Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Mr Oizo

Hva tror dere, stang inn på alle områder og disrupsjon i flere markeder, eller ren fantasi og forhåpninger?
https://seekingalpha.com/article/4183098-teslas-path-trillion-dollar-valuation-victor-dergunov

emurof

Jeg tror Dergunov treffer bedre enn de andre "analytikerne".

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Tellus

I og med at Tesla 'monterer' bilene i Nederland så betaler de vel ikke noe toll i dag. Eller muligens er det en liten tollsats.

SabreMan

Sitat fra: Tellus på fredag 22. juni 2018, klokken 11:51
I og med at Tesla 'monterer' bilene i Nederland så betaler de vel ikke noe toll i dag. Eller muligens er det en liten tollsats.

Godt poeng. Jeg tror du har rett.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

arthur

Skal vi se; Trump vil innføre høyere toll på europeiske biler og aksjemarkedet reagerer negativt, ikke minst på bilaksjer. Tesla noteres nå til 336,59 så kanskje "festen" som har vært annonsert lenge snart må avlyses?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Sitat fra: arthur på fredag 22. juni 2018, klokken 18:51
Skal vi se; Trump vil innføre høyere toll på europeiske biler og aksjemarkedet reagerer negativt, ikke minst på bilaksjer. Tesla noteres nå til 336,59 så kanskje "festen" som har vært annonsert lenge snart må avlyses?
Ønsker du at det skal gå dårlig med Tesla? I så fall hvorfor? De bedrer klimaet og lønner tusenvis av folk, også i Norge. Må jo håpe det går bra da?

arthur

#3412
Nei, og derfor faller vel de øvrige spørsmålene bort av seg selv. Men poenget her var jo aksjene og kursen/prisen på disse og da mener jeg ay mitt innlegg var høyst relevant og basert på fersk informasjon i markedet. At du (?) og trolig flere med deg her ikke alltid liker fakta hva angår Tesla er for lengst registrert, men det endrer ikke de faktiske forholdene. Flere spørsmål eller "problemer"?

ps
Kursen har forøvrig falt ytterligere siden siste innlegg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Sitat fra: arthur på fredag 22. juni 2018, klokken 20:34
Nei, og derfor faller vel de øvrige spørsmålene bort av seg selv. Men poenget her var jo aksjene og kursen/prisen på disse og da mener jeg ay mitt innlegg var høyst relevant og basert på fersk informasjon i markedet. At du (?) og trolig flere med deg her ikke alltid liker fakta hva angår Tesla er for lengst registrert, men det endrer ikke de faktiske forholdene. Flere spørsmål eller "problemer"?

ps
Kursen har forøvrig falt ytterligere siden siste innlegg.
Det er vel skadefryden din som folk misliker. Der er underliggende at du ønsker at det går dårlig.

Ekspertene er jo konsekvent motbevist i åresvis nå.. :/

Espen Hugaas Andersen

Økte posisjonen min med 9% på 335,5.  :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: arthur på fredag 22. juni 2018, klokken 18:51
Skal vi se; Trump vil innføre høyere toll på europeiske biler og aksjemarkedet reagerer negativt, ikke minst på bilaksjer. Tesla noteres nå til 336,59 så kanskje "festen" som har vært annonsert lenge snart må avlyses?

Hvorfor det? Tesla har vel ikke begynt å levere til Europa engang ennå.

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

emurof


arthur

Sitat fra: 1000kwh på fredag 22. juni 2018, klokken 20:48
Sitat fra: arthur på fredag 22. juni 2018, klokken 20:34
Nei, og derfor faller vel de øvrige spørsmålene bort av seg selv. Men poenget her var jo aksjene og kursen/prisen på disse og da mener jeg ay mitt innlegg var høyst relevant og basert på fersk informasjon i markedet. At du (?) og trolig flere med deg her ikke alltid liker fakta hva angår Tesla er for lengst registrert, men det endrer ikke de faktiske forholdene. Flere spørsmål eller "problemer"?

ps
Kursen har forøvrig falt ytterligere siden siste innlegg.
Det er vel skadefryden din som folk misliker. Der er underliggende at du ønsker at det går dårlig.

Ekspertene er jo konsekvent motbevist i åresvis nå.. :/

Og da kan jeg bare nok en gang avkrefte din påståtte skadefryd. Har ingen glede av å se noen tape penger uansett hvilken aksje det måtte gjelde, men prøver til tider å få litt realisme inn i denne diskusjonen selv om du åpenbart ikke liker denne. Siste omsetning er fakta, håp og tro om fremtiden er det ikke. 

At aksjen er spennende er det ingen grunn til å benekte, eller betvile, og må jo være en traders drømmeaksje siden den flyr opp og ned i et tempo som får en heisfører til å smile? Og et fall bare i går på 3,99% skyldes det ytterligere shorting eller andre forhold som ikke var tatt med i vurderingen til alle dere som bare venter på en "eksplosjon" i verdien?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Fallet i går var vel hovedsaklig pga truslene om toll på biler. Men jeg er 95% sikker på at dette er noe de vil komme til enighet om. Alle har for mye å tape på en handelskrig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA