Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Nordtroms

Og er det ikke slik at elbilforeningen har ordnet med opprinnelsesgarantier for elbiler?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

OddB

Sitat fra: Bobbulf på fredag 20. september 2013, klokken 22:03
Sitat fra: TS på fredag 20. september 2013, klokken 10:11
Sitat fra: OleJA på fredag 20. september 2013, klokken 08:47
Sitat fra: VigdisA på torsdag 19. september 2013, klokken 19:51
Kommer noe om elbiler på "Scrødingers katt"  nå om noen strakser - hvor miljøvennlig elbiler er - frykter det verste...
Fikk ikke med meg dette, bra eller dårlig?

Kort sagt:
Programlederne konkurrerte om å komme seg først fra Stjørdal til svenskegrensa med et CO2 forbruk på under 4kg
De brukte tilfeldigvis en Roadster som elbil, men alt handlet om Co2 og da kom ikke elbilen best ut mot tog og buss uten opprinnelsesgaranti på strømmen.
Det ligger på NRK nett tv
Grunnen til at han som kjørte elbil tapte var vel at han stoppet og spiste en stor hamburger hvor det var brukt mye CO2 i produksjonen av hamburgeren, og det hadde han ikke tenkt på. Litt latterlig forresten å ta inn CO2 forbruk på ikke transportrelaterte ting i konkurransen, men det var vel for å gjøre en "artig" vri på det, men jeg har en mistanke om at det hele var litt oppkonstruert.
http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt/dmpv73001613/19-09-2013#t=51s
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Foleson

Jeg skjønte at han kom til å tape når de filmet han spise den hamburgeren...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Lacaixxa

2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

cairnz

Sitat fra: Lacaixxa på søndag 22. september 2013, klokken 10:57
http://e24.no/bil/biltester/bilen-versjon-2-0/21612041

Test av tms på e24
Selv om han virker subjektiv på noen områder (lading) - har han et veldig godt poeng - det er massive krefter i sving. Når det nå blir vått og glatt håper jeg (sikkert sammen med alle andre) at man er litt lett på pedalene. Når vi ser i en annen tråd at det "allerede" har vært en hendelse med TMS involvert håper jeg det er til ettertanke.

Jeg tipper det siste alle ønsker er et "galmanns"-stempel som TMS-eier, bare fordi den "kan" gjøre helt sinnsyke ting, og ikke at alle faktisk kjører som idioter.

Og ja, kjøp ekstrautstyret med en gang, så er det i praksisk 25% rabatt :)
Elbilist

laumb

Sitat fra: cairnz på søndag 22. september 2013, klokken 11:53
Og ja, kjøp ekstrautstyret med en gang, så er det i praksisk 25% rabatt :)

20% rabatt ;)

kjøpesum + mva
80kr + 25% = 100kr.

kjøpesum - mva
100kr - 20% = 80kr. ;)

cairnz

Sitat fra: laumb på søndag 22. september 2013, klokken 12:55
Sitat fra: cairnz på søndag 22. september 2013, klokken 11:53
Og ja, kjøp ekstrautstyret med en gang, så er det i praksisk 25% rabatt :)

20% rabatt ;)

kjøpesum + mva
80kr + 25% = 100kr.

kjøpesum - mva
100kr - 20% = 80kr. ;)
Jeg visste jo egentlig dette. La oss bare si at det er så billig at det føles som 25%, minst :)
Elbilist

Chlangum

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Kenneth Waal

Driver å ser på kommentarfeltet på diverse Tesla artikkler;
Huff - enkelte har tydeligvis ikke peiling på hva de prater om, at det finnes så mange negative personer. Hva med å sette seg litt inn i Tesla før man kommer med slike unødvedige kommentarer , jeg tørr vedde ganske så mye penger på at de som er kronisk negative aldri har kjørt en Tesla før.


Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

VigdisA


Sitat fra: Kenneth Waal på søndag 22. september 2013, klokken 20:01
Driver å ser på kommentarfeltet på diverse Tesla artikkler;
Huff - enkelte har tydeligvis ikke peiling på hva de prater om, at det finnes så mange negative personer. Hva med å sette seg litt inn i Tesla før man kommer med slike unødvedige kommentarer , jeg tørr vedde ganske så mye penger på at de som er kronisk negative aldri har kjørt en Tesla før.
Vi trenger jo ikke å frelse alle til å kjøpe Tesla? ;) Ser ganske ofte biler nå om dagen- er nok mange som har bestilt allerede....
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

krister461

Nå er vel slike kommentarfelt nesten alltid gjennomsyret av negativitet, nesten uavhengig av hva artikkelen handler om... :-

Wenche

Sitat fra: VigdisA på søndag 22. september 2013, klokken 22:35

Sitat fra: Kenneth Waal på søndag 22. september 2013, klokken 20:01
Driver å ser på kommentarfeltet på diverse Tesla artikkler;
Huff - enkelte har tydeligvis ikke peiling på hva de prater om, at det finnes så mange negative personer. Hva med å sette seg litt inn i Tesla før man kommer med slike unødvedige kommentarer , jeg tørr vedde ganske så mye penger på at de som er kronisk negative aldri har kjørt en Tesla før.
Vi trenger jo ikke å frelse alle til å kjøpe Tesla? ;) Ser ganske ofte biler nå om dagen- er nok mange som har bestilt allerede....
+1
Jeg vil gjerne ha både Model X og E før vi når 50 000 elbiler, så det er helt greit at ikke alle kjøper  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Kenneth Waal

Helt enige i det - skjønner bare ikke hvorfor folk i det heletatt kommenterer når de bare kommer med slikt oppgulp - lurer på hvordan de fungerer ellers om dagene.

Jeg håper Tesla slutter å produsere Model S til nyttår slik at det ikke kommer så mange av de :p
Det er vell lov til å håpe.

8)

Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA