Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Neemaz

 Jeg snakket med en installatør på Marche Lillehammer idag og han sa det var ca 100kW. Han nemnte også noe om reserve, så regner med de ikke kjører full pupp på anlegget. Men men, dette får vi vite rimelig snart, tror laderen på Lillehammer er ladbar allerede så noen kan vel svinge innom å sjekke ..

Havebigfun

Sitat fra: Griffel på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:00
Da lader vi med 120 kW ;) :o
Hegnar bekrefter 120KW:
[/quote
(input: 480V 160A blir 130kW så det passer jo bra med 120kW på tilsammen 2 biler)
Så bruk en ledig lader, og velg den hvor det er minst sansynlig at du får en "nabo".
[/quote]
120 kW skjønte jeg ikke ville stemme- jeg følger da med på forumet 8)

Den siste setningen du skriver er interessant- det er opplagt at jeg oppsøker en ledig lader men:
Hvordan ungår jeg å bli uvenn med noen når jeg kommer til SC og alle ladere er opptatt med en TMS- skal jeg spørre hvem som kom først- skal vi etablere noe kommunikasjon så det er opplagt?
Dette er -på linje med de siste inleggene- OT i denne tråden- er det interesse for emnet kan vi åpne en egen tråd 8)

Amoss

Sitat fra: Griffel på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:00
Så bruk en ledig lader, og velg den hvor det er minst sansynlig at du får en "nabo".

Skal ikke disse ladestolpene være nummererte?  Ser fra statene at man der opererer med 1a, 1b, 2a, 2b osv. Da deler 1a og 1b samme lader. Så er 1b opptatt så stiller man seg på 2a/b eller 3/4a/b om de finnes.
Model S 85D

Neemaz

Sitat fra: Amoss på tirsdag 27. august 2013, klokken 22:49
Sitat fra: Griffel på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:00
Så bruk en ledig lader, og velg den hvor det er minst sansynlig at du får en "nabo".

Skal ikke disse ladestolpene være nummererte?  Ser fra statene at man der opererer med 1a, 1b, 2a, 2b osv. Da deler 1a og 1b samme lader. Så er 1b opptatt så stiller man seg på 2a/b eller 3/4a/b om de finnes.


Stolpene er nummererte ja. 1a 2a etc ..

Nuvolari

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:36
Sitat fra: Griffel på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:00
Da lader vi med 120 kW ;) :o
Hegnar bekrefter 120KW:
[/quote
(input: 480V 160A blir 130kW så det passer jo bra med 120kW på tilsammen 2 biler)
Så bruk en ledig lader, og velg den hvor det er minst sansynlig at du får en "nabo".
120 kW skjønte jeg ikke ville stemme- jeg følger da med på forumet 8)

Den siste setningen du skriver er interessant- det er opplagt at jeg oppsøker en ledig lader men:
Hvordan ungår jeg å bli uvenn med noen når jeg kommer til SC og alle ladere er opptatt med en TMS- skal jeg spørre hvem som kom først- skal vi etablere noe kommunikasjon så det er opplagt?
Dette er -på linje med de siste inleggene- OT i denne tråden- er det interesse for emnet kan vi åpne en egen tråd 8)
[/quote]

Men spørsmålet er om man bør parkere ved siden av først eller sist ankommene. Bilen lader raskest i ved lavest SOC og trenger dermed mest strøm i begynnelsen. I så fall burde man parkere ved siden av den bilen med høyest SOC ofte først ankommene.

Om man gidder bør man altså kartlegge SOC status på bilene.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

teslaz

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 27. august 2013, klokken 23:17
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:36
Sitat fra: Griffel på tirsdag 27. august 2013, klokken 21:00
Da lader vi med 120 kW ;) :o
Hegnar bekrefter 120KW:
[/quote
(input: 480V 160A blir 130kW så det passer jo bra med 120kW på tilsammen 2 biler)
Så bruk en ledig lader, og velg den hvor det er minst sansynlig at du får en "nabo".
120 kW skjønte jeg ikke ville stemme- jeg følger da med på forumet 8)

Den siste setningen du skriver er interessant- det er opplagt at jeg oppsøker en ledig lader men:
Hvordan ungår jeg å bli uvenn med noen når jeg kommer til SC og alle ladere er opptatt med en TMS- skal jeg spørre hvem som kom først- skal vi etablere noe kommunikasjon så det er opplagt?
Dette er -på linje med de siste inleggene- OT i denne tråden- er det interesse for emnet kan vi åpne en egen tråd 8)

Men spørsmålet er om man bør parkere ved siden av først eller sist ankommene. Bilen lader raskest i ved lavest SOC og trenger dermed mest strøm i begynnelsen. I så fall burde man parkere ved siden av den bilen med høyest SOC ofte først ankommene.

Om man gidder bør man altså kartlegge SOC status på bilene.
[/quote]
Bruk urskiven.  ;)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

HABEL

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Oreo

SitatDe to elmotorene befinner seg bak og trekker bakhjulene.
Tror nesten ikke jeg har lest en artikkel som greier å få all info korrekt. Denne var kort og grei, foruten dette grove sleivsparket. Likte omtalen av mellomakselerasjonen som satte det i perspektiv.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

luffe

Sitat fra: HABEL på onsdag 28. august 2013, klokken 10:10
Back to Topic:

Lynet fra California!

http://www.dagsavisen.no/tema/bil-og-motor/lynet-fra-california/

Grrrr. Er SÅ lei av journalister som skriver feil: "Mye av arealet brukes til de to digre bagasjerommene - ett bak og ett foran - med samlet volum på 740 liter før baksetet legges ned." I tillegg har den plutselig fått 2 motorer.

Men men, de var i hvert fall positive :)
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

jgilberg

Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |



stianrod

Tesla Model S P85 2014

kjølholdt

Her fra auto motor og sport.model s på 4.5 stjerner bmw m6 gean coupe 3.5stjerne.der motorlyden blir karakterisert som noe av det verste  ;)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

HABEL

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 29. august 2013, klokken 16:18
Her fra auto motor og sport.model s på 4.5 stjerner bmw m6 gean coupe 3.5stjerne.der motorlyden blir karakterisert som noe av det verste  ;)

Er dette nummeret i salg nå?? Og vet du om artikkelen også ligger på nett?
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA