Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av kjølholdt, tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

DagfinnN

Kult å svare nesten samtidig tulle :) Fortsatt god bedring!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

THE

Jeg har ingen forventning om at SuC blir flyttet, det var mer et svar på et forslag om å flytte SuC Sandane til Byrkjelo som ble foreslått for noen poster siden, og som blir helt ulogisk hvis mine ønsker blir oppfylt.

Det er jo en Circle K i Nordfjordeid også, så kan jo heller foreslå at det settes opp en Tesla SuC der for å dekke vegen utover mot Stadlandet og Måløy. Selvsagt i tillegg til nye SuC i Førde og Stryn. Skal vel uansett veldig mye til at det blir etablert tre nye Tesla SuC innefor et så lite geografisk område med såpass begrenset trafikk, selv om det er mange riks- og europavegstrekninger som blir dekket.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jkirkebo

Sitat fra: THE på onsdag 24. oktober 2018, klokken 07:33
Mange av ønskene mine er pga. at jeg har behov for de selv av og til, men også fordi jeg ser at det er en god del kjøreruter som mangler Tesla-ladere. Selv I Sør-Norge med relativt kort avstand mellom superladere er det ikke vanskelig å velge ruter der du kan kjøre mangfoldige hundre km uten å passere i umiddelbar nærhet av en superlader.

Jepp. Case in point, jeg tok i bruk Teslafi for et par måneder siden. Lading hittil har fordelt seg slik:

AC lading hjemme: 63,6%
AC lading ute: 17,6%
DC lading CHAdeMO: 18,0%
DC lading SuperCharger: 0,8%

Mao. 20x så mye lading på CHAdeMO som på SC. Og da kjører jeg rundt på det sentrale Østlandet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

o.b.lix

For min del er det slik på min model X som jeg fikk i slutten av mars 2017:

2017: Totalt 8.318 kWh - 18% Suc - 2% Chademo - 11 % UMC - 1% type2 - 38% hjemme - 30% jobb
2018: Totalt 10.607 kWh - 12% Suc - 2% Chademo - 2 % UMC - 1% type2 - 38% hjemme - 47% jobb

Med UMC mener jeg bruk av umc når jeg ikke er hjemme eller på jobb, type2 er destinasjonslader eller ladeboks på AC.

I 2017 ladet jeg på Chademo pga kjøring med campingvogn (totalt 8 ganger), i 2018 ladet jeg på chademo i stedet for på umc da det var kommet ladeboks der jeg pendler en del (totalt 6 ganger).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ok67

På sommarstid kunne det gjort seg med ein på Turtagrø, som er kryssningspunkt mellom Årdal, Luster og Sognefjellet. Alternativt å plassere ein nede i lavlandet, enten Skjolden eller Fortun eller Vassbakken Kro og Camping midt mellom Fortun og Skjolden.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

weaverwaver

Spørs om Tesla vil prioritere slike lokasjoner med det første. I så fall hadde en i Ryfylke dekket mange ruter. Slik jeg ser det er de viktigste "hullene" å fylle på E16 mellom Lærdal og Nes, E134 mellom Vinje og Hokksund, og Østerdalen mellom Elverum og Alvdal.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

z4rd

#667
Hvis målsetningen er å dekke E134 greit så synes jeg det ikke bør prioriteres å fylle mellom Vinje og Hokksund. Synes E134 er meget godt dekket i dag. Vinje-Oslo er gjennomførbart med X75. Da har man både Hokksund og Lier hvis det kniper. Motsatt vei på E134 er det helt gull med Røldal oppe nå. Men Vinje burde hatt flere ladestasjoner, ikke mindre enn Røldal iaff.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

eques

Hva med E18 mellom Oslo og Töcksfors? Det er ingen SuC mellom Lier/Eidsvoll til Töcksfors... Kunne det være en idée å installere en SuC på XY Jaren (Knapstad)? Det er masse plass der for mange stall.

Autowinder

Hva med litt høyere tempo på CCS ombyggingen, kjedelig å ikke kunne bruke SuC med det første...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Chris Neumann Ruud

Hehe Tesla: "6 måneder fri supercharging"
Også Tesla : "det er bare én supercharger du kan lade på i disse første 6 månedene"
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

turfsurf

Sitat fra: Autowinder på søndag 13. januar 2019, klokken 11:07
Hva med litt høyere tempo på CCS ombyggingen, kjedelig å ikke kunne bruke SuC med det første...
Tror nok Tesla har Combo2 kontakter på alle SuC stasjoner når Model 3 begynner å rulle ut. De er jo godt i gang allerede.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

spirrevipp

Var Combo2 på noen av stasjonene i Holmestrand i dag, vet ikke om det skjedde nylig eller ikke.

Litt mer on-topic; Ønsker meg virkelig SuC et sted mellom Oslo og Gardermoen. Kan gjerne være ren betalingsløsning så lenge det er mulig å lade i anstendig tempo. Drammen er helt håpløs til tider, og det blir vel bare verre når Burger King åpner på sørsiden og det skal gnafses burgere på begge sider av veien.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: spirrevipp på søndag 13. januar 2019, klokken 20:22
Var Combo2 på noen av stasjonene i Holmestrand i dag, vet ikke om det skjedde nylig eller ikke.

Litt mer on-topic; Ønsker meg virkelig SuC et sted mellom Oslo og Gardermoen. Kan gjerne være ren betalingsløsning så lenge det er mulig å lade i anstendig tempo. Drammen er helt håpløs til tider, og det blir vel bare verre når Burger King åpner på sørsiden og det skal gnafses burgere på begge sider av veien.

Samme her. En slik plassering ville dekket RV4 også siden man kan kjøre E16 Gardermoen-Roa.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wibla

De bytter ut med combo-kabler på de fleste SuC, hvert fall nok til at TM3-eiere har en sjans.

Drammen er jo helt håpløst, jeg prøver å la vær å lade der om jeg får det til. Senest på fredag måtte jeg stoppe der, men selv 01:10 natt til lørdag var det bortimot fullt, så jeg sto bare lenge nok til at jeg hadde >10% når jeg kom til Holmestrand SuC...
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA