Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

downlow

Hei.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Broom skriver gang på gang at e-Golf er mest solgte elbilen i Norge http://www.tv2.no/broom/9496706/  Trodde det var Leaf jeg..

Jeg får ikke dette til å stemme med statistikken vi har her inne. Noen som har inspill her?
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Nasatech

Sitat fra: downlow på søndag 26. november 2017, klokken 14:11
Hei.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Broom skriver gang på gang at e-Golf er mest solgte elbilen i Norge http://www.tv2.no/broom/9496706/  Trodde det var Leaf jeg..

Jeg får ikke dette til å stemme med statistikken vi har her inne. Noen som har inspill her?

Leaf har mye «import». Dvs. at det ikke er Nissan Norge som selv selger bilen. Da blir den registrert som privat import og derfor «bruktbil». Men bilene er helt nye på lik linje med alle andre nybiler.

downlow

Sitat fra: Nasatech på søndag 26. november 2017, klokken 14:13
Sitat fra: downlow på søndag 26. november 2017, klokken 14:11
Hei.

Det er noe jeg ikke helt skjønner. Broom skriver gang på gang at e-Golf er mest solgte elbilen i Norge http://www.tv2.no/broom/9496706/  Trodde det var Leaf jeg..

Jeg får ikke dette til å stemme med statistikken vi har her inne. Noen som har inspill her?

Leaf har mye «import». Dvs. at det ikke er Nissan Norge som selv selger bilen. Da blir den registrert som privat import og derfor «bruktbil». Men bilene er helt nye på lik linje med alle andre nybiler.

Aha okey da skjønner jeg. Takk for oppklaringen  :+1:
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Burger

Stemmer vel ikke helt? Produksjon av gammel Leaf stoppet vel for en tid tilbake så det finnes ikke noe nytt å få før nye batch på nyåret afaik.

Så det må være mye bruktimport fra naboland, kjenner en Leaf selger som sa at transportbil med 6 brukte Leaf fra Sverige var utsolgt før den satte kurs mot Norge.  Noen som har bedre tall på dette?
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Elmo

Sitat fra: Nasatech på søndag 26. november 2017, klokken 14:13
Leaf har mye «import». Dvs. at det ikke er Nissan Norge som selv selger bilen. Da blir den registrert som privat import og derfor «bruktbil». Men bilene er helt nye på lik linje med alle andre nybiler.
Sitat fra: Burger på søndag 26. november 2017, klokken 20:21
Stemmer vel ikke helt? Produksjon av gammel Leaf stoppet vel for en tid tilbake så det finnes ikke noe nytt å få før nye batch på nyåret afaik.
Nye, som i ubrukte.

Men uansett så er MrBacardi's oversikt (som han skriver) førstegangsregistreringer i Norge, så her kommer også eventuelle gaaaaamle biler med.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Burger

Det er derfor jeg ikke tror at det er nye biler som gjør at Leaf har havnet på topp.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Elmo

#1281
Tro er noe annet og mere vesentlig sa alltid min gamle fra :D

Ta en titt på finn.no du. Side opp og siden ned med UBRUKTE Leaf der fra diverse parallellimportører - hvorfor skulle folk kjøpe gamle biler når det er så mange ubrukte tilgjengelig ??
Hvis du gidder kan du gå inn på alle nyregisteringene på vegvesen.no og se. Der står det også hvilket år de evt. ble førstegangsregistert i utlandet, og ikke minst km-stand ved import (se tilfeldig eksempel på bildet). Bare trykk på reg.nr i denne oversikten.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Nasatech

Ja, jeg har sjekket og nesten alle har samme førstegangsregistreringsår som selve registreringsåret. Bare et fåtall av de som er «gamle».

Burger

Jeg har nok lurt meg selv når jeg har søkt på finn, har alltid huket av en eller begge av "i norge" og "brukt" . Lei av å sortere pris lav til høy og få en side eller to med leasingtilbud.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Mobileum

Da kan du jo bare legge til å søke på pris høyere enn f. eks. 10.000.-. :)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Amoss

Det er også ett eget valg der du kan velge mellom
SitatSalgsform
[  ]  Bruktbil til salgs
[  ]  Leasing
[  ]  Nybil til salgs

Kryss av for "Bruktbil til salgs" så BØR ingen leasingbiler vises.
Model S 85D

Nasatech

På denne dagen i 2016 så ble elbil nummer 100.000 registrert i Norge. I dag er det over 140.000

http://elbilstatistikk.no

Rasmus.B

Er det noe feil med pollingen på elbilstatistikk.no?
Kun Tesla som har registreringer i dag.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Nasatech

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:25
Er det noe feil med pollingen på elbilstatistikk.no?
Kun Tesla som har registreringer i dag.

Ja. Da har de nok endret igjen. Skal se på det

Rasmus.B

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:48
Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:25
Er det noe feil med pollingen på elbilstatistikk.no?
Kun Tesla som har registreringer i dag.

Ja. Da har de nok endret igjen. Skal se på det
Flink du. Gøy å følge med på sidene dine
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA