Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Vollis47

Hvorfor skiller du mellom Nissan Leaf og Nissan Leaf 30 kWh? Du gjør jo ikke det med de forskjellige Tesla batteristørrelsene. Slås disse Nissan modellene sammen kommer de høyere på lista.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Maximus

#1306
Antar at Nasatechs oversikt er direkte importert fra vegmyndighetene, og at det er deres ikke helt konsekvente måte å loggføre bilene på som er årsaken til det du spør om.

Ebe

Hvor er det skilt mellom disse nissan-modellene? Ikke slik jeg ser på de lenkene, eller her i tråden... :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Vollis47

I Nasatechs oversikt over elbiler klikker du på kolonnen måned, da ser du det er solgt henholdsvis 124 og 42
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

JorgenM

Samme med BMW i3 også det.

159 stk i3
13 stk i3S
Synes egentlig det er greit å skille mellom disse.

Mens Model S er samlet i ett, men der er det så mange varianter at det hadde blitt rotete å dele opp.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

sylwester

Med en i3S er jo bare en i3 med større motor? Dvs. vi kunne ha delt opp vanlig og performance for Tesla og, men det gjøres jo ikke.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Nasatech

Sitat fra: Maximus på onsdag 13. desember 2017, klokken 14:43
Antar at Nasatechs oversikt er direkte importert fra vegmyndighetene, og at det er deres ikke helt konsekvente måte å loggføre bilene på som er årsaken til det du spør om.

Stemmer!

Men jeg kan gå inn og endre. Er bare ikke alltid jeg går over og ser etter. Men har en database på 200-300 oppføringer som slår sammen biler som har endret navn eller er skrevet feil. Tesla gikk f.eks. fra Tesla Motors Model X til Tesla Model X og det er mange biler med skrivefeil. De har klart å skrive Electric på 12 forskjellige måter (fransk, engelsk og norsk med forskjellige skrivefeil på alle) og 5 forskjellige måter å skrive roadster på :)

Ferry

Sitat fra: sylwester på fredag 15. desember 2017, klokken 13:14
Med en i3S er jo bare en i3 med større motor?

Det er vel sannsynligvis samme motor, med litt endringer i software? Effekten er økt fra 125 kW til 135 kW, 8%. Det er litt lite til ny motor å være.

JorgenM

Ja det er en tunet versjon av samme motoren. Back to topic :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Nasatech

Da er den ryddet opp i så bilene kommer sammen. Leaf er da på 5. plass denne måneden.

http://elbilstatistikk.no/?sort=2

MrBacardi

EK 71030 (og EK 71090) dukket opp i disse dager, men det er jo faktisk en Zoe som ble registrert i mars 2015. Samme bilen er koblet til begge de EK-skiltene, ser ut til at bilen fikk 90 først, deretter 30.

I tillegg er den bilen koblet til sitt sannsynligvis reelle skilt EL 62570.

Nasa: vi må nok ta en titt på dubletter, siden i alle fall hos meg så er det chassisnummeret registrert 2 ganger, en gang på EL og en gang på EK. (Jeg fanget opp at de to EK-skiltene var dubletter, siden 90-skiltet redirecter til 30-skiltet hos vegvesenet.)

Men det er uansett en feil hos vegvesenet på den bilen, siden den er registrert der med to skilter pr. nå.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Mobileum

Hva skjer med skilter som blir stjålet? Er begges skiltene da fremdeles aktive hos Vegvesenet?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

MrBacardi

#1317
hm, ser ut til at EL-skiltet redirecter hos vegvesenet likevel, så da ser det greit ut hos vegvesenet.
Men da mangler det en sjekk hos meg for å se om aktuelt chassisnr allerede finnes tidligere i min base.

Nei, hvis skilt blir stjålet og lignende så skal det gamle ugyldiggjøres.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Nasatech

Sitat fra: MrBacardi på søndag 17. desember 2017, klokken 20:43
EK 71030 (og EK 71090) dukket opp i disse dager, men det er jo faktisk en Zoe som ble registrert i mars 2015. Samme bilen er koblet til begge de EK-skiltene, ser ut til at bilen fikk 90 først, deretter 30.

I tillegg er den bilen koblet til sitt sannsynligvis reelle skilt EL 62570.

Nasa: vi må nok ta en titt på dubletter, siden i alle fall hos meg så er det chassisnummeret registrert 2 ganger, en gang på EL og en gang på EK. (Jeg fanget opp at de to EK-skiltene var dubletter, siden 90-skiltet redirecter til 30-skiltet hos vegvesenet.)

Men det er uansett en feil hos vegvesenet på den bilen, siden den er registrert der med to skilter pr. nå.

Pussig at den kom opp med dubletter så nærme hverandre. Har sett dubletter før, men da er det langt mellom skiltene. Bør jo kunne se på de radene som har like VIN og evt. fjerne det eldste skiltet?

Nasatech


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA