Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

ragwo

Eldrid - 2013 Leaf

ludwig_holberg

Jeg hadde gått langt for å klart meg med en splitter ny LEAF til samme pris (takboks etc) - både utenfor garanti, og en bil fra den intense beta-tesingsfasen, før lydisolering osv.

tkjoerlaug

Gått langt ja, men fortsatt 100.000km mindre enn Millenium Falcon som ligger ute til omtrent samme pris:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102656189&fks=102656189

Tror mye av barnesykdommene er rensket opp i eller bør ha kommet til syne før 200.000km, så tror ikke nødvendigvis at mange feil plutselig vil dukke opp etter kjøp. En nyere bil trenger ikke nødvendigvis ikke være problemfri heller. Jeg hadde en 2 år nyere 85D som var innom verksted ca 10 ganger før 25.000km. Folie er positivt, og lakken er sikkert helt grei.

Når det er sagt, så tror jeg nok at jeg ville vært skeptisk til denne og strukket meg langt for å fått noe nyere, evt. ventet på model 3.

ragwo

Takk for informative og utfyllende svar!
Tror jeg har is i magen og venter på et bedre kjøp.
Eldrid - 2013 Leaf

RonnyØ2


HelectriC

Sitat fra: RonnyØ2 på mandag 26. mars 2018, klokken 23:23
https://www.finn.no/116718171

Her var det mye feil..

Helt fantastisk når fakta, foto og spec ikke stemmer i det hele tatt. Hva skal man tro om man er interessert? Går jo ikke å sammenligne mot noe da man ikke har peiling på hva som selges :D
ioniq 5

RonnyØ2

Sitat fra: HelectriC på mandag 26. mars 2018, klokken 23:42
Sitat fra: RonnyØ2 på mandag 26. mars 2018, klokken 23:23
https://www.finn.no/116718171

Her var det mye feil..

Helt fantastisk når fakta, foto og spec ikke stemmer i det hele tatt. Hva skal man tro om man er interessert? Går jo ikke å sammenligne mot noe da man ikke har peiling på hva som selges :D

Helt umulig. Står vel at det tas forbehold om feil i annonsen, men fint om noe er riktig dog

Muffinman

Man må da gå ut fra at det er salgsobjektet som er avbildet. Og da er jo dette intet annet enn forsøk på å selge  den rimeligste utgaven som en toppmodell?

Mabe

Sitat fra: RonnyØ2 på mandag 26. mars 2018, klokken 23:23
https://www.finn.no/116718171

Her var det mye feil..

Rapporterte den inn til Finn, så kan bilselgeren rydde opp i annonsen.

kristtorp


ApeX

Begge annonsene er borte nå :)
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Lars_G

Hei,

blir ikke helt klok på dette brukmarkedet. Jeg vil gjerne kjøpe en ny Tesla, men må ty til en forretning fordi jeg må ha innbytte (får ikke solgt bilen min privat..). Jeg vil gjerne ha AP - også fordi jeg har hørt de er bedre lydisolert. Fint med litt garanti igjen slik at jeg har et par år på meg mtp feil og lignende. Jeg vurderer derfor denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116967893&fks=116967893

Tanker om den?
Jeg vet mange her vil si "legg på 60 000 så har du en ny Model S", men da er det jo en som har en del mindre utstyr (f.eks ikke AP aktivert, ikke hifi, hva mer?) og med vinterdekk så snakker man jo fort 80 000 mer. 600 000 virkelig min maks-grense pdd, så jeg vil ikke bruke mer. Hva sier dere, bør jeg vente og spare ett år og klare meg uten bil og heller kjøpe en ny? Eller er det OK å kjøpe denne? Jeg tenker at pristapet er jo størst det første året på en ny bil, mens denne bilen jeg lenker til på finn kanskje allerede har tatt en del av "støyten" på tapet?

Og jeg har ikke bltit helt klok på 5 år / 100 k km grensen. Har vi ikke 5 års reklamasjonsrett her i landet uansett? Det var en selger som sa det til meg at derfor "gjaldt" ikke 100 k grensen, men der må han vel ha feil for garanti er jo mer omfattende enn en reklamasjonsrett? Kan noen forklare dette?

Tusen takk for god hjelp :)

CaZpaH

For å svare på deler av spørsmålene dine.

Når det kommer til støyisolering så er det helt nytt for meg at AP-bilene skal være mer støyisolert. Bilene produseres likt fra Tesla med kameraer etc. Som trengs for AP, men så betaler man for AP-programvaren. Det har vel med at det er mer effektivt å utstyre alle bilene med de samme delene og det åpner for at man kan aktivere systemet etter kjøp.

Når det gjelder garanti og reklamasjon så er det greit å ha tunga litt rett i munnen. Det blir feil å si at garantigrensa ikke gjelder da det er noe helt annet enn reklamasjon.

Reklamasjonsrett er noe du har krav på etter norsk lovgivning. Denne er på 5 år i Norge og er gjeldende uavhengig av kilometerstand på bilen.

Garanti er noe produsenten gir deg. Denne garantien er mer en avtale mellom deg og selger/produsent. Garantien kan ikke skrenke inn reklamasjonsretten din. Garantien kan derimot dekke mer enn det reklamasjonsretten gjør.

Mer om forskjellen her:

https://advokat.no/kompetanseomraader/eiendomsrett/kjopsrett/garanti-eller-reklamasjon/
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

krl

Sitat fra: CaZpaH på onsdag 25. april 2018, klokken 13:02
Når det kommer til støyisolering så er det helt nytt for meg at AP-bilene skal være mer støyisolert. Bilene produseres likt fra Tesla med kameraer etc. Som trengs for AP, men så betaler man for AP-programvaren. Det har vel med at det er mer effektivt å utstyre alle bilene med de samme delene og det åpner for at man kan aktivere systemet etter kjøp.
Poenget her er vel at eldre biler er dårligere lydisolert enn nyere.. Og oppgraderingen kom tilfeldigvis samtidig som AP ble introdusert. Så om man velger aktivert eller ikke-aktivert AP har ikke noe å si. Så lenge bilen er ny nok med tanke på produksjonsdato.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA