Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tropisk aroma på Ebay

Startet av Bjarne, lørdag 22. mars 2008, klokken 17:52

« forrige - neste »

Bjarne

En av mine favoritt-elbiler er nå ute på Ebay, nemlig en Tropica EV:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Renaissance-Tropica-Electric-Car-EV-1995-Sports-Car_W0QQitemZ260222145206QQcmdZViewItem?hash=item260222145206

Kanskje ikke det letteste å få norske skilter på, men hadde vært fryktelig morsom...

- Bjarne

PLUTO

megt kul bil, men interiøret ligner mer på min skjærgårdsjeep enn på en bil, siden alt er i plastikk. Det ser til og med ut som om stolene er integrert i interiøret (plastikk/ glassfiber)

også en praktisk og tøff løsning for batteriene.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Bjarne

Temmelig spartansk, ja, og det er noe av det jeg synes er genialt med bilen - bare å finne fram hageslangen når det skal rengjøres... Men det ville nok blitt en del endringer for å tilpasse den til norske forhold: Skikkelig frontrute, Morgan-aktig kalesje, varmeapparat(!), og kanskje en oppgradering av batteriteknologien. Antakelig ikke verdt strevet, men den TVR-aktige hekken er skikkelig fresj ;D

bosonic

Ja, her er en bil med flere smarte løsninger, i tillegg til lett batteritilkomelighet, så er den utstyrt med en motor på hvert bakhjul, noe som gir høy effektivitet (og dermed lavt strømforbruk)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA