Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

doldis1

#2685
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 20. mars 2018, klokken 18:07
For øvrig gjentok Goldman Sachs sin salgs-anbefaling, med et kursmål på 205 dollar. Tesla-aksjen ble i går ettermiddag handlet for i overkant av 316 dollar.

Goldman Sachs senket kursmålet fra 210 til 205 usd i okt. i fjor. Aksjen steg siden til 360 usd og har senere ikke vært så lav som da Goldman Sachs senket kursmålet. Med facit i hånd er derfor Espen en bedre analytiker enn Tamberrino i Goldman Sachs ( som forøvrig ligger med det laveste kursmålet av de kjente finansinstutisjonene)

BTW. De aller fleste er vel bedre enn Tamberrino, en sjimpanse utstyrt med gjennomsnittelig flaks og dartpil vil faktisk treffe bedre ...

Ranked #4,497 out of 4,778 Analysts on TipRanks (#10,584 out of 11,161 overall experts)

doldis1

Makroøkonomien trekker børsene ned, lite å gjøre med det. Vi får håpe det kommer noe godt utav dette, Trump har opplagt et poeng når det gjelder måten Kina driver butikk på. Om ikke annet vil jeg tro Kineserne vil forhandle for å unngå en handelskrig de vil tape desidert mest på.

Det er slett ikke umulig at Tesla kommer bra ut av denne lille kontroversen da de blir møtt med en tollmur på 25% i Kina i dag. I tillegg krever Kina at utenlandske bilprodusenter kun kan etablere seg i Kina hvis de gjør det i joint venture med et Kinesisk selskap ..(!)  Kan grunnen være at Kineserne er lei av lange flyreiser for å stjele teknologi ?

Uansett er det svært usannsynlig at Tesla etablerer noe joint venture selskap i Kina, jeg sa tidligere ar Trump kan ende opp med å bli elbilens aller beste venn og utfallet av dette kan bli akkurat det .. ;)

Mobileum

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 20. mars 2018, klokken 18:39
Kjøpte litt på 315 i går. Står parat til å kjøpe mer om det skulle falle under 305.

304.- nå. Kjøper du?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

doldis1

#2689
Sitat fra: Geirr på fredag 23. mars 2018, klokken 16:36
Tid for salg:

https://e24.no/kommentarer/investtech/kommentar-tid-for-salg/24293282

Ta en titt på Marketwatch. Ca. 5 artikler pr. dag de siste 7 år med samme konklusjon ...

SitatDerfor er jeg svært fristet til å shorte aksjen. Noen som vet om dette kan gjøres på 2-3 års avtaler? Hvordan gjør en det rent praktisk?

Du postet det ovenfor den 11. nov. i fjor. Ble det noe av shortingen?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Mobileum på fredag 23. mars 2018, klokken 15:01304.- nå. Kjøper du?
Var opptatt i går. Har kjørt nesten 2000 km de siste tre dagene. Skal se om jeg kjøper på mandag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

Sitat fra: doldis1 på fredag 23. mars 2018, klokken 09:08
Makroøkonomien trekker børsene ned, lite å gjøre med det. Vi får håpe det kommer noe godt utav dette, Trump har opplagt et poeng når det gjelder måten Kina driver butikk på. Om ikke annet vil jeg tro Kineserne vil forhandle for å unngå en handelskrig de vil tape desidert mest på.

SitatDet er slett ikke umulig at Tesla kommer bra ut av denne lille kontroversen da de blir møtt med en tollmur på 25% i Kina i dag.
I tillegg krever Kina at utenlandske bilprodusenter kun kan etablere seg i Kina hvis de gjør det i joint venture med et Kinesisk selskap ..(!)  Kan grunnen være at Kineserne er lei av lange flyreiser for å stjele teknologi ?

Uansett er det svært usannsynlig at Tesla etablerer noe joint venture selskap i Kina, jeg sa tidligere ar Trump kan ende opp med å bli elbilens aller beste venn og utfallet av dette kan bli akkurat det .. ;)

Ikke alltid det er like morsomt å spå riktig som denne gangen  ;)

https://e24.no/makro-og-politikk/usa/usa-og-kina-forhandler-i-skyggene-for-aa-unngaa-handelskrig/24295489

SitatIfølge Wall Street Journal har USA sendt et brev til Kina i forrige uke med spesifikke krav om reduksjon av kinesiske tollsatser på amerikanske biler,

doldis1

Aksjen går i store volum under 300. Jeg nekter å tro det er småsparere som kaster kortene hvilket må bety at det er shorterne som kaster lånte aksjer på bålet. Når TSLA snur opp igjen spår jeg en vanvittig shortsqueeze som kan drive kursen laaangt  ;)

Magnus Hansen

Under 300 nå. Er vel et år siden aksjen var så lav.

Magnus Hansen

Aksjen er i ferd med å bryte gjennom støttenivået og er teknisk svak. Det trengs gode nyheter for Q1 produksjonen av model 3 for å fart i aksjen.

bmw2002

Er vel mange som tenker at Tesla kommer til å slite med produksjonen av Model 3 lenge. Samtidig får de konkurranse på Model S/X.

Hadde jeg hatt aksjer hadde jeg også solgt dem nå

petersv

Får håpe Sessner får dekket inn tapes sitt snart  8)

SabreMan

#2697
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 26. mars 2018, klokken 17:40
Under 300 nå. Er vel et år siden aksjen var så lav.

Den var under 300 dollar 9. februar også. Jeg kjøpte på 299 den dagen.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Kjøpte litt på 302 i dag. Vurderer å kjøpe mer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

Tok seg pent opp i går mot slutten. Foreløpig er aksjen ned over 4% i dag. 291 nå... kan jo være en kjøpsmulighet. På kort sikt vil produksjonstallene for Q1 styre kursen opp eller ned. Bør vel komme neste uke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA