen.

God artikkel i Finansavisen, men Porschen slår - ikke uventet - TMSP+ på førermiljø og kjøreegenskaper. "Hadde testen vært i et nøytralt avgiftsland ville seieren gått til Porschen, men i Norge blåser denne bilen "Mye for pengene" begrepet til vegg i mellom akkurat nå. Har du penger nok, og er veldig glad i bilkjøring, velger du likevel Porschen"

Jeg tenker at du skal være rimelig glad i å sponse den norske stat for å betale 2.5 ganger mer for Porschen i Norge. Slikt sløseri har jeg lite til overs for, og finnes vel knap nok blant nyrike MLM-selgere.

Snittkarakterten ble 6.6 vs 8.0 i favør Tesla. Tesla scorer naturlig nok 10 i kategorien "mye for pengene" og ytelser. Men bare 8 for plass og 7 for "må ha faktor" indikerer vel at FA ikke har tatt helt ut skala-potensiale.

Jeg gir den seff 10 på alt - og gleder meg så inni hampen til bilen er ferdig klargjort.

Finansavisen Motor skriver de ville gitt seieren til Porsche i et land med normal avgiftspolitikk. Men hvis en ekskluderer delkarakteren "Mye for pengene " blir snittkarakteren 7,2 vs 7,7. Fortsatt i favør Tesla  :).
S85, levering i April 2015
Erstatter 95' Corolla, 340' km

Havebigfun

Sitat fra: Fangio på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 09:51
Finansavisen Motor skriver de ville gitt seieren til Porsche i et land med normal avgiftspolitikk. Men hvis en ekskluderer delkarakteren "Mye for pengene " blir snittkarakteren 7,2 vs 7,7. Fortsatt i favør Tesla  :).
Hegnar online har fortsatt følgende artikkel nederst på forsiden:
http://www.hegnar.no/okonomi/article740263.ece
Hegnar er ikke elbilfan- således overraskende at P+ kom så godt ut- tyder på at det er en bra bil.  8)

kulfyr

Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

Oreo

To siders "familietest" av Model S i billaget i papirutgaven av Adresseavisen i dag.
Egentlig ikke så mye interessant. To personers erfaring og oppfatning av bilen.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Restusj

100 vogntog står fast på Trengereid.
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--100-vogntog-star-fast--2991631.html

Her her er der også avbildet en trailer med 7 stk. Model S på vei til Bergen.... :o
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

Havebigfun

HUSK forbrukerinspektørene idag 19.45- elbilreportasje

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA