Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sandefjord: Pressedekning. Still opp!

Startet av TorC, lørdag 23. mars 2013, klokken 03:15

« forrige - neste »

TorC

Jeg skal få litt pressedekning på at Sandefjord ikke er verdens beste elbilby. Hvis du har tid hadde det vært veldig fint om du gadd å stille opp ved ladestasjonen på Shell på mandag klokken 10:00! Det hadde vært VELDIG fint hvis noen kom innom ladestasjonen, sånn helt tilfeldig, rundt 10:00. :-) Bare sånn for å vise at ladestasjonen er i bruk.

Lokalavisen har gitt indikasjoner på at de ønsker å lage en liten følgetong på dette, hvor de kontakter kommunenen og folkevalgte. Så det er veldig fint å få litt mer innspill en bare fra meg.

Medlemmer med elbil bes ta kontakt.

Medlemmer uten elbil bes også ta kontakt for å fortelle lokalavisen om hvilke hindringene som finnes. Hva skal til for at DU kjøper elbil? Er det lokale forhold? Vil DU vurdere elbil hvis det er flere ladestasjoner? Eller bedre parkeringsmulighet? Ta kontakt slik at dette kan formidles til lokalavisen!

Sentralmedlemmer utfordres også til å stille! :-)
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

HenrikRH

Sitat fra: TorC på lørdag 23. mars 2013, klokken 03:15
Jeg skal få litt pressedekning på at Sandefjord ikke er verdens beste elbilby. Hvis du har tid hadde det vært veldig fint om du gadd å stille opp ved ladestasjonen på Shell på mandag klokken 10:00! Det hadde vært VELDIG fint hvis noen kom innom ladestasjonen, sånn helt tilfeldig, rundt 10:00. :-) Bare sånn for å vise at ladestasjonen er i bruk.

Lokalavisen har gitt indikasjoner på at de ønsker å lage en liten følgetong på dette, hvor de kontakter kommunenen og folkevalgte. Så det er veldig fint å få litt mer innspill en bare fra meg.

Medlemmer med elbil bes ta kontakt.

Medlemmer uten elbil bes også ta kontakt for å fortelle lokalavisen om hvilke hindringene som finnes. Hva skal til for at DU kjøper elbil? Er det lokale forhold? Vil DU vurdere elbil hvis det er flere ladestasjoner? Eller bedre parkeringsmulighet? Ta kontakt slik at dette kan formidles til lokalavisen!

Sentralmedlemmer utfordres også til å stille! :-)


Si ifra om det blir aktuelt fremover, så kommer jeg gledelig!
Skammelig at det ikke er flere ladepunkter i byen!!
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

MortenRA

Ja, her hadde jeg mer enn gjerne stilt selv! Hvordan gikk det, ble det artikkel i lokalavisen? :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

TorC

Sitat fra: MortenRA på mandag 13. juli 2015, klokken 23:38
Ja, her hadde jeg mer enn gjerne stilt selv! Hvordan gikk det, ble det artikkel i lokalavisen? :)

Joda det ble artikkel av det. For to år siden. :-) Den ligger bak betalingsmur på sb.no.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

MortenRA

Hehe, ja så nå at det var to år side :-) Vi får rope ut om det skulle bli flere anledninger for oss i samme området!
Tesla Model S 75D - Soon to come

HenrikRH

Jeg synes vi skulle stillet opp for å lage et press på kommunen med å få merket elbilparkeringen bedre i Sandefjord. Særlig den på tivolitomta. Slår ALDRI feil at der står minst en fossilbil der...

Noen som er med på dette?
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

TorC

Jeg er ubetinget enig i at det er et problem, og at noe bør gjøres. Jeg er imidlertid usikker på hvordan.

Aurstad i Parkeringsovervåkingen har vel tidligere sagt at plassene er merket iht. gjeldene forskrifter og vedtekter. Jeg vet ikke om han har anledning til å gjøre noe mer enn det.

Så kan man selvsagt yte press på bystyret, men jeg vet ikke helt om det er så lurt å lage negativt fokus på lading i byen.

Jeg stiller gjerne opp hvis det er noen som finner på noe lurt. Jeg har dog mest tro på litt "hærverk" i form av å male på symbol på bakken.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

MortenRA

Jeg helt enig i at de fire plassene på Tivolitomta burde vært merket bedre. Daglig ser jeg folk få bøter for å stå på de plassene, hvor jeg antar at de som får bøter fort kan få et negativt forhold til elbil på bakgrunn av dette.

Plassene er nok korrekt merket, men å ha malt en hvit stikkontakt på eksisterende grunn, evt. grønn bakgrunn ville nok gjort susen tenker jeg. Mener å ha sett slik oppmerking andre steder i landet.
Tesla Model S 75D - Soon to come

TorC

Sitat fra: MortenRA på mandag 20. juli 2015, klokken 14:50
Jeg helt enig i at de fire plassene på Tivolitomta burde vært merket bedre. Daglig ser jeg folk få bøter for å stå på de plassene, hvor jeg antar at de som får bøter fort kan få et negativt forhold til elbil på bakgrunn av dette.

Plassene er nok korrekt merket, men å ha malt en hvit stikkontakt på eksisterende grunn, evt. grønn bakgrunn ville nok gjort susen tenker jeg. Mener å ha sett slik oppmerking andre steder i landet.

Slik jeg har forstått det finnes det ikke noe standard merking slik det er med HC. Dermed vil ikke kommunen gjøre det....

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

HenrikRH

Slik merking, eller merking som de har på Kiwi i Moveien hadde vært ypperlig!
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

TorC

Enig, men det er "privat skilting". Jeg tror at beste angrepsvinkel er å "mase" på parkeringsovervåkingen via gjentakende e-poster fra ulike personer.

Det fine med den dårlige skiltingen er jo at det gir mange kroner inn i kommunekassen, men jeg tror ikke dette kommer frem når budsjettene behandles...  Med tanke på hvor mange gebyrer som er blitt utstedt, så tror jeg kommunen nå faktisk tjener godt med penger på elbilparkeringen... Selv et snitt på bare 1 om dagen har jo gitt kommunen rundt 180 000,-. Enkelte dager har jeg jo sett at de har gitt 4-5 biler gebyr. Kanskje det egentlig bare er en veldig gjennomtenkt måte å finansiere ladepunkter på?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

HenrikRH

Vel, jeg HATER iallefall den måten å finansiere det på ...

En annen ting jeg og HATER er EL-bileiere som parkerer på ladeplass, men IKKE lader!
Har sett en del av dem her i Sfj, og det er særs frustrerende siden de kan parkere overalt ellers på kommunale plasser uten å betale -.-
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

MortenRA

En skulle jo tro at kommunen ønsket å merke plassene når kapitalstyrte private selskaper gjør dette uten å nøle. Men ser absolutt poenget med særs gode inntekter på disse plassene, selv om det ikke kan sies å være "greit". Hadde vi bare sett at det ga flere ladepunkter skulle jeg ikke sagt noe.

Og ja, parkering på de plassene uten å lade er helt uakseptabelt! Det som nesten irriterer meg like mye er en viss hvit elbil med 16A ladekladd som tilnærmet hver dag konker ut sikringa på en av plassene...

Noen som forresten vet om QC på Moveien er oppe å går igjen? Kjørte forbi der i går og så ut til å være en montør på stedet uten at jeg skal være skråsikker.
Tesla Model S 75D - Soon to come

HenrikRH

Jeg lada i Moveien klokka 21 i går kveld. QC 38-82 % på 20 min.
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

sven erik

om dere sikter til at  fjordline  parkerer på ladeplassene nede ved sbrygga ved tivolitomta uten og lade tror jeg vi ikke  burde rope så høyt om dette da det er de som har  betalt  50% av det og  betaler  mesteparten av strømmen de har og lov og  stå der over tiden 
en må vite litt hva en roper om  for der kan en risikere at de sier dette blir privat  samme på vittgården der har alle jemme tjenste bilene lov å parkere selv om det ikke er elbil  men rop heller om flere lade plasser og med type 2  som larvik har fått 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA