Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering Stavanger sentrum

Startet av B-flat, torsdag 06. september 2012, klokken 13:20

« forrige - neste »

B-flat

Hei.  Tenker å kjøre en weekend-tur fra Bergen til Stavanger med elbil. Er det noen som har tips til hvor en kan parkere gratis/rimelig i Stavanger sentrum med elbil?


  • Altså parkering fra fredag-søndag.
  • Har ikke soneparkeringskort siden jeg kommer utenbys fra.
  • Det er ikke nødvendig med lading mens jeg står parkert da jeg ikke skal kjøre noe særlig i sentrum (kan lade på hurtiglader på Randaberg).

Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

el-snorre

Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

B-flat

Har kikket litt på dette via Internett, men har ikke funnet parkeringsplasser uten tidsbegrensning hvor jeg kan parkere gratis med elbil. Trenger som sagt ikke å lade mens jeg står parkert. Etter det jeg forstår så gjelder det for alle at man må ha boligsonekort for avgiftsfrie soner?
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

Rio

Hei,

Det er én plass reservert for elbil (men uten lademulighet) utenfor Aleksander Kiellands gate 1 (rett ved krysset til Niels Juels gate).

Det er meget merkelig, for det er bare en "løs" elparkeringsplass, tilsynelatende uten mål og mening.

(Du kan se den på Google Maps, inkl. bilde av skiltingen.)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Mhagen3

Hmm.

Begynner å bli en stund siden denne tråden var aktiv, men prøver likevel: Fant du et greit sted å sette elbilen? Trenger å sette fra meg bilen i Stavanger en helg. Fortrinnsvis nært togstasjonen....

Hadde vært greit å lade den, men har samtidig ikke lyst å okkupere en ladeplass i flere dager for 1 fullading.


Kim Amlien

Stavanger kommune er vanskelige når det kommer til lading av elbiler i parkeringshus med bom. Du kan parkere på jernbanen men de tar altså 100 kr. døgnet. Ikke vær redd for å finne ladeplass for alle er sikkert ledige takket være Stavanger kommunes elendige elbilpolitikk.
Stord
Svart Nissan Leaf 2012

knutgrr

Drar opp denne.
Parkeringshuset P-arketten ( http://www.stavanger-parkering.no/Parkeringshus/P-arketten-konserthuset/ ) har gratis parkering for elbiler og 8 ladeplasser.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA