Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

kango å rekkevidde forlenger

Startet av sven erik, mandag 29. april 2013, klokken 19:03

« forrige - neste »

Lanber

#15
Den bruker nok 0,8+ på mila med rangeextender.  Hatt en slik selv.
Så fort du slipper gassen/belaster mindre enn 50A (under 80kmt) så går motoren i tomgang.  Den kan ikke brukes til å lade batteriet med mindre du jekker opp fordekkene, så spinner dekkene over 80kmt. Da kan batteriet lades. 
Men videre økonomisk er det ikke, jfr forbruk på ca 5 liter for å produsere 10kw.

Biler importert og registrert etter 2002 (?) er ulovlig registrert som EL biler da regelendringer ble innført.
Jfr Chevrolet Volt / Opel Ampera som har tilsvarende drivlinje men er registrert som hybrid.

Kjent elbil butikk i Drammen, nå konkurs, registrerte flere ulovlig. Det gikk rett igjennom trafikkstasjonen i Drammen.

Bilen ble levert med og uten Rangeextender. For å sette inn en motor i en bil lagd uten, må CEVE`en følge med.

Elmo

Sitat fra: Lanber på søndag 05. mai 2013, klokken 08:46
Den bruker nok 0,8+ på mila med rangeextender.  .... Den kan ikke brukes til å lade batteriet med mindre du jekker opp fordekkene, så spinner dekkene over 80kmt.

Ikke mye til eilbil må jeg si.
Men de kan vel kjøres helt uten at bensinmotoren går (håper jeg).

Sitat fra: Lanber på søndag 05. mai 2013, klokken 08:46
Så fort du slipper gassen/belaster mindre enn 50A (under 80kmt) så går motoren i tomgang. 

Hva skjer da når batteriet er blitt flatt ? - kan du kjøre videre ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Lanber

Ja bilen fungerer fint som ren elbil, da har den en rekkevidde på inntil 10mil under gunstige forhold og i praksis 7 mil med normal kjøring, 6 mil om vinteren.

Med mindre enn 5% SOC vil bensinmotoren (hvis den er igang) gå på fullt turtall så fort du tråkker på fartspedalen, uansett hvor lite.

Det vil si du kan kjøre videre på et vis, men effekten er i praksis begrenset til 10kw som er det motoren lader på maks turtall, 5000 rpm.

sven erik

jeg har snakket med biltilsynet å  dem er lovlige da de har bensintank under 12 liter  og ikke kan  lade bilen og heller ikke brukes som normal bil uten strøm  på batteriene  en kan ikke kjøre over 60  som de sier
nye kangoen kommer med dette å så spendene hva denne blir registrert som

sven erik

nå glapp den jeg hadde taaki men er det noen som har en til salgs med rekkevidde forlenger

sven erik

noen som vil selge enten  en som rt bra med rekkevidde forlenger eller noen som har en som rekkevide forlengeren funker på  har kango fra før


sven erik


sven erik

så ingen som har noe til salgs ikke en dele bil  med rekkevidde forlenger eller en  bra bil

sven erik


Truls

Ta kontakt med gutta på www.elbilmek.no, de har hatt og har kanskje Kangoo med rekkeviddeforlenger. Hyggelige og kompetente karer :)

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

Truls

Eller kjøp en Ranger Electric, vet at flere har kjørt den med aggregat på lasteplanet, bare å lage en ekstra ladekontakt bak der et sted og heise aggregatet på plass de gangene du har bruk for det. Hør med Johannes på www.elbilimport.no om han har flere biler igjen. Kjører en sånn selv, gullbil :)

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

sven erik

jeg må ha minst  4 seter  skal være vansklig

sven erik

er det noen som har prøvd å utnytte denne  totalt å hvor mange km har man da fått totalt på en lading
med full ladede batterier

Lanber

Sven Erik, det med bensintankstørrelse har ingenting å si.
Det er faktum at Ampera/Volt ikke fikk igjennomslag for EL med tilsvarende drivlinje.

Reglene ble forandret, det var lov før. Jeg tok denne saken helt til Vegdirektoratet og noen runder der, og endte opp med å måtte ta ut bensinmotoren for å få registrert den.
At din lokale trafikkstasjon kommer med en uttalelse her betyr ikke at de har rett ;-)

Sitat fra: sven erik på søndag 05. mai 2013, klokken 15:02
jeg har snakket med biltilsynet å  dem er lovlige da de har bensintank under 12 liter  og ikke kan  lade bilen og heller ikke brukes som normal bil uten strøm  på batteriene  en kan ikke kjøre over 60  som de sier
nye kangoen kommer med dette å så spendene hva denne blir registrert som

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA