Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt har Leafen din gått ?

Startet av daggad, fredag 19. oktober 2012, klokken 11:08

« forrige - neste »

Myrvang

33200 km.

SOH 101%. Kjørte 130 km i går, kom tilbake med 17% batteri. Da var det meste av kjøringen motorvei i 90-100 men ganske tett bak en trailer mye av tiden. Oslofjordtunellen og E18 opp til Asker tok en del batteri, ellers veldig økonomisk tur til å være mellom -2 og +2 og våt asfalt.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Bobbulf

327.000 km med en 2011-taxi på Gran Canaria  :D
http://www.canariajournalen.no/Nyheter/25-prosent-kostnadsreduksjon-for-Spanias-foerste-eldrosje
50% restkapasitet på batteri, må bli mye ladestopp mellom taxiturene det  :laugh:
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Simen1

Sitat fra: Bobbulf på mandag 30. april 2018, klokken 23:27327.000 km med en 2011-taxi på Gran Canaria  :D
http://www.canariajournalen.no/Nyheter/25-prosent-kostnadsreduksjon-for-Spanias-foerste-eldrosje
50% restkapasitet på batteri, må bli mye ladestopp mellom taxiturene det  :laugh:
Han har kanskje 2 stk å bytte mellom?

Uansett, med 50% igjen er det vel på tide å bytte batteriet. Siden det er utenfor garanti, finnes det noen muligheter for å kjøpe et 3.part batteri med høyere kapasitet enn det Leafen hadde til å begynne med? Tror dere det vil bli en industri i framtida når bedre batterityper kommer? Eller er det få som vil velge det fremfor ny bil.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

lifern

SVART EUROLEAF 2013

Powerflux

110.250 km
Ikke akkurat et rundt tall men første bar forsvant i dag ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

tomrh

Runda 150.000 i går. SOH=81, har begynt «sommerfallet».
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

downlow

14000 feilfrie km siden Januar 17. Blir Nissan i fremtiden også vil jeg anta. Har aldri hatt en ny fosilbil uten småfeil første årene.
2017 Leaf Tekna 30 kWh

eliten

87.796 km siden 26.01.16. Leaf 30kw tekna. 0 feil hittil. Lader alltid til 100 % hjemme, og mellom 80-94 % på hurtiglader på lengre turer. Har på langkjøring og 2-3 hurtiglading vært på det første rød trinnet en 5-6 ganger.
Merker foreløpig ingen reduksjon i rekkevidde. Ingen barer har slukket, og kjører ofte ca 15 km før første baren slukner. Er nok innebygd gode sikkerhetsmarginer slik at vi ikke skal klare å ødelegge batteripakken. Tut og kjør samt ha en riktig god sommer.

lifern

197000 km i dag.
Bytta bremseskiver bak for første gang for et par dager siden.
Fortsatt originale skiver framme.
SVART EUROLEAF 2013

LeafPendler

Min har gått 190000 km siden 10/2-2012. Mistet den andre streken i dag. Den første streken gikk etter 147700 km. :(

lifern

SVART EUROLEAF 2013

tomrh

Sitat fra: LeafPendler på mandag 20. august 2018, klokken 18:28
Min har gått 190000 km siden 10/2-2012. Mistet den andre streken i dag. Den første streken gikk etter 147700 km. :(
Har du norsksolgt Leaf og fulgt alle servicene? Å miste første strek på 147.700 km er egentlig altfor bra.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Kamelkongen

2013 Leaf tekna, gått 120 000, mistet en strek for 3 uker siden. Ser at jeg har fått mindre rekkevidde og dette plager meg, da det er det lille jeg trenger for å kunne pendle 8 mil en vei til jobben hele håret med nogenlunde  komfort. Ser at jeg vil slite nå når det bli kaldt... Er det ingen mulighet noe sted til å bytte dårlig celler på batteri? Bilen er jo god som gull ellers...

leafnor

Sitat fra: Kamelkongen på torsdag 23. august 2018, klokken 22:44
2013 Leaf tekna, gått 120 000, mistet en strek for 3 uker siden. Ser at jeg har fått mindre rekkevidde og dette plager meg, da det er det lille jeg trenger for å kunne pendle 8 mil en vei til jobben hele håret med nogenlunde  komfort. Ser at jeg vil slite nå når det bli kaldt... Er det ingen mulighet noe sted til å bytte dårlig celler på batteri? Bilen er jo god som gull ellers...
Det hjelper ikke å bytte enkeltceller, for degraderingen skyldes ikke en celle, men alle. Helt ny batteripakke må til. Om du klarer å få tak i ny pakke så koster den sikkert "for mye".
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

daarv

2015 Leaf. Passerte 74 000 i dag. SOH: 92%. Jeg opplever omtrent ingen endring i rekkevidden da det i starten tok litt tid å finne nøkkelen for å komme langt og flyte fint i trafikken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA