Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av kjølholdt, tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

geear


JorgenM

Sitat fra: samotholt på søndag 17. september 2017, klokken 13:25
Ser at det er rundt 7 mil fra Stjørdal til Storlien og 12/13 mil til Duved/Åre. Etter å ha tenkt litt så må jeg si meg enig med JørgenM at det gir mer mening med lader der enn på Storlien - da man både dekker de som kommer fra Stjørdal og Verdal.

De som kun kjører til Storlien (fra Stjørdal) trenger ikke å lade der uansettt (i tillegg til at det allerede er ladere der).
Var i Åre her en dag. Fant ut at Duved er perfekt sted, der er det noen butikker, restauranter osv.

Stjørdal SuC - 122 km - Duved - 86 km - Krokomsporten SuC
Grong SuC - 212 km - Duved
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Simen1

Forslag til nye ladere (4 stolper) i Nord:

- Troms: Tjeldsundbrua cafe eller Evenes lufthavn.
- Finnmark: Alta, Lakselv og Tana bru. Kompletterer E6 som Tesla-europavei.
- Nord-Sverige: Kiruna, Gällivare og Karesuando, knytter nettverket av superladere sammen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Avh

På tide å ønske seg superladere I storbyene. Argumentene FOR det er:
1. Etterhvert tar Tesla seg betalt for strømmen. I det lange løp vil freeforeverbilene fases ut.
2. I mange andre land følges IKKE prinsippet om at det kun er for langkjøring. Et av maaaange eksempler: Nå bygges det 25 stalls downtown Miami.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

phingoc

Skulle gjerne hatt supercharger i lærdal før tunellen når man kommer fra hemsedal/filefjell. Ikke alle skal mot bergen og gjennom tunellen.

Hvis det er godt med snøvær oppover hemsedal, så er det ikke alltid det holder å lade i gol hvis man skal videre til sogn og fjordane. Da må man gjennom tunellen, lade også kjøre tilbake til lærdal for å ta ferje... :(
2020 Tesla Long Range (levering i September)
----------------------
2009 Audi A3 1,9Tdi (Ventepølse)
----------------------
2015 Tesla S85D (Solgt)

THE

Hadde kanskje passet bedre med supercharger i Sogndal enn Lærdal, men det er nok ikke noe problem å få plass til Super Charger på Håbakken heller.

I Sogndal dekker man både Sognefjellet, retningen mot Høyanger og opp mot Skei. Fra Nes i Ådal til Sandane så er det en ganske drøy avstand (335 km), så E16-rv5-E39 er dårlig dekket slik det er i dag.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jlan

Vi får kanskje ligge litt lavt en stund, vi har 7 SuC allerede i det nye Hordaland + Sogn og Fjordane fylket, mens de sør og nord for oss har en hver. Det er jo ganske bra med Chademo ladere både langs E16 OG RV5
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

echrist

#592
Elbil.no skriver at det kommer ny Tesla superladestasjon på Voss :).

http://elbil.no/hordaland-vil-bli-best-ogsa-pa-hurtigladere/
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

THE

Det dukker opp nye super chargere stadig vekk som ikke står som planlagt på kartet til Tesla, så håper fremdeles på at det plutselig popper opp Tesla-ladere rundt om fremover.

Håper veldig på (selvsagt i tillegg til de punktene som allerede er markert på kartet til Tesla):
Røros
Tana bru
Karasjok
Olderfjord

Finland:
Rovaniemi
Sodankylä
Inari

Sverige
Vilhelmina
Arvidsjaur
Gällivare
Karesuando

Da tror jeg faktisk de aller fleste av mine behov vil være dekket, men andre har nok helt andre ønsker, så det tar nok tid før alle er fornøyd med langtur-lademulighetene også med Tesla. Jeg velger uansett å være optimist da jeg håper at Tesla prioriterer en storstilt utbygging av superladenettverket i forkant av Model 3 utleveringene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lynet

Ryfoss på E16 er et ideelt sted for ny superlader.
Dekker da bedre øst-vest, og Aurland vil bli avlastet mye.
Dekker også nordover mot Valdresflya.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ellemelle

Helgelandskysten:
Foldereid
Sandnessjøen
Glomfjord
Bodø

Larsebass

Enig i at Ryfoss hadde vært et bra sted for en ny superblader!
Tesla X75D.

Simen1

Sitat fra: THE på torsdag 16. november 2017, klokken 14:20
Det dukker opp nye super chargere stadig vekk som ikke står som planlagt på kartet til Tesla, så håper fremdeles på at det plutselig popper opp Tesla-ladere rundt om fremover.

Håper veldig på (selvsagt i tillegg til de punktene som allerede er markert på kartet til Tesla):
Røros
Tana bru
Karasjok
Olderfjord

Finland:
Rovaniemi
Sodankylä
Inari

Sverige
Vilhelmina
Arvidsjaur
Gällivare
Karesuando

Da tror jeg faktisk de aller fleste av mine behov vil være dekket, men andre har nok helt andre ønsker, så det tar nok tid før alle er fornøyd med langtur-lademulighetene også med Tesla. Jeg velger uansett å være optimist da jeg håper at Tesla prioriterer en storstilt utbygging av superladenettverket i forkant av Model 3 utleveringene.
Enig i disse prioriteringene, men det burde vel være noe mellom Narvik og Gällivare også. Ellers, hvorfor Olderfjord fremfor Skaidi?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Camiri

Alt som er gratis vil bli misbrukt, og jeg håper at Tesla avslutter gratis SC i nærheten av større byer. Var gjennom Åsane (Bergen) to ganger i julen - på langtur. Det var kø begge ganger, med kø av lokale som sikkert sparte noen kroner. Ville betalt gjerne for strømmen om jeg slapp å vente over en eller to ferger på fortsettelsen av reisen.

Elmo

Sitat fra: nix på fredag 29. desember 2017, klokken 21:20
Det er ganske tynt med ChaDeMo på Geilo, kun Grønn Kontakt sin enslige lader så vidt jeg vet.
Føles ikke akkurat kult å skulle blokkere den for andre elbilister.
Det er på gang Chademo/CCS hurtiglader oppe på vidda, ved Dyranut eller Maurseth. Skulle vært klar før vinteren, men forsinka. Husker ikke om det var Fortum eller GK, men tror Fortum.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA