Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. august 2018, klokken 07:30
Tidligere ansatte er sure på hans lederstil

Med over 37.000 ansatte (2017-tall) er det jammen ikke rart at noen er sure på hans lederstil, spesielt ikke de som har mistet jobben eller sagt opp selv. Dette utsagnet fremstår tullete.


Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. august 2018, klokken 07:30
han har store problemer med å ta kritikk (ikke bra for en leder som er så mye i media)

Feil.

Men han har problemer med å ta usaklig kritikk. Og den er det enormt mye av. Enormt.
Du er et eksempel. Her er et annet eksempel.

Hvorfor er det slik? Vanskelig å si, men penger er nok viktig faktor. Forsvare eget valg av annen teknologi? Og kanskje også dette?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

hELgenen

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 30. august 2018, klokken 09:02
Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. august 2018, klokken 07:30
han har store problemer med å ta kritikk (ikke bra for en leder som er så mye i media)

Feil.

Men han har problemer med å ta usaklig kritikk. Og den er det enormt mye av. Enormt.
Du er et eksempel. Her er et annet eksempel.


Dette blir nå min mening, men en leder skal tåle all type kritikk og spesielt kritikk som er tullete og fullstendig gal. En leder som lar seg påvirke av kritikk som ikke er rett bør ikke være leder - og kritikk som er korrekt skal en leder ta tak i og gjøre noe med. Så enkelt og vanskelig er det.

Elon Musk har blitt påvirket av kritikk og utsagn som ikke nødvendigvis er rett - det viser svak psyke og dårlig
lederskap. Det er når noen påstår produktene hans er dritt, eller kommer med negative karakteristikker av han som person han skal vise stor lederskap og ikke falle for fristelsen til å slå tilbake med dritt på twitter - det er han
som skal vise selvkontroll og la de andre trollene rote det til for seg selv ved å komme med tullete utsagn.
Dersom noe av kritikken er korrekt skal en ta tak og fortelle verden at det fikser vi osv.......


Løve

Dette er jo en av de viktigste grunnene til at jeg mener EM må trekke seg. EM mangler evnen til å fokusere på de viktige tingene. Han mangler evnen til å jobbe langsiktig og nøye. Han mangler personligheten til å male ufortrødent på når det går i oppoverbakke. EM mangler rett og slett den personlige integriteten som kreves for å bygge noe skikkelig stort. EM er ber 100 bøfler i fullt firsprang rett frem, og så får andre rydde opp kaoset i butikken de nettopp løp gjennom.

Det er det som skjer nå, og som jeg sa for over et år siden ville skje. Med Model 3 beveger Tesla seg utenfor menigheten, da vil kravene og kritikken bli på et helt annet nivå. Der Tesla tidligere har kommet seg unna med å omgi seg av troende meningsfeller som ser på EM som en halvgud har en nå begynt å få vanlige kunder totalt blottet for romantiske ideer om Telsa og EM. Disse kundene stiller helt andre krav og har helt andre forventninger. Disse kundene skiter i om Tesla går konkurs og disse kundene dkiter i «oppdraget». Kundene vil ha en moderne bil for en billig penge ($35 000). Når Tesla da ikke leverer så bryter helvete løs, og aksjekursen peker nedover.

pkhamre

Sitat fra: Løve på torsdag 30. august 2018, klokken 10:39Der Tesla tidligere har kommet seg unna med å omgi seg av troende meningsfeller som ser på EM som en halvgud har en nå begynt å få vanlige kunder totalt blottet for romantiske ideer om Telsa og EM. Disse kundene stiller helt andre krav og har helt andre forventninger. Disse kundene skiter i om Tesla går konkurs og disse kundene dkiter i «oppdraget». Kundene vil ha en moderne bil for en billig penge ($35 000).

1) Hvordan definerer du en "vanlig kunde"?
2) Hvilke krav og forventninger har disse kundene som ikke andre har?
3) Er dette basert på din egen følelse eller har du statistisk data å vise til?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

What-a-watt

@Løve:
Dette blir etterhvert veldig mye Ctrl-C og Ctrl-V. Har du ikke noe nytt og spennende å komme med?

automat

Sitat fra: Løve på torsdag 30. august 2018, klokken 10:39
EM mangler rett og slett den personlige integriteten som kreves for å bygge noe skikkelig stort.

Leser du i det heletatt gjennom det du skriver før du poster det? Du snakker altså om en som har bygd opp Tesla *og* SpaceX *og* Paypal. Tre selskap som hver for seg er rimelig store og banebrytende. Hvor stort må det være for å være stort nok for deg?

Helt greit at man ikke liker personligheten til EM,  men kom ikke å si at han ikke klarer å bygge noe stort. Det argumentet faller til steingrunn.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

GOS

Sitat fra: Løve på torsdag 30. august 2018, klokken 10:39
Dette er jo en av de viktigste grunnene til at jeg mener EM må trekke seg. EM mangler evnen til å fokusere på de viktige tingene. Han mangler evnen til å jobbe langsiktig og nøye. Han mangler personligheten til å male ufortrødent på når det går i oppoverbakke. EM mangler rett og slett den personlige integriteten som kreves for å bygge noe skikkelig stort. E

Og så godt tror løva at han/hun kjenner Elon Musk til at han/hun kan si dette. Jeg må bare le og humre. Er det rart jeg ikke gidder å bry meg mye om denne løvas utspill.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

JorEl

Presisering; Musk sin personlighet har vist et par svakheter, når han har vært under et "umenneskelig" press. (Opp som en Løve, ned som en skinnfell)
I gode tider er de fleste fornøyde 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Sitat fra: Løve på torsdag 30. august 2018, klokken 10:39
Dette er jo en av de viktigste grunnene til at jeg mener EM må trekke seg. EM mangler evnen til å fokusere på de viktige tingene. Han mangler evnen til å jobbe langsiktig og nøye. Han mangler personligheten til å male ufortrødent på når det går i oppoverbakke. EM mangler rett og slett den personlige integriteten som kreves for å bygge noe skikkelig stort. EM er ber 100 bøfler i fullt firsprang rett frem, og så får andre rydde opp kaoset i butikken de nettopp løp gjennom.
For meg er det helt ufattelig at noen tror de kjenner en person gjennom media og noen tweeter. Vurdert å starte psykologitelefon? Du kan sikkert få kontor sammen med spådamer og andre kjekke telefontjenester.

Har du noen gang truffet en kjent person du har hatt et visst inntrykk av på forhånd, gjennom media, og det har vist seg at vedkommende har vært totalt forskjellig? For min del i alle tilfeller i positiv retning. Også toppledere i store firmaer.

Forøvrig tror jeg ingen av Tesla sine kunder er "vanlige" kunder. Man er over snittet interessert i enten bil, teknologi eller miljø om man kjøper Tesla, sånn er det bare.

OleJA

Kan vi ikke snart komme tilbake til å diskutere Tesla aksjer? Oppfordrer de som heller vil diskutere Elon Musk, eller bare slenge dritt, om å opprette egne tråder for det.


JorEl

Tror vel Musk er viktig mtp Tesla aksjer. Han driver jo prisen opp og ned, med et par twittermeldinger :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Har vært litt lei av alt "twitter-styret" derfor har jeg ikke sett denne før nå.
Flere gode poenger her synes jeg.
https://www.youtube.com/watch?v=wiq7o9p5f34
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Så før sommeren var kommunikasjonsstrategien "de kommer ikke til å klare å blir profitable pga. for dårlig produksjon av Model 3". Det er nå unnagjort, ny strategie er nå "Musk er et problem personlig, han alene og hans karakter".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mthoring

Ser slik ut ja, og at de kommer til å gå konk pga at de kommer til å trenge mer penger. Noen som fikk med seg at Silver Lake et al (inkl VAG) var klar til å bla opp 30mrd USD nettopp? Tror ikke det blir et problem å få tak i penger, noe Tesla uansett sier at de ikke trenger.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Huskestue

Sitat fra: mthoring på torsdag 30. august 2018, klokken 17:12
Ser slik ut ja, og at de kommer til å gå konk pga at de kommer til å trenge mer penger. Noen som fikk med seg at Silver Lake et al (inkl VAG) var klar til å bla opp 30mrd USD nettopp? Tror ikke det blir et problem å få tak i penger, noe Tesla uansett sier at de ikke trenger.

Vennligst bekreft VAG interessen fra offisielt VAG hold.

Jeg har lite tro på dette er noe annet en ett betimelig rykte satt ut for å lage en illusjon av ett reelt bud. Men jeg ser at Tesla "frelst" = VAG hater så det tenker jeg er greit for de fleste kurs optimistene at var/er oppspinn sammen på linje med "Investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it's contingent on a shareholder vote."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA