Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Sveinung1954

«Johnson says the suit only confirms what he's been saying for a while now, and that it will force investors to actually focus on the company's fundamentals.»

https://nordic.businessinsider.com/tesla-stock-price-elon-musk-sued-by-sec-what-wall-street-says-2018-9?r=US&IR=T

..og da skal kursen ned. Kraftig.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Løve

Sitat fra: emurof på fredag 28. september 2018, klokken 16:28
Sitat fra: Løve på fredag 28. september 2018, klokken 16:19
Her bør nok de som støtter EM ta en pust i bakken og se på de iskalde fakta. Nå har andre svart godt på hvorfor SM har hatt friere tøyler een EM. Og så vil jeg gjerne se noen ta SM i løgn. Husk, det er forskjell på løgn og å åpent si at en velger å spekulere negativt i informasjon.

Her bør nok også de som hater EM ta en pust i bakken og se på de iskalde fakta. Faktum er at MS ble tatt i løgn, og han ble avslørt som en betalt "shill". Faktum er at sortere og hatere er ute etter å slenge så mye negativt de bare kan om Tesla for å tjene penger på det, eller rett og slett for å ødelegge.

Nei, MS har ikke blitt tatt i løgn.

Magnus Hansen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 28. september 2018, klokken 14:31
Sier litt om skaden SEC påfører investorene, om Morningstar skulle ha rett. Mye større skade enn det Musk gjorde.

Det er jo ikke SEC som påfører denne skaden, det er Elon Musks hodeløse twitring som er årsaken. Kanskje er SEC overdrevent strenge, men det dette hadde ikke skjedd hvis Elon Musk hadde oppført seg som en seriøs leder for er stort selskap.

Veggen

Ser nå ikke ut til at markedet reagerer så kraftig, har ligget rundt 270 siden åpning i dag.
Volumet er heller ikke spesielt høyt.
Ryktene om Tesla's snarlige død ser ut til å være noe overdrevet.

stefse

Musk driter nok mest i aksjekursen fra dag til dag, men problemet hans er at han ikke kan skalte og valte med firmaet og folkene som han vil sålenge det er børsnotert. Men nå er det nå engang børsnotert, og det er vrient å gjøre om på det nå.
Uansett får ingenting meg til å tro at Tesla går snarlig konkurs eller lignende bullshit. Men at aksjekursen er høy, og vanskelig å forsvare, er en annen ting.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

1000kwh

https://www.tu.no/artikler/teslas-kjempebatteri-kostet-en-halv-milliard-men-betaler-seg-ned-i-rekordfart/447378

Lett å glemme hva slags muligheter og markeder som ligger for Teslas føtter.

Litt gladnyheter blant all sorgen og konkurser :)

Huskestue

Sitat fra: gr på fredag 28. september 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Huskestue på fredag 28. september 2018, klokken 16:13
Ja hvorfor ikke la alle selskap teweetret opp så de bli verd trillioner og trillioner av dollar eller hvorfor ikke Euro! 
Kan du friske opp minnet vårt på hvor mange trillioner det var kursen steg med som følge av tvitringen?

gr hvis du ikke skjønner det jeg postet så håper jeg du ikke eier aksjer i noe selskap!

Huskestue

Begynner å bli dyster denne diskusjonen! OlaM hvor er du!

Venter på en fantastisk forløsende morsom kommentar! Jeg stiller meg frivillig tilgjengelig for hugg OlaM!

:-D

Quaoar


Øyvind.h

Sitat fra: Veggen på fredag 28. september 2018, klokken 19:04
Ser nå ikke ut til at markedet reagerer så kraftig, har ligget rundt 270 siden åpning i dag.
Volumet er heller ikke spesielt høyt.
Ryktene om Tesla's snarlige død ser ut til å være noe overdrevet.
Teslas død er spådd i mange mange år.
Hver sin lyst :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

SabreMan

Sitat fra: Quaoar på fredag 28. september 2018, klokken 20:27
Noen som handlet i dag?

Prisen begynner å bli interessant, men jeg regner med ytterligere kursfall neste uke.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

georglu

Sitat fra: Quaoar på fredag 28. september 2018, klokken 20:27
Noen som handlet i dag?

Kjøpte en håndfull på 270 ved åpning. Godt fornøyd med den inngangen. Ser fram til god stigning på gode nyheter i oktober og november. SEC er jeg ikke bekymret over.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

geear

Sitat fra: Huskestue på fredag 28. september 2018, klokken 19:59
Sitat fra: gr på fredag 28. september 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Huskestue på fredag 28. september 2018, klokken 16:13
Ja hvorfor ikke la alle selskap teweetret opp så de bli verd trillioner og trillioner av dollar eller hvorfor ikke Euro! 
Kan du friske opp minnet vårt på hvor mange trillioner det var kursen steg med som følge av tvitringen?

gr hvis du ikke skjønner det jeg postet så håper jeg du ikke eier aksjer i noe selskap!
I stedet for et tragikomisk forsøk på hersketeknikker kan du vel heller komme med underlag for påstanden din. Du sier implisitt at det var dette Elon Musk gjorde, så kom med dokumentasjon. Har du i det hele tatt sett på hva som skjedde med kursen rundt tvitringen?

Huskestue

Sitat fra: gr på fredag 28. september 2018, klokken 21:51
Sitat fra: Huskestue på fredag 28. september 2018, klokken 19:59
Sitat fra: gr på fredag 28. september 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Huskestue på fredag 28. september 2018, klokken 16:13
Ja hvorfor ikke la alle selskap teweetret opp så de bli verd trillioner og trillioner av dollar eller hvorfor ikke Euro! 
Kan du friske opp minnet vårt på hvor mange trillioner det var kursen steg med som følge av tvitringen?
gr hvis du ikke skjønner det jeg postet så håper jeg du ikke eier aksjer i noe selskap!
I stedet for et tragikomisk forsøk på hersketeknikker kan du vel heller komme med underlag for påstanden din. Du sier implisitt at det var dette Elon Musk gjorde, så kom med dokumentasjon. Har du i det hele tatt sett på hva som skjedde med kursen rundt tvitringen?

Gr Musk er CEO og styreformann i ett børsnotert selskap. Han er primær insider. Det forplikter at info han kommer med i en ofesiell kanal for selskapet (som tvitter er definert som) er sann. Om dette driver kursen opp eller ned er helt irellevant. Bevegelsen denne dagen er irrlelevant. Han kom med usann informasjon som påviket markedet.

Å mene at en CEO og/eller syreformann (eller annen innsider) i noe selskap skal gjøre dette er OK sier meg a man bør holde seg unna børsen for da vet man ikke hva man driver med.

Men meg om det lever fint med at du er uenig i det, det er dine penger.


emurof

Sitat fra: Geirr på fredag 28. september 2018, klokken 17:36
«Johnson says the suit only confirms what he's been saying for a while now, and that it will force investors to actually focus on the company's fundamentals.»

https://nordic.businessinsider.com/tesla-stock-price-elon-musk-sued-by-sec-what-wall-street-says-2018-9?r=US&IR=T

..og da skal kursen ned. Kraftig.

Hvorfor skal kursen kraftig ned hvis man ser på det fundamentale? Skal Tesla ikke prises som et selskap i kraftig vekst?

Og hvis du kan sitere synsere, så kan vel jeg også gjøre det:

"A former SEC lawyer says the agency shouldn't have sued Elon Musk"

Så hvem har rett? Din synser eller min synser?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA