Skrevet av Emne: Dekktrykk sensorer  (Lest 162 ganger)

Heinz

• Full Member
    • Vis profil
Dekktrykk sensorer
« på: i går kl. 16:24 »
Hva er forskjellen på gammel og ny type dekktrykksensorer, og hvordan finne ut om de er nye eller gamle, uten å prøve på bilen.
Hjulene det er snakk om er originale felger med dekk til en 14mod TMS85, vil disse fungere på en 15mod TMS P85D?
« Siste redigering: i går kl. 18:33 av Heinz »

RaBalder

• Gold Member
  • Oslo, Model S, P85-2014
    • Vis profil
Sv: Dekktrykk sensorer
« Svar #1 på: i går kl. 19:34 »
Ny type dekktrykksensorer skal gi deg en verdi på trykket i bar/psi osv. i skjermen foran rattet.
Man må velge funksjonen bil-status til venstre eller høyre skjerm.

Gammel type gir ikke noen verdi på dekktrykket.

Surfer du så finner du sikker ny og gammel håndbok og kan se hvordan ny og gammel type ser ut.

Dette lar seg ikke finne ut uten å prøve på bilen. Det er jo en del av bilen, montert inne i hjulene/felgene og inne i hjulbuene.
« Siste redigering: i går kl. 19:36 av RaBalder »

P85TMS

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: i går kl. 21:21 »
Hva er forskjellen på gammel og ny type dekktrykksensorer, og hvordan finne ut om de er nye eller gamle, uten å prøve på bilen.
Hjulene det er snakk om er originale felger med dekk til en 14mod TMS85, vil disse fungere på en 15mod TMS P85D?
Gammel type er Baolong og de nye er Continental. Skifte på system i bil går på ca VIN 56.000.
TPMS kan fint leses gjennom dekket uten å demontere noe eller prøve hjulet på bil.
Ta med ett hjul til nærmeste dekkverksted og spør. Det tar dem ti sekunder å lese sensoren.

BMW850

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: i går kl. 22:25 »
Har samme dilemmaet. Har kjøpt noen Slipstream-felger til min 2014 P85. Fikk lagt dekk på felgene idag og det ble montert på TPMS sensorer jeg kjøpte på FINN (ny type). Ikke montert dekka på bilen ennå. Han som la på dekka sa at det ikke var sikkert de ville fungere?! Tesla oppgraderte bilen min med ny type TMPS med visning av trykk på skjerm. Oppgraderte de ikke også da ledningsnettet slik at AP- sensorer da vil virke uansett på min 2014 modell? Eller har jeg driti meg ut her?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader. Alt uten barneseter og ekstra alarm.
Levert 30.04.2014