Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

kjølholdt

Ja kjøpte det på kiwi i dag. Neppe på nett enda men artig å lese artikkel der bmw kommer dårlig ut
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

HABEL

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 29. august 2013, klokken 16:59
Ja kjøpte det på kiwi i dag. Neppe på nett enda men artig å lese artikkel der bmw kommer dårlig ut

Indeed!

Da løper jeg i kiosken nå!   ;D
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Oreo

Sitat fra: D.O på mandag 12. august 2013, klokken 00:51
Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 00:07
Sitat fra: D.O på søndag 11. august 2013, klokken 23:57
Dette er vel samme testen som var i den svenske utgaven i juni? M6 3,5 stjerner og 85p 4,5 stjerner.... Hvis jeg husker rett.
...og det var det ingen som sa i fra om? (ja selv om tråden heter "...norske medier" ::))
Må følge med vet du...
Sitat fra: Nilsjohanf på onsdag 19. juni 2013, klokken 10:51
Svensk test i bladet auto motor sport.
Her er det en test av model s mot BMW M6
På 8 sider. Hvor de sier at prisen er billig mot BMW M6.
Hva med Norge da???? Løp å kjøp bladet først....
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8034.msg96967.html#msg96967
Må følge med gutter.  ;)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

kjølholdt

Dagens papir utgave av BT. Hovedoppslaget på førstesiden" Luksusbil på grønn resept". Videre det sedvanlige om subsidiering som jo i og for seg er korrekt.Sammenlignet med porsche Panamera, hvordan tesla kommer ut. Artig bruk av statistikk Det er dobbelt så mange biler av denne typen denne uken som forrige, sier journalisten. det korrekte er vel 200% siden det befinner seg hele 2 Model s i Bergen.
Men poenget er vel at folk skal tro det går fra 1000 til 2000 biler på en uke. Men man bør nok forberede seg på litt tyn fremover. Uten at det kommer til å bekymre meg nevneverdig.;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Oreo

http://www.hegnar.no/motor/article739835.ece
Her kommer åpningstiden inn igjen.
Tesla bør få ut fingeren å få klarhet i dette. Er de åpne 24t/døgnet bør de ikke skrive noe om åpningstider i det hele tatt. Punktum. Hegnar har ikke gjort annet enn å skrive det som står på Teslas egne sider.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

arnkl

#185
Sitat fra: kjølholdt på fredag 30. august 2013, klokken 08:47
Dagens papir utgave av BT. Hovedoppslaget på førstesiden" Luksusbil på grønn resept". Videre det sedvanlige om subsidiering som jo i og for seg er korrekt.Sammenlignet med porsche Panamera, hvordan tesla kommer ut. Artig bruk av statistikk Det er dobbelt så mange biler av denne typen denne uken som forrige, sier journalisten. det korrekte er vel 200% siden det befinner seg hele 2 Model s i Bergen.
Men poenget er vel at folk skal tro det går fra 1000 til 2000 biler på en uke. Men man bør nok forberede seg på litt tyn fremover. Uten at det kommer til å bekymre meg nevneverdig.;-)

Latterleg artikkel av BT. Her er det tydelegvis viktig å få fram at "luksusbilen" er "sterkt subsidiert" av staten. Og pesonen som har rekna ut storleiken på avgiftfritaket har rekna ut avgiftene frå forutsetning om same CO2 og NOx-utslepp som ein Porche Panamera. Og han har heller ikkje teke omsyn til forskjellen på max. effekt og kontinuerleg effekt i elbilar. Direkte useriøst spør du meg.

Edit:
Dessutan er det å bruke Bjart Holtsmark til å kommentere elbilsatsinga omtrent som å bruke Trond Nordby til å kommentere monarkiet :-) Du veit kva du får.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Bjørn

Sitat fra: kjølholdt på I dag kl. 08:47
Dagens papir utgave av BT. Hovedoppslaget på førstesiden" Luksusbil på grønn resept". Videre det sedvanlige om subsidiering som jo i og for seg er korrekt.Sammenlignet med porsche Panamera, hvordan tesla kommer ut. Artig bruk av statistikk Det er dobbelt så mange biler av denne typen denne uken som forrige, sier journalisten. det korrekte er vel 200% siden det befinner seg hele 2 Model s i Bergen.
Men poenget er vel at folk skal tro det går fra 1000 til 2000 biler på en uke. Men man bør nok forberede seg på litt tyn fremover. Uten at det kommer til å bekymre meg nevneverdig.;-)

Latterleg artikkel av BT. Her er det tydelegvis viktig å få fram at "luksusbilen" er "sterkt subsidiert" av staten. Og pesonen som har rekna ut storleiken på avgiftfritaket har rekna ut avgiftene frå forutsetning om same CO2 og NOx-utslepp som ein Porche Panamera. Og han har heller ikkje teke omsyn til forskjellen på max. effekt og kontinuerleg effekt i elbilar. Direkte useriøst spør du meg.

Edit:
Dessutan er det å bruke Bjart Holtsmark til å kommentere elbilsatsinga omtrent som å bruke Trond Nordby til å kommentere monarkiet :-) Du veit kva du får.
« Siste redigering: I dag kl. 10:44 av arnkl »


Eller bruke Lysebakken til å kommentere FRP.. :P

Amoss

Model S 85D

OddB

Sitat fra: Amoss på fredag 30. august 2013, klokken 14:04
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/akkuratnaa/To-veldig-gode-nyheter-7295724.html#.UiCJ76xM6Cw

Kanskje noen bør vise journalisten opptaket fra demonstrasjonen av batteribytte? :p
Det har han nok sett ... :)
Har ikke sett det utsagnet fra Elon Musk om framtidig  tominutterslading, noen som vet hvor han har hentet den uttalelsen ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på fredag 30. august 2013, klokken 14:36
Har ikke sett det utsagnet fra Elon Musk om framtidig  tominutterslading, noen som vet hvor han har hentet den uttalelsen ?

Jeg antar at han tar utgangspunkt i en Tweeter melding om å kunne lade en model S raskere enn du kan fylle tanken på en bil....
https://twitter.com/elonmusk/status/332516435488280577
Model S 85D

OddB

Sitat fra: Amoss på fredag 30. august 2013, klokken 14:42
Sitat fra: OddB på fredag 30. august 2013, klokken 14:36
Har ikke sett det utsagnet fra Elon Musk om framtidig  tominutterslading, noen som vet hvor han har hentet den uttalelsen ?

Jeg antar at han tar utgangspunkt i en Tweeter melding om å kunne lade en model S raskere enn du kan fylle tanken på en bil....
https://twitter.com/elonmusk/status/332516435488280577
Denne la vel opp til batteribytte seansen 6 uker senere ??
I artikkelen står det :
"Elon Musk sa i sommer at han har knekt batter-koden en gang til. Han vet nå hvordan han skal produsere elbil-batterier som kan lades på to minutter – dog vil det ta noen år før det ny batteriet kan masseproduseres. Det er kortere tid enn det tar å fylle tanken med bensin eller diesel! "

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på fredag 30. august 2013, klokken 14:55
Denne la vel opp til batteribytte seansen 6 uker senere ??

Korrekt. Derfor min antagelse over...


Sitat fra: OddB på fredag 30. august 2013, klokken 14:55
I artikkelen står det :
"Elon Musk sa i sommer at han har knekt batter-koden en gang til. Han vet nå hvordan han skal produsere elbil-batterier som kan lades på to minutter – dog vil det ta noen år før det ny batteriet kan masseproduseres. Det er kortere tid enn det tar å fylle tanken med bensin eller diesel! "

Sant, men fjæra har hatt god tid på seg nå til å bli fem høns. ;) Har sett flere som har rapportert ting i denne rettingen tidligere, før det ble klart at det var snakk om batteribytte - noe en del i det lengste nektet å tro.

Dersom Musk virkelig har sagt noe slikt som rapportert i denne artikkelen i sommer, så kan jeg garantere deg at forum både her og "over there" hadde summet av rykter om de nye batteriene for lengst ;)
Model S 85D

stue

Det har ikke vært noen store oppslag om åpningen av hurtigladerne i vg, dagbladet, aftenposten eller nrk så vidt jeg kan se. Har vært noen små notiser.

Skuffende at dette ikke blir slått større opp. Er jo egentlig ganske utrolig at de har klart å få de opp så fort, og i et så stort omfang.

Tarpoon

Ja, virkelig skuffende at de store avisene ikke har satt dette på agendaen.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

VTeslaS

Broom/TV2 har sak på dagens aktiviteter :)

http://www.tv2.no/underholdning/broom/aapnet-i-dag-norge-foerst-i-europa-med-gratis-ladestasjoner-4112485.html

Så spørs det da - om vi kan få en hurtigladestasjon langs E134 også! Det hadde vært bra :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA