Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Tuxedo på mandag 16. juli 2018, klokken 18:30
At folk ikke skjønner at problemet er for få ansatte er smått utrolig. Tror neppe at bilene står parkert i månedsvis mens de ansatte koker kaffe og tvinner tommeltotter.
De koker kaffe og tvinner tommeltotter mens de venter på deler ingen vet hvor er..... ;)

Gordon Retriever

#6076
I Bergens Tidende forsøker Morten Myksvoll å framheve likheten med Donald Trump når han skriver om "Den heilage direktøren".  Innhold og vinkling er typisk "europeisk venstreintellektuell skriver om USA":  Vi får altså listet opp en lang rekke påståtte utilstrekkeligheter både ved Musk og ved Tesla.  (Og ja, jeg vet at Myksvoll er tidligere medlem av FrP.)

SitatEvna hans til å takle kritikk er nærast fråverande. Det er nok eit direkte resultat av den opphøgde posisjonen han har fått.

1000kwh

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 17. juli 2018, klokken 22:19
I Bergens Tidende forsøker Morten Myksvoll å framheve likheten med Donald Trump når han skriver om "Den heilage direktøren".  Innhold og vinkling er typisk "europeisk venstreintellektuell skriver om USA":  Vi får altså listet opp en lang rekke påståtte utilstrekkeligheter både ved Musk og ved Tesla.  (Og ja, jeg vet at Myksvoll er tidligere medlem av FrP.)

SitatEvna hans til å takle kritikk er nærast fråverande. Det er nok eit direkte resultat av den opphøgde posisjonen han har fått.
« I Noreg køyrer 11.000 Tesla-bilar rundt med dårlege boltar, som rustar på salta veg»

Haha, dette har han googlet seg fram til da han skulle finne så mye negativt å skrive om som mulig :D

Gud, «kommentarer» er som regel det værste av det værste

Muffinman

Kan jo utfordre ham til å finne et eksempel på at disse boltene har røket før de ble byttet(regner med vi snakker om servostyringen her). Kan hende katta tar tunga hans da ;)

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på onsdag 18. juli 2018, klokken 09:36
Kan jo utfordre ham til å finne et eksempel på at disse boltene har røket før de ble byttet(regner med vi snakker om servostyringen her). Kan hende katta tar tunga hans da ;)

Var bare så komisk at han hadde googlet og funnet dette problemet som overhodet ikke ha noe med kvalitet å gjøre.

Tror de fleste gjennomskuer denne karen ganske greit.

Cobos

For ikke å nevne at disse boltene var vel et problem med Bosch som har levert disse.

Sindre
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Hodetelefoner

Det er ZF som har produsert disse. Og Land Rover har vel benyttet disse lengre enn Tesla?
Han burde nevne Land Rover i samme slengen.. (samme del....)

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jazzwheel

DN.no skriver tydeligvis flere artikler om Tesla daglig, men alt er bak betalingsmur ja. Trist å se at Tesla sine egne ansatte kjører rundt på vinterdekk i disse dager:

https://www.dn.no/article6154815.ece/ALTERNATES/article_page_752/cbf7205ff957d1263dcebd97e64a2312

daktari

Sitat fra: Geirr på lørdag 21. juli 2018, klokken 13:01
Nok et eksempel på bløffe-kulturen hos Tesla:

https://www.dn.no/nyheter/2018/07/21/1123/Arbeidsliv/tesla-kalt-inn-pa-teppet-av-arbeidstilsynet?_l&_l
Bløffekultur?
Leste ikke saken eller?
"Tilsynsleder Morten Kjerstad Larsen i Arbeidstilsynet ønsker ikke å kommentere påleggene ytterligere og viser til rapportene.

Selskaper med utenlandske eiere kjenner ikke alltid til kravene i norsk lov, ifølge Larsen.

– Ofte er de ikke så godt kjent med regelverket når de lager organisasjonsbeskrivelser. Det er det vi hjelper med, sier han.

Tilsynet møter ofte utfordringer når det skal samle inn informasjon.

– Det er ikke uvanlig at vi ikke får inn den informasjonen som vi ønsker både første eller annen gang, sier Larsen."
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sveinung1954

Sitat fra: daktari på lørdag 21. juli 2018, klokken 17:12
Sitat fra: Geirr på lørdag 21. juli 2018, klokken 13:01
Nok et eksempel på bløffe-kulturen hos Tesla:

https://www.dn.no/nyheter/2018/07/21/1123/Arbeidsliv/tesla-kalt-inn-pa-teppet-av-arbeidstilsynet?_l&_l
Bløffekultur?
Leste ikke saken eller?
"Tilsynsleder Morten Kjerstad Larsen i Arbeidstilsynet ønsker ikke å kommentere påleggene ytterligere og viser til rapportene.

Selskaper med utenlandske eiere kjenner ikke alltid til kravene i norsk lov, ifølge Larsen.

– Ofte er de ikke så godt kjent med regelverket når de lager organisasjonsbeskrivelser. Det er det vi hjelper med, sier han.

Tilsynet møter ofte utfordringer når det skal samle inn informasjon.

– Det er ikke uvanlig at vi ikke får inn den informasjonen som vi ønsker både første eller annen gang, sier Larsen."

«Ga feil informasjon

Det hele startet i september 2017. Da opplyste Tesla til Arbeidstilsynet at selskapet ikke har skiftarbeid for sine ansatte og at alle kontrakter i selskapet innebærer avtalt arbeidstid fra 08:00 til 16:00.

Men dette visste Arbeidstilsynet at var feil:

«Arbeidstilsynet var imidlertid kjent med at Tesla Motors Norway as har ansatte medarbeidere som jobber skift og at det i selskapets tilbakemelding således ble gitt uriktige opplysninger», heter det i en tilsynsrapport fra mars 2018.

Dette fikk Arbeidstilsynet til å be om arbeidsplaner, timelister og lønns- og trekkoppgaver for ansatte ved Grorud-avdelingen til selskapet.

Heller ikke da fikk Arbeidstilsynet alt det ønsket.

«I ettertid er det fremkommet at flere av de ansatte Arbeidstilsynet mottok nevnte dokumentasjon på ikke var ansatt i Norge, Bekkenstenveien 15, men dette ble det ikke opplyst om i oversendelsen», står det i rapporten fra mars.»
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Gordon Retriever

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 21. juli 2018, klokken 15:52
Trist å se at Tesla sine egne ansatte kjører rundt på vinterdekk i disse dager:

Bekrefter i alle fall at Tesla har mye å gjøre - forsåvidt riktig ikke å prioritere egne biler.


NTB bringer videre en kortversjon av DN-artikkelen.

Litt artig at at Tesla refereres til som "bilgiganten":

SitatTesla kalt inn på teppet av Arbeidstilsynet
Tesla ga Arbeidstilsynet feil informasjon om arbeidstiden til selskapets ansatte og utleverte ikke riktige timelister. Da måtte selskapet forklare seg

Arbeidstilsynet har vært på til sammen seks tilsyn hos ulike Tesla-avdelinger i 2017 og 2018. En av omgangene ved årsskiftet førte til at ledelsen i selskapet ble kalt inn til teppet, kommer det fram i dokumenter Dagens Næringsliv har fått innsyn i.

Tesla poengterte til Arbeidstilsynet at selskapet ikke har skiftarbeid for sine ansatte og at alle kontrakter i selskapet innebærer avtalt arbeidstid fra 8.00 til 16.00, noe som viste seg å ikke stemme. Tesla har derfor fått flere pålegg fra tilsynet.

– Tesla er opptatt av å følge gjeldende lover og regler i markedene vi opererer i, og er takknemlige for den konstruktive dialogen med Arbeidstilsynet, sier regionaldirektør i Tesla Norden, På Simonsen.

Tilsynsleder Morten Kjerstad Larsen i Arbeidstilsynet ønsker ikke å kommentere påleggene ytterligere. Selskaper med utenlandske eiere kjenner ikke alltid til kravene i norsk lov, ifølge Larsen, som legger til at tilsynet hjelper til.

Forbrukerrådet opplyste tidligere i juli at de har registrert en markant økning i henvendelser om Tesla-biler. Forbrukerne viser til dårlig kundeservice, sene leveranser og tekniske problemer. Kommunikasjonsrådgiver Nora Egenæs i Tesla Norge lovet da å bedre servicetjenestene til bilgiganten.

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA