Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Tulle

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 02. november 2018, klokken 12:00
Det er alltid er halmstrå å klamre seg til for de negative.. men nå skjønner jeg at skremselspropagandaen er reduserte marginer. For noen uker siden var historien vi fikk presentert at Tesla var på konkursens rand..
:+1: :+1:

Tulle

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 02. november 2018, klokken 11:45
Med tre biler på samvittigheten er det tydelig at Tesla anno 2018 ikke er det samme som Tesla anno 2013. Noe også Autofil tydelig påpeker i siste test mot I-Pace.

https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/tesla-model-s-model-3-reliability/
https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/car-brands-ranked-by-owner-satisfaction/
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/01/13/195363013/tesla-eierne-er-stralende-fornoyd-med-bilene-sine

Men klart - når man lever og ånder for å spre negativitet er det bare å ta for seg. Det er mye selskapet ikke leverer perfekt på.
Hva - den øverste linken sier jo at bare 90% av eierne er fornøyd med sin Tesla. Det er vel alt for lite - trodde premium feilfrie tyskere var på over 100% ;) :)

emurof

Sitat fra: Geirr på fredag 02. november 2018, klokken 11:26
Sitat fra: emurof på fredag 02. november 2018, klokken 10:27
Sitat fra: Geirr på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 11:48
Tesla på andre plass i denne kåringen: https://www.autoblog.com/photos/the-five-least-reliable-cars/#slide-7456221

Hva så?

Hva så? Det bekrefter det svært mange av oss har erfart gjennom flere års eierskap; kvaliteten på Tesla bilene er alt annet enn "premium". De har sluppet relativt greit unna dette til nå, hovedsaklig pga at det er entusiaster som har kjøpt bilene som finner seg i det utroligste. Når de nå skal ut i massemarkedet vil de få kunder som stiller samme krav til kvalitet som andre bilprodusenters kunder gjør. Det kommer til å bli krevende for de. De kommer til å figurere høyt på mange slike "kåringer" i årene fremover. Noe som igjen medfører tapt anseelse i markedet, noe som igjen medfører at de ikke kan ta "premium"-påslag på prisene sine. Marginene går ned. Det blir tøffere å levere resultater, osv osv.

Hvor mange år har du eid Tesla da, og hvilke(n) årsmodell(er)?

arthur

Kvaliteten på Tesla og service og oppfølgning fra leverandør/produsent fremkommer da med all tydelighet i en rekke tråder her på forumet fra folk som eier en Tesla?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Speeder

Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 14:01
Kvaliteten på Tesla og service og oppfølgning fra leverandør/produsent fremkommer da med all tydelighet i en rekke tråder her på forumet fra folk som eier en Tesla?
Ja, de fleste virker veldig fornøyd med Tesla.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

SabreMan

Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 14:01
Kvaliteten på Tesla og service og oppfølgning fra leverandør/produsent fremkommer da med all tydelighet i en rekke tråder her på forumet fra folk som eier en Tesla?

De som ikke har problemer, pleier ikke å skrive om det.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

geear

Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 14:01
Kvaliteten på Tesla og service og oppfølgning fra leverandør/produsent fremkommer da med all tydelighet i en rekke tråder her på forumet fra folk som eier en Tesla?
At de har lang ventetid på rep/service for tiden er åpenbart, og det er noe kaotiske tilstander på servicesentrene, men de har allikevel levert en vilje til å ønske å please meg langt over hva jeg har opplevd noe annet sted.

Ganske spesielt at noen skal mene noe om noens servicenivå basert på hva som skrives på et forum...

Ellemelle

Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 19:45
Ganske spesielt at noen skal mene noe om noens servicenivå basert på hva som skrives på et forum...
Og det i et forum som i hovedsak består av eiere av nevnte bilmerke.
Klassisk eksempel på en som skal lære faren sin å p*le, ikke tilfeldig at han ligger i ignorelisten.

turfsurf

Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 19:45
At de har lang ventetid på rep/service for tiden er åpenbart, og det er noe kaotiske tilstander på servicesentrene, men de har allikevel levert en vilje til å ønske å please meg langt over hva jeg har opplevd noe annet sted.
De kaotiske tilstandene er og i hovedsak begrenset til Bergen og Oslo-gryta. Sjelden jeg ser noe negativt om Tromsø, Trondheim, Ålesund, Brumunddal, Stavanger og Kristiansand.

Og det er kun Tesla som har stilt opp med lånebil og levert tilbake nyvasket bil etter service. Tyskerne kan ta seg en bolle. VAG trenert fiks av feil helt til bilen ble solgt, Audi nektet å ettermontere DAB når selger hadde informert feil, og BMW har fremdeles ikke svart på garantihenvendelser etter ett år.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Huskestue

Regner med at alle som eier aksjer har finlest på oppdatert "innoldsfortegnelse" av hva dere eier?

http://ir.teslamotors.com/node/19251/html

Hva synes dere?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på fredag 02. november 2018, klokken 22:08
Regner med at alle som eier aksjer har finlest på oppdatert "innoldsfortegnelse" av hva dere eier?

http://ir.teslamotors.com/node/19251/html

Hva synes dere?
Ingen store overraskelser.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

Noen var det jo ellers har du ikke lest godt nok...

arthur

Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 19:45
Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 14:01
Kvaliteten på Tesla og service og oppfølgning fra leverandør/produsent fremkommer da med all tydelighet i en rekke tråder her på forumet fra folk som eier en Tesla?
At de har lang ventetid på rep/service for tiden er åpenbart, og det er noe kaotiske tilstander på servicesentrene, men de har allikevel levert en vilje til å ønske å please meg langt over hva jeg har opplevd noe annet sted.

Ganske spesielt at noen skal mene noe om noens servicenivå basert på hva som skrives på et forum...

Kan ikke for egen del tenke meg et bedre sted å lese om et bilmerkes eventuelle problemer, service osv enn nettopp på et forum hvor det kryr av folk som eier bil/er av det aktuelle merket. Kan du foreslå et bedre sted å tilegne seg denne kunnskapen?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA