Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf El

Startet av Olemann, onsdag 14. november 2012, klokken 20:11

« forrige - neste »

Olemann

Rart det drøyer så lenge med denne bilen, jeg var hos VW/Audi i Wolfsburg for noen uker siden (sønnen ville se Lamborghini og kjøre på Nurnburgring, så da ble det tur til museet i Wolfsburg også) og da gikk det mange av denne El Golfen rundt i området, og bilen så ikke ut til å være noen prototype, men fiks ferdig.
Noen som vet noe om hva VW holder igjen for?
PS!  Rett nok så det ikke ut til å være siste generasjon Golf, så om det er siste generasjon man venter på, så er jo svaret ikke så vanskelig....

Mvh Ole

arnejorg1

Har du forsøkt og kontakte VW Norge?
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Rio

Hei,

Jeg har 2 stk VW Golf CityStromer, basert på Golf 3. (Tenker sågar på å selge en av dem.)

De elektriske golfene som var i Norge tidligere i år er Golf VI; den som skal selges er Golf VII.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sims

En ny kommentar om Golf El som kommer i 2014:
http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-variant-4motion-bluemotion-gti-gtd-r-e-golf-3798104.html

Ser ut til at de har økt spesifisert rekkevidde til 275km? Det ville vel ikke overraske, siden bilen kommer flere år etter Leaf og nødvendigvis må konkurrere med denne.

PerBear

Noen som vet om den kan utstyres med tilhengerfeste?
Har en bitteliten båt/henger som vi kjører noen hundre meter hver vår og høst. Flott hvis vi kunne klart oss med elbil!
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

tomrh

Samme her. Venter på 5-seter elbil som har lov å trekke henger. Da blir det helelektrisk her.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 05. april 2013, klokken 18:12
Samme her. Venter på 5-seter elbil som har lov å trekke henger. Da blir det helelektrisk her.

Den eneste som er bekreftet med hengerfeste foreløpig er vel Tesla Model X. Men da har du et par års venting foran deg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

edyrli

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. april 2013, klokken 19:20
Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 05. april 2013, klokken 18:12
Samme her. Venter på 5-seter elbil som har lov å trekke henger. Da blir det helelektrisk her.

Den eneste som er bekreftet med hengerfeste foreløpig er vel Tesla Model X. Men da har du et par års venting foran deg...

Der tar du nok feil. Og feilen heter: Renault Kangoo. Riktig nok bare 374 kg men for mange vil dette holde.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

sven erik

hvilke kango  er det en kan ha henger på ? har selv en 2002 model  skule gjerne hatt hengerfeste  ja

jkirkebo

Sitat fra: edyrli på fredag 05. april 2013, klokken 22:25
Der tar du nok feil. Og feilen heter: Renault Kangoo. Riktig nok bare 374 kg men for mange vil dette holde.

Sant nok. Hadde glemt den fordi jeg hadde avskrevet den. 374kg er jo latterlig, omtrent det hengeren min har i egenvekt ;)

Skal det være noe poeng med lovlig hengerfeste for min del må jeg ha minimum 1400kg hengervekt. Hvis ikke kan jeg like så godt montere hengerfeste på Leafen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: edyrli på fredag 05. april 2013, klokken 22:25
Der tar du nok feil. Og feilen heter: Renault Kangoo. Riktig nok bare 374 kg men for mange vil dette holde.

Kun 2 seter varebil av Kangoo ZE som kan ha henger - ikke 5 seter......

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Det blir spennende med el-Golf'en. Nissan trenger sårt konkurranse mhp kundebehandling, håper Golf blir et seriøst alternativ til Leaf på alle måter og at dette kan få Nissan Nordic til å skjerpe seg.

Elmo

Sitat fra: edyrli på fredag 05. april 2013, klokken 22:25
Der tar du nok feil. Og feilen heter: Renault Kangoo. Riktig nok bare 374 kg men for mange vil dette holde.

Peugeot Partner (Classic PSA) finnes også med hengerfeste
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Stemmer det, men da jeg sjekket opp mot tilhengerkalkulatoren til biltilsynet var den bilen jeg hadde med hengerfeste ikke godkjent for å trekke tilhenger.

Og jeg som drog en bilhenger med en Think oppå ::)

Har nok noe med bakkestartegenskapene å gjøre.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA