Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: gr på søndag 21. oktober 2018, klokken 11:37
Oblix skriver fantombremsing i "hver eneste tunnel".

Jo i hver eneste tunnel, men ikke hver eneste gang jeg kjører tunnelen, tror det har noe med hvor mye eller hvor får biler det er inni den, er det lastebiler inni som jeg må passere, bremser den helt sikkert. Den er verre i regnvær enn i solskinn, også inni tunneler. Men jeg altså AP2.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sveinung1954

Off-topic bonanza....hva med å prøve å holde seg sånn noenlunde til topic?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Cobos

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:26
Sitat fra: Larsebass på lørdag 20. oktober 2018, klokken 19:43
Ta vare på sluttsedlene fra megleren din. Det redder meg hver gang jeg må fylle ut selvangivelsen. :)
Takk

De ligger hos Nettfonds.

Regner med at de også rapporterer disse til skatteetaten.
Det regnet jeg også med første året. De 6 kronene jeg har fått i utbytte på 4 (tell dem) Telenor aksjer står i opptil flere skjemaer og steder i selvangivelsen. Men utenlandske aksjer selv kjøpt i Norske nettmeglere blir det ikke rapportert inn noenting for. Og ikke nok med det alle kjøpene/salgene jeg gjorde i 2013 og rapporterte i 2014 i ligningen de må skrives inn på nytt i 2015, og i 2016 og i 2017 og i ... jeg tror du tar tegningen :(

Den gode nyheten er at Netfonds gir deg en PDF som har akkurat det du skal skrive inn og markert med samme navn som hos skatteetaten så tar meg vel ikke mer enn et par-tre timer å punche det inn igjen hvert år. Men føler ikke at det er en beste bruken av min fritid... hvorfor ikke det som ble punchet i skattemeldingen for flere år siden ikke kommer opp allerede neste år forstår ikke jeg...

Når det er sagt er Skatteetaten hyggelig når mine spørsmål kommer.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Counterpointer

Sitat fra: Cobos på søndag 21. oktober 2018, klokken 19:13
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:26
Sitat fra: Larsebass på lørdag 20. oktober 2018, klokken 19:43
Ta vare på sluttsedlene fra megleren din. Det redder meg hver gang jeg må fylle ut selvangivelsen. :)
Takk

De ligger hos Nettfonds.

Regner med at de også rapporterer disse til skatteetaten.
Det regnet jeg også med første året. De 6 kronene jeg har fått i utbytte på 4 (tell dem) Telenor aksjer står i opptil flere skjemaer og steder i selvangivelsen. Men utenlandske aksjer selv kjøpt i Norske nettmeglere blir det ikke rapportert inn noenting for. Og ikke nok med det alle kjøpene/salgene jeg gjorde i 2013 og rapporterte i 2014 i ligningen de må skrives inn på nytt i 2015, og i 2016 og i 2017 og i ... jeg tror du tar tegningen :(

Den gode nyheten er at Netfonds gir deg en PDF som har akkurat det du skal skrive inn og markert med samme navn som hos skatteetaten så tar meg vel ikke mer enn et par-tre timer å punche det inn igjen hvert år. Men føler ikke at det er en beste bruken av min fritid... hvorfor ikke det som ble punchet i skattemeldingen for flere år siden ikke kommer opp allerede neste år forstår ikke jeg...

Når det er sagt er Skatteetaten hyggelig når mine spørsmål kommer.


Jeg får gjøre det beste jeg kan, så nøye jeg kan!

Espen Hugaas Andersen

http://ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/update-tesla-announces-date-third-quarter-2018-financial-results

Kvartalsrapporten kommer etter markedet stenger i morgen!

Er en bra dato - da kommer de godt i forkant av mid-term election, slik at de ikke drukner i den nyhetsdekningen. Da kan de få maks oppmerksomhet, noe de bare ville ønske seg om tallene er gode. I mitt syn, uansett.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 07:06

Kvartalsrapporten kommer etter markedet stenger i morgen!

Er en bra dato - da kommer de godt i forkant av mid-term election, slik at de ikke drukner i den nyhetsdekningen. Da kan de få maks oppmerksomhet, noe de bare ville ønske seg om tallene er gode. I mitt syn, uansett.

Det høres ut som en fornuftig tolkning. Spørsmålet er om hva som skal til for å gi aksjen en dytt i riktig retning. At Elon alltid er veldig optimist er litt problematisk. Det hjelper ikke med gode tall hvis de er ventet av markedet.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 14:31Det høres ut som en fornuftig tolkning. Spørsmålet er om hva som skal til for å gi aksjen en dytt i riktig retning. At Elon alltid er veldig optimist er litt problematisk. Det hjelper ikke med gode tall hvis de er ventet av markedet.
Sant, men forventningene til markedet er ganske pessimistiske. Som jeg sa tidligere:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=5968.msg721259#msg721259
SitatForventningene til markedet er ca $5,67 mrd i omsetning og forventningene til Estimize er $5,99 mrd i omsetning. Mest sannsynlig vil Tesla havne over $7 mrd i omsetning.

Forventingene til markedet er resultat på -$0,53 per aksje og forventingene til Estimize er -$0,39. Det er altså tap på henholdsvis $94 millioner og $68 millioner. Dette bør være lett å slå. Tror fortsatt overskudd er det mest sannsynlige utfallet, men vi får se.

Jeg har ikke fulgt med veldig på hvordan dette endrer seg, men det er noe ala det over fortsatt.

I mitt syn kan ikke over 50 cents i profitt utelukkes.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

DN: «Det er ventet et resultat på -0,02 dollar per aksje i snitt i tredje kvartal, ifølge CNN Business. Estimatene varierer fra et overskudd på 0,88 dollar per aksje til et underskudd på 1,75 dollar per aksje blant over 30 analytikere.»
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 14:51
DN: «Det er ventet et resultat på -0,02 dollar per aksje i snitt i tredje kvartal, ifølge CNN Business. Estimatene varierer fra et overskudd på 0,88 dollar per aksje til et underskudd på 1,75 dollar per aksje blant over 30 analytikere.»
Da har de kanskje oppdatert forventingene siden sist. Sjekket, og Estimize er på $5,667 mrd i omsetning og -$0,53 i resultat.

Det er ikke uvanlig for analytikerne å justere opp forventningene sine gradvis inn mot kvartalsrapporten, slik at de til slutt er høyere enn det som er naturlig å forvente, og så kan de si at Tesla ikke klarte å leve opp til forventningene.

Det er også en fordel med at Tesla gir 2 dagers forvarsel i stedet for 14 dagers forvarsel - det gir analytikerne mindre tid til manipulasjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

Konspirasjonsteoriene lever i beste velgående ser jeg...
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Sitat fra: Geirr på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 15:16
Konspirasjonsteoriene lever i beste velgående ser jeg...
Kan du beskrive hva du mener er konspirasjonsteori og motbevise dette istedenfor å komme med det sedvanlige oppgulpet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 15:16Konspirasjonsteoriene lever i beste velgående ser jeg...
Om du tror på brannveggen mellom sell-side og buy-side, så har jeg en bro jeg gjerne vil selge til deg. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

alda

Det är tydligt att nu är det short covering på högt nivå inför Q3-tallene ;D ;D ;D, aksjen stiger kraftig på en ellers blodröd börs!  ;D
Tydligen har en profilerad short-förespråkare vänt till long nu - Citron Research. Sent ska syndarna vakna...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA