Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyttårsmoro: Hvilken premium-bil ville du kjøpt om Tesla ikke fantes ?

Startet av jkirkebo, mandag 31. desember 2012, klokken 19:43

« forrige - neste »

Balrog

Audi A7 er en fet bil, til forveksling lik Tesla S. Men prisen er dobbelt så høy, dog savner jeg 4x4-opsjon på Teslaen. (Har bratt innkjørsel).
Tesla kunne godt hatt littt flere valgmuligheter på utstyrssiden - noen har nevnt adaptiv cruise og hengerfeste, jeg kunne godt også tenkt meg elektrisk oppvarmet frontrute (dette får man på biler som Mondeo og Passat) og er kjekt i vårt klima, samt varmedempende ruter. Uansett - pakka til Tesla S er bra nok!
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Oreo

A7 er helt klart en forvekslingslik bil, som også er tiltalende, men langt i fra praktisk for meg med tre barn. Aldri i verden om jeg hadde brukt den samme summen jeg har tenkt å bruke på Model S på en fossilbil av noe slag, i Norge ihvertfall.
Ingen engangsavgift og mva. er en av hovedgrunnene til jeg valgte Leaf, og nå Model S.

Helt enig i at Model S godt kunne ha hatt disse tilvalgene, og isolert sett kan en se på hvert enkelt tilvalg som et enkelt og billig tilvalg evt. også som standardutstyr.
Realiteten da ville nok, slik jeg ser det;
- en dyrere bil
- enda flere deler som potensielt kan ryke -> misfornøyde kunder og høyre garantiutgifter
- lansert senere
- ikke cash inn til Tesla -> konkurs -> Ingen Model S (eller X og GenIII for den del)

Tror nok en del kompromis løsninger er blitt tatt av Tesla. Det er vel ikke slik at de ikke har hørt om innfellbare speil, adaptiv cruise osv. Produskjon av en "standardutgave" med begrenset tilvalg er helt klart en billigere løsning (eks. Leaf).

De som ikke liker den kan holde seg til sine andre alternativer, helt greit. Tesla har nok med å produsere etter ordrebøkene nå. Personlig synes jeg det er ganske imponerende hva de har fått til. Strengt tatt kan en adaptiv cruisekontroll sikkert ettermonteres og integreres i SW. Hvem vet, kanskje det blir tilbudt som en oppgradering?

Skulle tatt seg ut om jeg skulle brukt tid på et bilforum for biler jeg ikke liker haha  ;D.
Jeg synes ikke jeg har nok tid til det jeg liker engang  :(. Jeg må bare kondolere.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

jkirkebo

Sitat fra: Oreo på torsdag 03. januar 2013, klokken 22:31
Helt enig i at Model S godt kunne ha hatt disse tilvalgene, og isolert sett kan en se på hvert enkelt tilvalg som et enkelt og billig tilvalg evt. også som standardutstyr.

Billig er det ikke nødvendigvis hos konkurrentene ihvertfall. For å få adaptiv cruise control på Lexus GS450h må du ut med ca. 180.000 ekstra i forhold til basisutgaven...

På Audi A7 slippe rman unna med 17.440 men det er fortsatt ikke akkurat småpenger og aldri noe jeg hadde vurdert å betale.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Det har du helt rett i jkirkebo.
Jeg tenkte mer på fra produsentens utgift, så forbasket dyr teknologi tviler jeg på det er (elmotor i speil, radar/kamara), men "billig" blir det ikke for dem heller om en legger til litt her og litt der. Poenget mitt er vel at en plass må de sette grensen på hva som er inkludert, hva en kan inkludere som ekstra. Ikke tilby enhver duppeditt før selskapet er godt innarbeid i produksjon og leveranser av biler i et høyt volum.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Wenche

Hvis ikke Tesla S fantes, hadde jeg muligens kjøpt en Lexus (litt kjedelig) eller ventet til det dukket opp en annen familebil  ??? som var like morsom og like god butikk som Tesla model S  :o    Min prøvekjøring av Tesla S, ga meg en kjøreopplevelse som var himmelsk, og som fremdeles sitter i kroppen  8) Må prøves  ;D
Apropo Foxy, så synes jeg at han er litt underholdende  ;) dere må ikke glemme at han shorter TESLA aksjer  :o  Dere skal ikke se bort fra at han muligens skifter side etter hvert som dette tar skikkelig av  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Maartensommer

Drøm: vårens nye RS6. 

Realistisk: Før Model S ble valgt, var en A6 bankers.

Epleskreller

Ikke et stygt ord om Skoda :) Jeg tenkte først jeg skulle kjøpe en Skoda Fabia som nr 2 bil i tillegg til min Superb som jeg er superfornøyd med. Men så begynte jeg å se på el-bil, men var misfornøyd med rekkevidde til jeg så S. Jeg begynte å lese om S og vips var jeg delvis frelst.

Jeg er enig med Foxy at S ikke er premium når det kommer til utstyrsnivået. Kvaliteten kjenner vi ikke enda, men drivlinjen derimot er helt toppers og det er derfor jeg ser ut til å kjøpe et eksemplar..

Til sammenligning kan  jeg nevne at min Skoda har: 4wd, varmeseter foran og bak, parkeringssensorer foran og bak, automatisk lukeparkering, solskjermer integrert i bakvinduene, hengerfeste, oppbevaringsplasser og sikkert mange andre ting man ikke får på S. På Premiummerkene er det gjerne enda mer fancy ting..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lars C. Krogenæs

#37
Denne tråden handler om

Hvilken premium-bil ville du kjøpt om Tesla ikke fantes ?

Alle innlegg som ikke er relevant i forhold til emne blir nå slettet.

Dette er ikke et forsøk på å kneble en god debatt, men å styre den, slik at det blir meningsfullt.

Ønsker du å disukutere noe annet, må du gjerne opprette en nytt emne, der tittelen bør være relevant for innholdet.

For å hjelpe litt til, har jeg opprettet noen tråder som det bare er å ta tak i:

Forumnetikette og trolling: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6849.0.html
Den store Tesla-sutretråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6850.0.html

Tidligere innlegg som ikke er relevant for tittelen på dette emnet er nå fjernet. Ny innlegg i Tesla gruppen, som ikke er relevant for tittelen på emnet blir heretter slettet uten ytterligere varsel eller serimoni.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Elbilforum.no
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

mrm

Sannsynligvis BMW X1, 2liter diesel med xDrive og automat. 
Kanskje jeg ikke hadde valgt en premium bil, og gått for en velustyrt Golf hvis fornuften overvant hjertet.
Og hadde fornuften tatt helt overhåndt, hadde jeg kanskje endt opp med en Toyota Yaris hybrid til 200.000kr.   :-\   
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA